Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Litt mere fra Dailytech.

 

2.0 GHz memory frequencies? No problem.

 

Anh beat me to R600 benchmarks by a few mere hours -- when you snooze, you lose at DailyTech. Needless to say, I feel somewhat compelled to add my benchmarks to the mix as well.

 

The system I'm using is an Intel Core 2 Extreme QX6800, ASUS P5N32SLI-E with 2x2GB DDR2-800.  My tests this morning used the Catalyst 8.361 RC4 driver.

 

Core

Clock

Memory Clock

3DMark 2006

745 MHz

800 MHz

13547

800 MHz

900 MHz

13855

845 MHz

950 MHz

13908

 

http://www.dailytech.com/Overclocking+the+...article7044.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt mere fra Dailytech.

 

2.0 GHz memory frequencies? No problem.

 

Anh beat me to R600 benchmarks by a few mere hours -- when you snooze, you lose at DailyTech. Needless to say, I feel somewhat compelled to add my benchmarks to the mix as well.

 

The system I'm using is an Intel Core 2 Extreme QX6800, ASUS P5N32SLI-E with 2x2GB DDR2-800.  My tests this morning used the Catalyst 8.361 RC4 driver.

 

Core

Clock

Memory Clock

3DMark 2006

745 MHz

800 MHz

13547

800 MHz

900 MHz

13855

845 MHz

950 MHz

13908

 

http://www.dailytech.com/Overclocking+the+...article7044.htm

8464152[/snapback]

 

Bra scores, men syns de høres rare ut. VELDIG liten forskjell mellom test 2 og 3, ift forskjellen mellom test 1 og 2 (score), selv om frekvenshoppet er større fra test 2 til 3, enn fra 1 til 2.

Lenke til kommentar

Blir spennede å se skikkelige tester

 

Radeon 2900XTX HD arriving Anandtech for testing

 

Kristopher Kubick, the editor in chief of Dailytech belonging to Anandtech disclosed that the flagship of AMD ATI’s new generation DirectX 10 Graphics products -Radoen HD 2900 XTX would arrive Anandtech test center for evaluating in two hours. Anandtech has received Radeon HD 2900XT for evaluating days ago.

post-3872-1177448301_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

For reference, my GeForce 8800 GTX (core clock at 650 MHz, memory at 2.0 GHz) scores 14128 on the same system with ForceWare 158.19.

 

Sikter til testet DailyTech har gjort.

Lenke til kommentar

Får bare håpe på at driverne til HD2xxx seriene er av SUPER kvalitet da, jeg mener hvis de kommer med råtne drivere nå etter en så laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang forsinkelse da tror jeg ja....................................ikke noe positivt i hvertfall

 

Hvis disse kortene kommer 14 mai som jeg har lest, bør catalyst 7.5 komme samme dag med NULL bugs

Lenke til kommentar
For reference, my GeForce 8800 GTX (core clock at 650 MHz, memory at 2.0 GHz) scores 14128 on the same system with ForceWare 158.19. 

 

Sikter til testet DailyTech har gjort.

8464778[/snapback]

 

Hvis det han sier der er sant, så kommer nok R600 til å bli en flopp! (I hvertfall High-End kortene) Etter flere måneders utsettelse, klarer de ikke å få til et kort som gjør det bedre enn et 8800GTX, selv med nesten 200 Mhz mer på kjernen, og tilnærmet lik minnehastighet. Håper for ATIs skyld at det var noen massive driverproblemer i de testene der...

Lenke til kommentar
Hvis det han sier der er sant, så kommer nok R600 til å bli en flopp! (I hvertfall High-End kortene) Etter flere måneders utsettelse, klarer de ikke å få til et kort som gjør det bedre enn et 8800GTX, selv med nesten 200 Mhz mer på kjernen, og tilnærmet lik minnehastighet.

8465225[/snapback]

Ikke bli blind på kjernehastigheter. Husk at nVidia kjører shaderene på en helt annen frekvens en resten av kjernen, gjerne det dobbelte...

 

Hvis disse kortene kommer 14 mai som jeg har lest, bør catalyst 7.5 komme samme dag med NULL bugs

Helt ny generasjon... Håpe på drivere, spessielt for Vista fra dag 1 som er med NULL bugs er som å håpe på julenissen... ;)

 

Håper iallefall de kommer med en Linux-driver ganske kjapt!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Da jeg gikk fra et 6800GT til et X1950 Pro, økte 3DMark06-scoren med ca. 60%. (3DMark05 økte bare med 21%). Men i spill merket jeg ytelsesøkninger opp til 150%.

Så man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

 

En ting jeg har merket meg er at 3DMark-scores helst ikke må sammenliknes på tvers av produsentene. (ATI / nVidia). Det kan til tider bli litt misvisende.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

hmm, det ser ut som 2900xt kortet ikke får så skremmende mye ut av overklokking. Resultatet burde vel blitt ca 10% bedre minst, etter som core klokket opp ca 13% og mine nesten 25%.

Kanskje det er noe jeg går glipp av, men det kan vel tyde på at XL kortet de planlegger å slippe også vil yte meget bra hvis de ikke tar bort for mange shadere.

Lenke til kommentar
Da jeg gikk fra et 6800GT til et X1950 Pro, økte 3DMark06-scoren med ca. 60%. (3DMark05 økte bare med 21%).  Men i spill merket jeg ytelsesøkninger opp til 150%.

Så man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

 

En ting jeg har merket meg er at 3DMark-scores helst ikke må sammenliknes på tvers av produsentene. (ATI / nVidia).  Det kan til tider bli litt misvisende.

8465307[/snapback]

Joa, men nå har vi også sett spill-tester. (får høyere score i tilnærmet alle spilltestene med mitt system)

 

Fra 6800GS til X1950PRO så er det ikke rart du merket stor forskjell.

6800GS suger maks. Ja, har selv hatt to stk 6800GT lenge, og de sugde på visse nyere spilltitler, da den ikke er laget for shader - intensive spill. (i motsetning til x1950PRO)

Lenke til kommentar
Det er MANGE her som kommer til å bytte til ATI når kortene lanseres. Jeg bare ser for meg: "hva fikk du i 3Dmark06??" , "nå har jeg bestilt korte og nytt hovedkort så jeg kan kjøre crossfire" etc. Akkurat samme greia når 8800 kom. Folk ble helt gale.

8464962[/snapback]

 

 

Vel, planen var å bytte ut 8800 kortet mitt med R600, men hvis prisen

ble 6000 med lansering å jeg hadde fått 3500 for mitt 8800 kort så måtte jeg ha lagt ut 2500 av egen lomme. Etter å sett at ytelsen blir rundt 10 prosent bedre (alt ubekreftet da) så føler jeg at jeg fikk mer ut av å bare kjøpe et 8800 til :)

 

Hadde ytelsen strakt seg opp mot 25-35 prosent så hadde jeg nok godt for

et R600 kort.

Lenke til kommentar

Så langt ser ikke R600 ut som en stor lansering ift 8800GTX, men det som er mest spennende er alt den totalt sett vil ha å by på og det ser vi ikke før den er i salg.

 

Samt en annen ting. De som ikke har toppkort i dag vil være meget spent på prisene, og det avgjør mer om man kjøper eller ikke nå.

 

Men som alltid så er det vel ingen vits å gå fra ett toppkort til et annet på samme generasjon vel bahamut?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men som alltid så er det vel ingen vits å gå fra ett toppkort til et annet på samme generasjon vel bahamut?

 

8466301[/snapback]

 

Tja, hadde jo vært greit å kjøpt R600 det bare for å prøvde det i noen dager :) men siden jeg nå har spandert vannblokk på begge g80 kortene mine så frister det ikke å gå parmanent over til R600.

 

Nvidia 9800 lbir vel mitt neste kort tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...