Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

8800 Ultra ser ut til å være utplukkede G80-brikker, og jeg vil tippe de har muligens noen flere shadere og høyere klokkefrekvens. Det blir virkelig spennende å se hvordan dette blir mot R600.

 

Og kanskje ennå bedre; prisene på dagens GeForce 8800 går nedover.

8183920[/snapback]

 

De kan da vel ikke være utplukkede hvis de har flere shadere? Da vil det vel være forskjellige kjerner (samme arkitektur, men må jo legge til de ekstra shaderne fysisk)

8184777[/snapback]

G80 har et visst antall shadere. En del av kjernene har defekte shadere, og de blir slått av, og derfår får noen modeller ferre shadere, og gjerne lavere klokkefrekvens. Jeg vil tro at nVidia har plukket ut de kjernene med flest shadere som virket for å komme med en godbit litt senere.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G80 har et visst antall shadere. En del av kjernene har defekte shadere, og de blir slått av, og derfår får noen modeller ferre shadere, og gjerne lavere klokkefrekvens. Jeg vil tro at nVidia har plukket ut de kjernene med flest shadere som virket for å komme med en godbit litt senere.

8184802[/snapback]

Men jeg vil ha det NÅ! :dribble:

 

:p

Lenke til kommentar
Men det var en AMD CPU med svake 900 i CPU score så scoren er nok lit lav begrunna det :hrm:

8189265[/snapback]

Merk at 3DMark06 i stor grad utnytter alle kjernene. Dette er ikke vanlig for spill ennå. Dvs. at et lavt CPU-resultat grunnet bare en kjerne ikke behøver å ha så mye å si i vanlige spill som det resultatet gir inntrykk av.

 

Dette er svakheten ved syntetiske tester. De er av og til lite relevante for ytelsen i spill.

Lenke til kommentar

*Skylinepower*

Det kan nok stemme det da den du ser er øverste vindu er den siste tetsten mens det som står på selve programmet er den testen før det igjen antg. dårlig drivere eller noe sånt !

 

*lordsmygen*

Så ifølge linekn din så kommer det ikke noe 8900 serie eller 8900GTX ?

Men blir 8800Ultra med GDDR4 og 80nm da siden det ikke blir noen 8900GTX ?

Om jeg har lest/tenkt rett da :)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Mere nytt med flere bilder i linken under.

 

We saw some R600 cards at CeBIT but any form of photography is restricted as AMD is keeping a close watch making sure nothing is leaked outside. Nevertheless, we still managed to get some shots on the retail R600XTX (Radeon X2900 XTX) card. The frontal shot contains sensitive information so we can't show it here.

 

Just a recap of what we have told you before, R600XTX retail card is codenamed Dragonhead 2. It is a 12-layer card at 9.5" long with a max TDP of 240W. It is clocked at 800MHz on 80nm process technology, 512-bit memory interface and has 1GB GDDR4 memories onboard. It has 6-pin and 8-pin PCIe connectors but two 2x3 PCIe power can be used. Rumors surfaced over at CeBIT that the final product may be on 65nm if it can be produced in time with reasonable good yield. So far we have yet to get a confirmation that the first shipping R600 cards will be on 65nm but we can't rule out that there are experimental R600 chips at 65nm now. If our source is right, the yield at 65nm is poor at this point of time and expect a limited quantity of 20,000 pieces of R600XTX by middle of April.

 

Next, we got hold of some preliminary benchmarks figures of the R600 XTX card with core clock at 800MHz vs a GeForce 8800 GTX card. Using a Core 2 Extreme 2.93GHz processor on an Intel 975X board, the 3DMark06 score at 1600x1200 resolution is 97xx on the R600XTX compared to 95xx on the 8800GTX. Seems like R600XTX is running slightly faster than 8800GTX on the early release of drivers for R600. AMD is still working hard on the drivers and there are some more performance left to unlock. However, the DX10 benchmarking war between ATi and NVIDIA has not started yet. The targeted display driver version for launch in May is 8.361 or later (Catalyst 7.4 or 7.5).

 

http://www.vr-zone.com/?i=4830

Lenke til kommentar
Next, we got hold of some preliminary benchmarks figures of the R600 XTX card with core clock at 800MHz vs a GeForce 8800 GTX card. Using a Core 2 Extreme 2.93GHz processor on an Intel 975X board, the 3DMark06 score at 1600x1200 resolution is 97xx on the R600XTX compared to 95xx on the 8800GTX. Seems like R600XTX is running slightly faster than 8800GTX on the early release of drivers for R600. AMD is still working hard on the drivers and there are some more performance left to unlock. However, the DX10 benchmarking war between ATi and NVIDIA has not started yet. The targeted display driver version for launch in May is 8.361 or later (Catalyst 7.4 or 7.5).

 

Der har vi den igjen tipper det er dette de har brukt ekstra tiden til denne gangen. Om det er litt bedre så tviler jeg ikke på at 8800 ultra blir litt bedre en det igjen....(i testen bruker de jo 1600*1200 oppløsning også)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Next, we got hold of some preliminary benchmarks figures of the R600 XTX card with core clock at 800MHz vs a GeForce 8800 GTX card. Using a Core 2 Extreme 2.93GHz processor on an Intel 975X board, the 3DMark06 score at 1600x1200 resolution is 97xx on the R600XTX compared to 95xx on the 8800GTX. Seems like R600XTX is running slightly faster than 8800GTX on the early release of drivers for R600. AMD is still working hard on the drivers and there are some more performance left to unlock. However, the DX10 benchmarking war between ATi and NVIDIA has not started yet. The targeted display driver version for launch in May is 8.361 or later (Catalyst 7.4 or 7.5).

 

Der har vi den igjen tipper det er dette de har brukt ekstra tiden til denne gangen. Om det er litt bedre så tviler jeg ikke på at 8800 ultra blir litt bedre en det igjen....(i testen bruker de jo 1600*1200 oppløsning også)

8197816[/snapback]

 

Må si jeg klør meg litt i hodet hvis forskjellen på R600 og G80 er liten, når man ser på specs'ene til R600 er det jo normalt å tro at det skal være en relativt klar forskjell.

 

Mulig de har elendige drivere akkurat nå, gudene vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...