Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg som nettopp har kjøpt nytt system. Jeg venter aldri :(

8276885[/snapback]

 

Går nå i 10. klasse. Ein venn av meg har sagt ifrå 8. klasse at han skal ha seg ny PC og at han skal vente litt. Men hittil har han ikkje kjøpt data og eg og ein annan venn har kjøpt oss PC i den tida.... Så vent aldri, du kan vente til du blir 60 år også.... Eg kjøpte D 930 prosessoren min månaden før priskuttet som var på 50%.....

Lenke til kommentar

Argumentet med å vente med å kjøpe PC-utstyr er så fåfengt dersom det ikke er noen konkret informasjon som tilsier at et produkt skal falle dramatisk i pris. PC-utstyr faller i pris hele tiden, og man må hele tiden veie argumentene for/imot når man kjøper PC. Er det verdt den ekstra lille ytelsen nå, eller skal jeg vente til det blir billigere og det er noe bedre på markedet...

 

 

Kjøp det du har råd til/lyst til å bruke nå, så kan du helle angre/glede deg når du ser prisene seks måneder senere..

 

Det er ihvertfall mitt syn...

Lenke til kommentar

Det går an å time ting til en viss grad. F.eks se an de neste 3 månedene før man kjøper. F.eks så jeg at min Athlon64 X2 3800+ hadde ligget jevnt i pris veldig lenge og det begynte å nærme seg 3 måneder siden sist prisfall. Prisen lå da på ca 2200 kr og jeg fikk 1900 kroner for prosessoren. En uke senere ble prisfallet annonsert og 1 måned senere kunne jeg kjøpe den samme prosessoren brukt for en tusenlappen, (Dog valgte jeg en brukt enkeltkjerne 3000+ for 600 kr i stedet for.)

 

Vet jeg at det kommer prisfall innen kort tid eller nye produkter så venter jeg heller en måned eller to på det. F.eks kan jeg kjøpe meg et geforce 7600GT nå, men velger heller å vente på 8600GT eller 8500GT. Får se hvor bra de blir først og hvordan den passive kjølingen blir og prisen.

Lenke til kommentar

Det med å vente på HW er ikke bare feil ;)

 

Noen ganger venter man jo på noe spesiellt, som for eksempel jeg - Jeg hadde tenkt å kjøpe meg X1950 XTX og AMD X2 4600, men så fikk jeg vite om at DX10 krot vasr på vei, og Conroe var kommet, s¨å da ble det det i stedet, og det er jeg veldig glad for. Fikk mye mer for pengene, etter slik prisene lå da. Nå kan jo AMD konkurrere med C2D prosessorene, men bare pga. de har senket prisene veldig, for å matche intels Ytelse/pris.

Lenke til kommentar

Venting på my maskinvare er jeg generelt skeptisk til. Det kommer hele tiden noen nytt. Men om det er for eksempel en måned eller noen uker til et vesentlig bedre produkt kommer, så kan det være lurt å vente, men så er alt nytt dyrt.

 

De som har behov for ny pc nå bør kjøpe nå, men de som ikke har behov (men bare har lyst på) kan vente til de har behov. (For eksempel et nytt krevende spill eller lignende)

Lenke til kommentar

hvorfor?

8800GTX i sli og 59 fps i counter strike source

 

8800GTX i SLI skal jo yte mere en 59 fps?

fps'en ligger javnt på 59fps, i consolen står det fps_maks 300

 

 

hva sjer?

og hvorfor ser det slik ut(grått), det var ikke sån på den forige pc'n

Endret av just_me
Lenke til kommentar
hvorfor?

8800GTX i sli og 59 fps i counter strike source

 

8800GTX i SLI skal jo yte mere en 59 fps?

fps'en ligger javnt på 59fps, i consolen står det fps_maks 300

 

 

hva sjer?

og hvorfor ser det slik ut(grått), det var ikke sån på den forige pc'n

8282548[/snapback]

 

Er det noe som heter vsync elns i options? Skru den AV.

Lenke til kommentar
hvorfor?

8800GTX i sli og 59 fps i counter strike source

 

8800GTX i SLI skal jo yte mere en 59 fps?

fps'en ligger javnt på 59fps, i consolen står det fps_maks 300

 

 

hva sjer?

og hvorfor ser det slik ut(grått), det var ikke sån på den forige pc'n

8282548[/snapback]

Hva slags annen hardware hardu.. Prøv å oppdatere alle driverne.. 8800gtx i sli er jo helt rått.

Lenke til kommentar
hva er vsynch?

 

8800GTX i SLI

EQ6700

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D (4gb)

Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI,

Enermax Galaxy 1000W

skal ha 4x7200 i raid 0 men jeg får det ikke til :(

8282704[/snapback]

:p

 

V-sync = vertical sync, og låser FPSen til Hz'en på skjermen din.

Du har vel tatt å¨aktivert alt i CS source menyen da du skulle skru opp grafikken... (inkludert V-sync)

 

Bare gå inn i grafikkmenyen til source, og "disable" V-sync du.

Lenke til kommentar
hva er vsynch?

 

8800GTX i SLI

EQ6700

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D (4gb)

Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI,

Enermax Galaxy 1000W

skal ha 4x7200 i raid 0 men jeg får det ikke til :(

8282704[/snapback]

:p

 

V-sync = vertical sync, og låser FPSen til Hz'en på skjermen din.

Du har vel tatt å¨aktivert alt i CS source menyen da du skulle skru opp grafikken... (inkludert V-sync)

 

Bare gå inn i grafikkmenyen til source, og "disable" V-sync du.

8282866[/snapback]

 

stemmer det med 150fps på 8800GTX i SLI da? lite?

 

ps: 1920x1200 og all grafikk på fult

Endret av just_me
Lenke til kommentar
stemmer det med 150fps på 8800GTX i SLI da? lite?

 

ps: 1920x1200 og all grafikk på fult

8282894[/snapback]

Hmm for alt melllom 140-180FPS i CS:S med 16xAF og Q16xAA på 1600x1200 og rsten på fult, men dete er med singel card og en lit lavere oppløsning da ...

8283009[/snapback]

 

 

16xAF og Q16xAA, hvem hva hvordan?

Lenke til kommentar

Hvem vet jeg ikke heller ikke hva, men hvordan vet jeg ;)

 

16xAF stiller du opp i selve spillet, men for å bruke Q16xAA må du still epå dette i control panelet til nVidia og sette det på steam.exe eller noe sånt (sitter på en annen data nå)

 

Har ikke vsync på eller og har 75Hz på skjermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...