Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil bare ha en CPU som drar GTXen min/klarer å følge med. :cry: Er det for mye å be om kanskje... :cry:

 

:realmad::roll:  :thumbdown:  :hrm:  :dontgetit:  :ermm:  :innocent:

8249713[/snapback]

Nei det er nok ikke for mye å be om for det er mulig å få tak i koster bare 2500,- om du har ram fra før av :thumbup:

8249839[/snapback]

+ hovedkort, + DDR2 ram. :cry:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
CPU 1400,-                    E4300

HK 1000,-                      P5B

RAM 1100,-        2gb        Crucial Value forhåpenligvis med D9GMH

RAM 600-700,-  1gb        Crucial Value forhåpenligvis med D9GMH

 

 

Edit: La til hvilke komp.

 

Edit2: No more OT !!

8249918[/snapback]

Nå er vel ikke E4300 er en særlig forbedring. (om noen overhode) :innocent:

Nei, skal det oppgraderes, så blir det nok minimum E6600, eller QE6600 :dribble:

Lenke til kommentar
Om 8800Ultra vil koste 1K$ så tror jeg nok de vil få solgt svært få ...

 

Nei dette tar jeg med en stor skje salt

8250505[/snapback]

Jeg tar det også med en klype salt, men hvis prisen er reell så kommer de til å selge fett. Grunn: De priser ikke kortet veldig høyt hvis det ikke har en formidabel ytelse også. Pris og ytelse har en ganske god sammenheng i skjermkortmarkedet. Blir prisen tusen dollar så blir også ytelsen fantastisk. Om prisen (og ytelsen) stemmer så kommer folk til å se på geforce 8800GTX som instant råtten nedfallsfrukt.

Lenke til kommentar

1000 dollar er vel kanskje noe man tar med en klype salt ja.. man at nvidia sitter og gnur på et kort for og møte r600 det gjør di sikkert. har en stor misstanke at nvidia driver og krymper for harde livet får og slippe kort på 65 nm. har utrolig lyst på et 8800 gtx på 65nm og et forbruk rundt CA 100W :)

Lenke til kommentar
1000 dollar er vel kanskje noe man tar med en klype salt ja.. man at nvidia sitter og gnur på et kort for og møte r600 det gjør di sikkert.  har en stor misstanke at nvidia driver og krymper for harde livet får og slippe kort på 65 nm. har utrolig lyst på et 8800 gtx på 65nm og et forbruk rundt CA 100W  :)

8252264[/snapback]

 

og ikke et R600 kort på 65nm, bedre ytelse og et forbruk på ca 100w?

Endret av trehoggern
Lenke til kommentar

man kan si hva man vil om ATI og Nvidia sin ytelse og strømforbruk ++.. Men når det gjelder kontroll-panel og systemprogramvare, er det ingen tvil om hva jeg ville valgt.

 

Nvidia. Jeg hater ATI Control Panel. Det er ordentlig stygt og jalla. Dessuten er det ingen intuitet i programvaren. Nvidia herjer ATI her. Og da driter jeg i om ATI kan få et skjermkort som yter 200 poeng mer i 3DMark06 enn Nvidia.

Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at du vil velge dette som et viktig kriterie dersom R600 blir krympet til 65nm, yter nærmere 800 -1000 poeng mer enn 8800gtx i 3dmark etc..etc

8253576[/snapback]

Ifølge de som driver Beyond3D (som regnes som en av de mer særiøse aktørene) som faktisk var på pressevisninger på CeBIT så kommer R600 ikke til å komme i 65nm.

 

Edit: Spørsmålet blir hvordan R600 yter i forrhold til det high-end kortet nVidia har når ATi lanserer. Det kortet heter ikke 8800GTX...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...