Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må jo si dette passa bra inn med datoen Andylove, jeg tror ikke på rykter og info som kommer første April så legger den bak meg intill vidre :p

får håpe det du sier stemmer da, hadde vært fett med noe slikt

8290491[/snapback]

I såfall valgte han en veldig dårlig dag for å komme med noen kjempenyheter. :p

Lenke til kommentar
Må jo si dette passa bra inn med datoen Andylove, jeg tror ikke på rykter og info som kommer første April så legger den bak meg intill vidre :p

får håpe det du sier stemmer da, hadde vært fett med noe slikt

8290491[/snapback]

I såfall valgte han en veldig dårlig dag for å komme med noen kjempenyheter. :p

8290516[/snapback]

Aprilsnarr!

 

Haha, ja. Det var en spøk, sikkert VELDIG morsom, men jeg kunne ikke dy meg. Det er jo denne tråden som er fylt med mest spekulasjoner og antagelser, så da var det et lett valg... :p

 

Men hvem vet.. Hadde vært gøy med et slikt kort for hånden ;)

Lenke til kommentar
Syntes ikke den var så morsom  :cry:

Selv om jeg egentlig visste at det var spøk, hadde jeg så fantastisk lyst til at det skulle komme et så hissig skjermkort...

8298004[/snapback]

 

 

Ingen grunn til å henge me leppene, med tiden kommer denne lysten din til å

bli tilfredstilt.

Lenke til kommentar
“The R600 will be out in the second quarter. The reason we decided to delay the launch was that we wanted to have a complete DX10-enabled solutions top-to-bottom. A lot of people wrote that the reason it is delayed is because of a problem with the silicon, but there is no problem with the silicon. We are demonstrating it. We can ship it today. But if you think about it, looking at where the market is at, the volumes are going to be in the RV610 and RV630, so it makes sense for us to do a one time launch of the entire family of DX10 enabled products,”

 

Interessant. Da blir det ihvertfall mye å velge om. :)

Lenke til kommentar

Det har nok sine fordeler å lansere fra "top to bottom" samtidig, men jeg har vanskelig for å se at utsettelse betyr mer penger.

Andre grunner kan være bygge opp et greit lager og ikke minst tid til å utbedre driverene. Der sistnevne mener jeg noe nVidia også burde ha gjordt.

Lenke til kommentar

High end kort er ikke et impuls kjøp (for de aller fleste) R600 er fortsatt et spøkelse kort eller i beste fall en papirlansering.

 

Jeg kan ikke se en eneste grunn at de skal vente enda lenger med dette om den linken stemmer at alt er klart.

 

Det er jo heller ikke bare dx10 spill som fungerer, vi har fått et rekord hopp når det gjelder ytelse på 8800gtx (kan ikke huske sist ytelsen på spill gikk så opp ved bytte av skjermkort) så mange haddet hatt gleden av et R600 kort nå. Hvorfor da vente på at de andre kortene skal slippes, er jo ikke de vi på feks denne posten venter på... nei det kan nokk ikke være en annen grunn at ikke alt er på plass enda.

 

Og ja jeg er gretten på denne j... ventingen, har hatt pengene klare siden slutten av januar.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg synes årsaken er så tynn. Nvidia har jo gjort alt for å lansere først og har ennå ikke kommet med 8600 kort i butikken.

 

Slik sett vil ATI komme med hele serien før Nvidia og tjene penger fra første dag.

8312324[/snapback]

 

 

ATi vil komme med hele seieren? Huff, hvor har du vært ifra november 2006?

 

1: For å tjene penger må de ha en produkt å selge, et som er bedre enn konkurenten sitt.

2: For å tjene penger må de slippe dette produktet lenge før konkurenten kan slippe et tilsvarende produkt (i ytelse) slik at de kan kjøre "monopol" på markedet lengst muligt.

3: For å tjene penger må de ha et produkt klar når konkurenten slipper sitt produkt som skal kjempe med deres nåværende produkt, slik konkurenten ikke overtar ytelsetoppen helt.

 

Hmm, Ati scorer kanskje 0 av 3 (kanskje 1 hvis R600 overgår 8800 ultra) mens Nvidia scorer 2, kanskje 3 av 3 hvis 8800 Ultra holder mål.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg synes årsaken er så tynn. Nvidia har jo gjort alt for å lansere først og har ennå ikke kommet med 8600 kort i butikken.

 

Slik sett vil ATI komme med hele serien før Nvidia og tjene penger fra første dag.

8312324[/snapback]

Da bør de få ræva i gir...

 

G86 og G84 skal lanseres med full tilgjenglighet om under 2 uker.

 

Så vidt jeg vet har det vært dårlig med "pålitelige" lekasjer om resultater på R6x0, mens 8600/8500 som lanseres snart har mange resultat-lekasjer. Tolker det derfor dit at ATi ikke kommer med noe før mai.

 

nVidia kunne ha lansert 8600/8500 serien før, men etter hva jeg har hørt/forstått så har ikke dette blitt gjort fordi de ønsker å gjøre ferdig levering og tømme lager av 7000-serien, mer tid på drivere, samt gi kort-produsentene annledning til å lage demmes egne versjoner av kortene (flere av 8600 og 8500 kortene som ble vist frem på CeBIT var ikke nVidia-referanse kort)

 

Tror ATI hadde fått ræva i gir hvis NVidia hadde sluppet 8600, for da hadde de hatt kontroll over mellomklassekortene - og det er der pengene ligger, visstnok.

nVidia har allerede hatt god kontroll over mellomklassekortene (7600 vs. x1600 samt 6600 vs. x700)

Lenke til kommentar
men i det siste har vel ati banket all motstand i mellom og high mellom klassen, da x1950pro o.l har hatt like god ytelse som nvidia sine high middle og hatt prisen til mellom klasse

8321997[/snapback]

 

Det vil alltid svinge frem og tilbake, men det er bare veldig bra, for det presser utviklingen fremover og prisene nedover.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg synes årsaken er så tynn. Nvidia har jo gjort alt for å lansere først og har ennå ikke kommet med 8600 kort i butikken.

 

Slik sett vil ATI komme med hele serien før Nvidia og tjene penger fra første dag.

8312324[/snapback]

ATi vil komme med hele seieren? Huff, hvor har du vært ifra november 2006?

 

1: For å tjene penger må de ha en produkt å selge, et som er bedre enn konkurenten sitt.

2: For å tjene penger må de slippe dette produktet lenge før konkurenten kan slippe et tilsvarende produkt (i ytelse) slik at de kan kjøre "monopol" på markedet lengst muligt.

3: For å tjene penger må de ha et produkt klar når konkurenten slipper sitt produkt som skal kjempe med deres nåværende produkt, slik konkurenten ikke overtar ytelsetoppen helt.

 

Hmm, Ati scorer kanskje 0 av 3 (kanskje 1 hvis R600 overgår 8800 ultra) mens Nvidia scorer 2, kanskje 3 av 3 hvis 8800 Ultra holder mål.

8321426[/snapback]

1. Først må du lære deg å lese, serien... som i lowend til highend kort samtidig. Ikke seieren. ok?

 

2. Ati tjener penger som bare det på DX9 kort ennå. Og de har tom solgt tonnevis av X1950Pro AGP kort hvor konkurrenten ikke har _noenting_ som er interresant.

 

3. Ytelsestoppen er ikke det samme som å tjene penger!

 

PS!

Hvor har DX10 vært siden nov. 2006? ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det har nok sine fordeler å lansere fra "top to bottom" samtidig, men jeg har vanskelig for å se at utsettelse betyr mer penger.

Andre grunner kan være bygge opp et greit lager og ikke minst tid til å utbedre driverene. Der sistnevne mener jeg noe nVidia også burde ha gjordt.

8313421[/snapback]

Mens de forbereder en bred launch av sin DX10 serie og får på plass lowend og oem serier så tjener de bra på sin x1950 serie. Før 8800GTS 320MB kom var det ikke interresant for spesielt mange å kaste penger på 8800.

 

De andre årsakene dine er jeg helt enig i og det ser jeg som en positiv trend. Når det gjelder 8800 serien har vi nesten ikke lest om noe annet enn driver frustrasjoner samt Vista knot. Nvidia pushet ut 8800 for å være først, ikke "best" har tildels blitt mitt inntrykk. Og før 8800GTS 320MB så hadde de ikke noe alternativ for den jevne mann.

 

X1950Pro har stått som det mest interresante kortet for den store kundegruppen. Billig og bra ytelse, med all funksjonalitet man trenger.

 

Å lansere hele serien samtidig med alt klart gjør at pengene ruller jevnt inn fra dag 1.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...