Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Men det hjelper lite for ATI dersom de aldri lanserer det jæ&^# kortet  :mad:

8358192[/snapback]

Siste på ryktebørsen er vel midten av mai... Så om rundt en måneds tid...

8. mai er det forresten et halvt år siden nVidia lanserte G80...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var mye om og men og dersomaterhvis i den artikkelen.

Men hvis det stemmer det som se og hør byr på så er jo det veldig lovende. Faktisk noe jeg synes det er helt greit å utsette lanseringen med mange måneder.

Men som sagt, det er vel opp til den faktiske lanseringen å bevise noe, ikke ryktebørsen.

Lenke til kommentar

ja bOMS... mye rart fra INQ, her er et par exempel med 2 dager imellom :)

Meanwhile, other sauces are giving the price point as a pant-wettingly massive $999. That's likely to translate to more than 600 pounds in real money, which is a bonkers amount to spend on a single component. However, it does suggest to us that the green team thinks that DAAMIT will launch its highest-end R600 in the $1k region,

alltså 1000 dollar for r600

First, R600 is going to be more affordable than any GPU part after Radeon 9700Pro and 9800Pro. AMD wants to undercut current high-end price bracket by $100-150,

ikke lett og bestemme seg

men liker tanken på R600 på 65nm,

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nei, bildet er ikke i artikkelen, fant det en annen plass. Er jo ikke sikkert det er riktig det som står der. alt er trolig ikke rett :)

Lenke til kommentar

Om det ikke er nevnt så here we goes

The GeForce 8400 GS and 8300 GS will bring up the rear with 450 MHz core clocks and 400 MHz memory clocks. However, these two GPUs will only show up in OEM systems and will not likely make an appearance in your local hardware store.
Lenke til kommentar

8900GT kommer sikkert til å bli en slager i prisklassen rundt 2000 kr.

8600GT/GS spår jeg at ikke blir den samme kassasuksessen som 7600 og 6600-seriene siden de blir for effektkrevende og det er for mye ytelse å hente på å gå opp 50 eller 100 dollar til 8900GT. De som kjøpte 7600GS pga passiv kjøling vil nok gå ned til 8500-serien eller lavere.

Ellers så lover jo artikkelen Kaptein_S linket på forrige side svært bra for konkurransen. Jeg er tolmodig og venter på resultater fra begge kanter før jeg bestemmer meg. Kanskje jeg dropper å oppgradere før til høsten. (Skal jo være litt ute i sommer også).

Lenke til kommentar
Det latterlige er at her snakker vi sikkrere om en 8900 lansering en det vi gjør om en R600 lansering. Noe er knakendet galt  :no:

8362416[/snapback]

Jeg må si meg uenig. R600 virker unektelig spennende. Et godt mellomklasse kort her skal bli morsomt å se. Noe som ligger nesten opptil toppen.

Men komer 8900GTO, så er jeg solgt :D

Lenke til kommentar
Raptor,11/04-2007 : 14:22]
Men det hjelper lite for ATI dersom de aldri lanserer det jæ&^# kortet  :mad:

8358192[/snapback]

Siste på ryktebørsen er vel midten av mai... Så om rundt en måneds tid...

8. mai er det forresten et halvt år siden nVidia lanserte G80...

8358235[/snapback]

Akkurat det faktum synes jeg begynner å bli litt tragisk ja, men jeg synes også 8800 kom før markedet egentlig var klart for disse kortene. Og de stresset det ut selv også.

Ellers er jeg sterkt skuffet over 8600GTS som koster 1800,- og yter dårligere enn X1950Pro til 1400,-

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ellers er jeg sterkt skuffet over 8600GTS som koster 1800,- og yter dårligere enn X1950Pro til 1400,-

8363960[/snapback]

Det er noen som mener at bedre drivere kan endre litt på situasjonen, får vel håpe det. Men sant nok, det burde komme opp på X1950Pro-nivå ytelsesmessig iallefall. Tror uansett det blir et 8800GTS på meg, jeg gidder ikke gamble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...