leifeinar Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 blir heller ikke klok på denn der kjøleren er det luft eller vann. eller en hybrid. er jo kjipt og må bygge vannkjøling for og få dette kortet Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 topp kortet får vann og luft hybrid og den andre får luft... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er jo greit nok, men spørsmålet er om man må bruke vannkjøling for å få kjølt kortet tilstrekkelig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Var noe snakk om at det ville være en DX9-"del" og en DX10-"del" på kortet. Kanskje det er mulig å disable en av dem softwaremessig etter hva man trenger. Kan sikkert spare strøm og varme på den måten. Dette var bare noe jeg kom på i farten, det med adskilt dx9 og 10 var noe jeg plukket opp en gang. Mulig det var bare tull og tøys, men forumgjengerne sier vel fra hvis denne posten er vås fra ende til annen. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Næh, det med atskilte deler er noe så spenstig som legitime rykter (om man det i det hele tatt finnes), men jeg er likevel fortsatt skeptisk til ryktet. Det gir ikke mye mening, slik egentlig. Spesielt ikke hvis det er snakk om at det skal være et drøss unified shaders. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Om vannkjøling er standar kommer nokk prisene til å bli opp i mot 6000kr, begynner å bli fristet til å vente på ATi modellen faktisk. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Næh, det med atskilte deler er noe så spenstig som legitime rykter (om man det i det hele tatt finnes), men jeg er likevel fortsatt skeptisk til ryktet. Det gir ikke mye mening, slik egentlig. Spesielt ikke hvis det er snakk om at det skal være et drøss unified shaders. 7017934[/snapback] Det som kanskje kan gi mening er om shaderene er i en egen brikke adskilt fra resten av GPU-en? (Siden shaderene kjører på en mye høyere hastighet enn kjernen forøvrig) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 De er nok adskilt fra resten av brikken for å kunne la dem kjøre på en annen hastighet enn resten av brikken, men at de ligger på en helt egen brikke ser jeg som usannsynelig, ettersom vi har sett baksiden av pcb'n og den viser en brikke som alle rambrikkene er koblet til. Nvidia kjører jo allerede flere hastigheter på samme brikke, så det har de erfaring med, deltaet blir jo her en god del høyere enn det vi har sett tidligere. Det er vel ikke umulig at de kjører høyhastighetsbiten på enn annen volt enn resten av brikken... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det som kanskje kan gi mening er om shaderene er i en egen brikke adskilt fra resten av GPU-en? (Siden shaderene kjører på en mye høyere hastighet enn kjernen forøvrig)7020103[/snapback] Det er ikke noe problem å ha flere klokkehastigheter på samme brikke. F.eks er multipliere et kjent fenomen. Disse fungerer slik at det er en klokkehastighet en plass på brikken og en annen klokkehastighet en annen plass. Se f.eks på K8 der minnebuss, HT-buss og kjerne går på ulike hastigheter, eller som på P4 der ALU går på dobbel klokkehastighet av resten av kjernen. FSB har en tredje hastighet på den samme prosessoren. Om det skal tillates halve, kvarte eller 1/8 multipliere eller noe annet er opp til de som designer brikken. Det går også an å ha frekvensuavhengige deler på kjernen. Altså at "multiplier" kan være f.eks 3,141592 om man vil. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg er ikke heeelt bortevekk da. Grunnen til at jeg lurte på om det kunne være to "separate" kjerner er dette bildet: Det ser ut som at det er to sett med komponenter under kjernen(e)? I motsetning til f.eks GeForce 7800GTX: http://www.freezeepop.com/takinapart/7800gtx.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg ser ikke helt den store forskjellen. Men antall SMD-kondensatorer under brikken er ganske proposjonal med strømforbruket etter det jeg har sett. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) vet vi om noen av disse kommer med HDMI? (med surround lyd?) Endret 10. oktober 2006 av svingstang Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) det vil vel være usannsynlig? da vil man vel trenge en lydbrikke på skjermkortet? eller vil den klare å kommunisere med lydkort? edit: men såklart vil det kunne komme med en utgang, bare ikke med lyd Endret 10. oktober 2006 av tobbesen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nei, ikke HDMI på referansekortet.... HDCP støtte er derimot integrert i brikken altså obligatorisk akkuratt som på 7950GT og GX2 Hvis produsentene ønsker det kan de selvsagt sette på en HDMI kontakt. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 jaja. men vil den ha lyd, hvis de implenterer det`? det var vel litt det han lurte på også Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 men det er vel null problem å koble på en DVI-D til hdmi kontakt, er vel ingenting ekstra som kreves av maskinen for å kunne gjøre noe slikt? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Raptor,10/10-2006 : 17:35]Nei, ikke HDMI på referansekortet.... HDCP støtte er derimot integrert i brikken altså obligatorisk akkuratt som på 7950GT og GX2 Hvis produsentene ønsker det kan de selvsagt sette på en HDMI kontakt. 7040933[/snapback] Jeg har visst fall litt av lasset her: Hva hjelper HDCP for? Er det den som skalerer bildet opp i HDTV på DVI kontakten selv om bildet i utgangspunktet er av middels kvalitet? Og siden dette er standard: Får man lastet ned HDCP drivere som man vil? -I begynnelsen var det snakk om at man måtte betale for dette som med mpeg2 drivere. Endret 10. oktober 2006 av Kong Basse Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 HDCP er en kryptering / beskyttelse på videosignalet, slik at filmbransjen kan være veldig kjiipe med oss. HDMI er en kontakt med støtte for både bilde og lyd. HDMI og DVI har samme metode for bildeoverføring, slik at å omforme mellom HDMI og DVI er lett og billig (men uten lyd på DVI så klart). Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Næh, det med atskilte deler er noe så spenstig som legitime rykter (om man det i det hele tatt finnes), men jeg er likevel fortsatt skeptisk til ryktet. Det gir ikke mye mening, slik egentlig. Spesielt ikke hvis det er snakk om at det skal være et drøss unified shaders. 7017934[/snapback] Det som kanskje kan gi mening er om shaderene er i en egen brikke adskilt fra resten av GPU-en? (Siden shaderene kjører på en mye høyere hastighet enn kjernen forøvrig) 7020103[/snapback] Jepp, men ryktene gikk ut på spesifikke deler for DX9 og spesifikke deler for DX10. Hvis det er en hurv unified shaders, så ser jeg ikke helt hvordan DX9-delen skal være separat (hvis det ikke er snakk noe annet småtteri). Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nå er det ikke så lenge til dere kan få se tester da... Under en måned faktisk... 7. november er siste "offisielle" hard-launch dato jeg har hørt. (Det er en tirsdag) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå