Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Det er vel ikke noe å beklage for :)

Er ikke alle som er aktiv og får med seg alt i denne tråden! ;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, popper som regel opp en del sladder et par ganger for dagen her ja ;) Gleder meg litt til i morgen jeg. Da skal jo reviews osv. av HD2900XT bli publisert. Da kan vi se skikkelige reviews med de riktige driverne osv. Regner med at 2900XT bil legge seg over 8800GTS, men rett under 8800GTX, kontra litt mer for pengene enn et 8800GTX, men ikke bedre enn 8800GTX.

 

Lets wait and see...

Lenke til kommentar
Det er vel primært enda prosessoren som er ankepunket med å pushe ut highend AGP8X-kort, selv om DX10 har gjort forbedringer som gjør behovet for konstant spoonfeeding av smuler fra CPU mindre.

 

Så lenge det enda er et marked for AGP8X-kortene vil nok folk kjøpe dem.

Det er jo andre godbiter i kortene også utenom rene spill-funksjon, som f.eks H.264 hw decoding på f.eks GF8600

8515307[/snapback]

Og på X1950Pro AGP som var en av grunnen til mitt kjøp i desember 2006 :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nei, popper som regel opp en del sladder et par ganger for dagen her ja ;) Gleder meg litt til i morgen jeg. Da skal jo reviews osv. av HD2900XT bli publisert. Da kan vi se skikkelige reviews med de riktige driverne osv. Regner med at 2900XT bil legge seg over 8800GTS, men rett under 8800GTX, kontra litt mer for pengene enn et 8800GTX, men ikke bedre enn 8800GTX.

 

Lets wait and see...

8516147[/snapback]

Dette blir spennende. Og uansett blir pris vs ytelse veldig viktig. En annen ting jeg er spent på er om de har klart å få til forbedringer på strømforbruket siden X19xx serien ift. antall transistorer osv, og ift. 8800.

 

EDIT:

En annen ting jeg er spent på er evt. prisfall på GTX og GTS i løpet av mai.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

forbedring på strømforbruk... vi får se :p regner med at vi ser forbedring med tanke på antall transistorer opp mot 1900 serien, men den ble jo igjen finpussa mye så vi så jo betydelig lavere forbruk på kort som 1950 pro

 

hvis det stemmer dette med at kortene skal koste 400 dollar x 8 pluss ltt så blir den vel rundt 2500,- som er en fin pris på et kort som tar gts.

 

om nvidia blir og følge med bedre priser kan man jo spørre seg, når man ser at de hele tiden har solgt 7950gt for over 500kr mer enn 1950 pro som er et bedre kort

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Her er en test av Geforce 8800 Ultra:

http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=2251

8518355[/snapback]

Synes alle deres tall var svært lave. Min non-overklokkede 8800GTX med en vanlig AMD X2 prosessor har da mye bedre resultater enn deres 8800GTX.

 

- 36FPS i Fear i 1920x1440.... jeg får 53FPS med mitt oppsett (i 4xAA og 16xAF, mot deres 4xAA og 8xAF)

- i COH så får jeg 76FPS med AA og AF, mens de får bare 86FPS uten... :ermm:

 

Mistenker litt juks.... 8800Ultra vil nok ikke bli så mye bedre enn 8800GTX, det er jo klart, men alle tallene hørtes litt lave ut synes jeg.

Lenke til kommentar

Trist og komme hjem fra jobb å se at 8800 ultra har blitt lansert, mens det ikke er en liten brødsmule nyhet om hd 2xxx eller hva de kaller serien sin igjen :( Hadde jo litt troa på at jeg skulle se HD 2xxx lanser :woot: kan kjøpes hardt fra 14. mai :D

 

Men slik ble det ikke.

 

Blir "dritten" lansert 14. mai eller er det som er siste greia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...