Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis man ser på midrange da, så er jo x1950pro et mye bedre kjøp enn 88000gts, vil nå jeg si, hvis man ikke trenger dx10

8476480[/snapback]

Det er litt teit å si "trenger" DX10. Nei, akkurat nå trenger man ikke det, men hvorfor kjøpe noe som er gammeldags allerede? Forstår prisen kontra ytelsen. Ingenting å si på det.

Men spennende lesning dette med 8800GTX og ATI sitt toppkort. Lurer på om dette ikke har noe med driverne å gjøre, patching til spillene etc. Finner det litt merkelig at man skal havne nesten 1/3 bak GTX på alle testene.

Det gjenstår jo til DX10 spill kommer og om Nvidia eller ATI har gjort en god jobb eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Disse var vist falske, så jeg tar de ned, for å ikke villede noen her ;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

De kom fra en veldig suspekt side, så vil ikke gå inn for å tro på disse tallene. Men jeg vet jo ikke.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Dette er siste fra Fuad:

R600XT hard launch, RV630 and RV610 paper launch

Radeon HD 2900XT is the top product that ATI plans to release on the 14th of May. There won't be any Radeon HD 2900XTX card, at least not on the 14th of May. ATI will also launch Radeon HD 2600 XT and Radeon HD 2600 PRO as the top card of the mainstream market. This card is based on the delayed RV630 chip so this will be a typical paper launch.

Dell FSC and HP might have some of these cards, but almost non of the Add in Board partners will be able to ship any HD 2600 or 2400 cards in May. They should get some cards by end of June.

Radeon HD 2400 comes in XT and PRO flavors. ATI Radeon HD 2400 XT is based on the RV610 Pro, while the other one, ATI Radeon HD 2400 PRO, is based on the RV610 LE .

Well done ATI, after months of delays all the company can do is launch a weak high end chip and furhter delay the parts that might have a fighting chance to almost two months after Nvidia launched its own.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...d=704&Itemid=34

Hva man skal tro på vet jeg ikke, men Fudzilla (Fudo) har iallefall hatt rett på mye av det han har sagt om ATi og R6x0 serien i det siste...

Lenke til kommentar

Slik det ser ut nå, så vil 8800 Ultra bli det raskeste kortet. Spørsmålet er om den extra ytelsen over standard 8800GTX er verdt pengene!? Jeg betaler ikke 2000,- kroner mer for 20% bedre ytelse jevnt over! Men samtidig kan jeg være villig til å betale 6000 kr max. Sitter liksom med 7900GTX enda jeg da, så trenger noe nytt!

Hva bør man velge tro... :hmm:

Lenke til kommentar
Slik det ser ut nå, så vil 8800 Ultra bli det raskeste kortet. Spørsmålet er om den extra ytelsen over standard 8800GTX er verdt pengene!? Jeg betaler ikke 2000,- kroner mer for 20% bedre ytelse jevnt over! Men samtidig kan jeg være villig til å betale 6000 kr max. Sitter liksom med 7900GTX enda jeg da, så trenger noe nytt!

8478639[/snapback]

Jeg er svært spent på dine begrunnelser for at du trenger nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

8478639[/snapback]

8479627[/snapback]

:!:

Lenke til kommentar

8478639[/snapback]

8479627[/snapback]

Enig :D det kortet holder minst til høsten.

Var jeg deg ville jeg hatt det kortet til høsten, eller neste vår, for å så opgradere til noe DX10 greier. Kanskje neste generasjon ATi kort eller (helst) Nvidia 8900?:p (Er litt Nvidia fan etter å ha hatt begge deler. Tenker spesiellt på driverne)

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at dette ikke lar seg gjøre.

8481613[/snapback]

korrekt

8481629[/snapback]

Er det planlagt fiks for dette, eller har det naturlige årsaker? Evnt, kan man kjøre dualscreen med Crossfire oppsett?

Det er visstnok mulig å kjøre dualmonitor med et SLI oppsett, men da ved hjelp av et PCI lowend ATI kort.

Currently, SLi for multimonitor setup do NOT work no matter what series of cards you get. Nvidia has been working on drivers to be able to put the second monitor to use.

However, with a 680i motherboard, people have got it to work, but its very rare. It consists of taking to SLi ready cards, and a lowend ATi card. First you setup SLi, with the cards, then turn off your computer.

Then you add in the ATi card in the primary slot, and install the drivers for that card without uninstalling the SLi drivers. Then you turn off your computer, put in 1 SLi ready card, and put the ATi card in the 3rd PCie slot (the middle slot) and see if it can run multimonitor. Go to the nvidia display driver and enable dual monitor setup. Turn off your computer, and add in the SLi card so you have all 3 cards in.

This is very rare, but these are the steps i have guessed to work.

kilde

Spørsmålet er bare om man trenger SLI til en slik 20" som jeg har, for det er jo der gamingen skal foregå. Neppe ;) Uansett, hvis Nvidia jobber med saken, så er det vel i planene å få til dualmonitoring selv med SLI.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Er det planlagt fiks for dette, eller har det naturlige årsaker? Evnt, kan man kjøre dualscreen med Crossfire oppsett?

8481680[/snapback]

Nei, det er en begrensning i hardware

Samme gjelder for Crossfire.

Både SLI og Crossfire er det jo bare å deaktivere når man ikke trenger det... Begge to kan deaktiveres uten reboot.

Lenke til kommentar

8481680[/snapback]

Nei, det er en begrensning i hardware

Samme gjelder for Crossfire.

Både SLI og Crossfire er det jo bare å deaktivere når man ikke trenger det... Begge to kan deaktiveres uten reboot.

8481826[/snapback]

Joda, det er jo flott i seg selv, men jeg synes det er litt dumt at man må gjennom en rutine for noe som kanskje burde være en selvfølge. Så vidt jeg kan se og forstå av forumbrukerne hos Nvidia, så er det en driverproblematikk som sørger for at skjerm nr 2 blir deaktivert/ubrukelig og ikke HW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...