efikkan Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 ATi har støttet OpenGL 2.0 siden R300 (R9700). OpenGL 2.1 stiller vel ikke noen høyere krav til GPU'en. Med WinXP, WinVista 32bit og 64bit (med DX10) å tenke på har nok Linux blitt ganske nedprioritert. Det spørs om det ikke i det vil drøye før vi i det hele tatt ser Linux drivere til R600/RV6xx. 8177862[/snapback] Forskjellen på OpenGL 2.0 og 2.1 er ganske mye bedre shadere, men jeg er usikker på om dette ordnes programvaremessig eller må fikses på gpuen. ATI har ikke vært flinke med Linux-drivere til nå, og jeg hadde et lite håp om forbedring. (men det er vel ønsketenkning) Men eventuelle gode drivere til Linux hadde blitt et godt salgsargument. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 R600 launch to be biggest in GPU history CeBIT 007 65nm GPUs launch with almost 200 hacks WITH SO MANY HACKS constantly talking to AMD's partners about the R600 and tapping in the dark about the launch, everything is at fever pitch in the press office. But the details are as follows. AMD is preparing the biggest launch in history of graphics chips. Since, we understand, the company pulled an unexpected move with a complete switch to a 65 nm process at TSMC, it seems that a new manufacturing alliance is emerging, since AMD is currently in various partnership deals with IBM and so Sony, Toshiba, Chartered, UMC and of course, TSMC. AMD will probably ship well over 100 million 65 nanometre chips in 2007, and decided to start their own graphics adventure with a bang. We learned that the firm is inviting a ton of partners for a huge 3D-wide PR briefing - close to 200 journos will arrive at the press event and the plan is for each and every member of the press to get a taste of 65 nano chippery. µ jaja det er fra the inq. men....... Lenke til kommentar
trehoggern Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Men er jo rått for det! fra 80 ned til 65 nm. og 1 tredjedels strømbruk... Klarer AMD/ATI dette så har det et trumfkort til de grader. spesielt med tanke på at Nvidia ikke har begynt eller for alt jeg vet engang nevt 65nm for produksjon. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Tja tror ikke de har sittet med tommelen opp i der sola aldrig skinner de siste 4 mnd heller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Men er jo rått for det! fra 80 ned til 65 nm. og 1 tredjedels strømbruk... 8179580[/snapback] Effektforbruket ned med 1/3 du mener? Jeg vil nok tro at ATI vil bruke noe av det lavere effektforbruket til å skru opp klokkefrekvensene for høyere ytelse, og da blir effektforbruket høyere igjen. Jeg er spent på hvilke løsninger som vil komme for bærbare etter hvert. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Uansett hvordan man ser på det er jo dette en absolutt strålende utvikling for oss forburkere. Hvis AMD er klare med 65nm legger de jo et visst press på nVidia. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Uansett hvordan man ser på det er jo dette en absolutt strålende utvikling for oss forburkere. Hvis AMD er klare med 65nm legger de jo et visst press på nVidia. 8180113[/snapback] Ja det er den positive virkningen av god konkurranse. nVidia skal vel komme med G90 ut på høsten en gang eller noe? Dette vil kanskje fremskynde det noe eller føre til forbedringer av G80. Uansett er det veldig positivt. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Lav kvallitets-rubi-demo på R600: Kan sei ka ein vil om ATI, men demoane deiras banke iallefall NVIDA sine! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Lav kvallitets-rubi-demo på R600: Kan sei ka ein vil om ATI, men demoane deiras banke iallefall NVIDA sine! 8180345[/snapback] Jeg gleder meg til å se den i høyere kvalitet. Men det ser ut til at det er brukbart (og vel så det) med polygon. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hva tror dere bli best? 8900 GTX vs. ATI/AMD x2900xtx (r600xtx), vilket kort ville dere valgt? Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 må jo se tester osv få rman sier det da også om man liker ati best komer man sikkert til og velge det forran GF Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det er en fyr på youtube.com som påstår at ATI/AMD r600 vil bli lansert den 30 mars, kan dette stemme? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 må jo se tester osv få rman sier det daogså om man liker ati best komer man sikkert til og velge det forran GF 8180692[/snapback] Jeg tenkte slik det så ut nå. Hva frister dere mest liksom? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det er en fyr på youtube.com som påstår at ATI/AMD r600 vil bli lansert den 30 mars, kan dette stemme? 8180745[/snapback] Det kan stemme, men det kan også være feil. Helt umulig å si for de som ikke har kilder inne i AMD/ATI. må jo se tester osv få rman sier det daogså om man liker ati best komer man sikkert til og velge det forran GF 8180692[/snapback] Jeg tenkte slik det så ut nå. Hva frister dere mest liksom? 8180753[/snapback] R600 ser ut til at det blir noe bedre, utifra spesifikasjonene, men nå vet vi ikke om de stemmer en gang. Ikke avgjør kjøpet nå, vent og se. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Men hvor RÅ cpu bør man ha til slikt skjermkort som R600? Og hva bør man ha til en 8800GTX? Blir ikke ny pc på meg før vista sp1 kommer. Men håper ikke man må ha RÅESTE cpu for og rettferdigjøre disse skjermkortene Lenke til kommentar
andylove Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Men hvor RÅ cpu bør man ha til slikt skjermkort som R600? Og hva bør man ha til en 8800GTX? Blir ikke ny pc på meg før vista sp1 kommer. Men håper ikke man må ha RÅESTE cpu for og rettferdigjøre disse skjermkortene 8182543[/snapback] Det er bare tull at du må ha en CPU til flerfoldige tusenlapper for å veie opp for skjermkortet. Dette er et tema som det kanskje har blitt fokusert altfor lite på, i tillegg at det har vært en noe feil vinkling. Du kan si det sånn at har du en 2 år gammel maskin med et skjermkort som dengang var godt, vil du tjene mye på å oppgradere bare skjermkortet med det nyeste som er der og da. Om du har en 4 år gammel maskin, og setter inn det beste som er til nådags dato, så vil du også oppleve en økning i 3D ytelsen. Felles for begge er at resten av systemet vil oppleves som en flaskehals, nettopp fordi skjermkortet er så bra. Samme er det med CPU. Du har tidenes råeste CPU på et hovedkort med _alt_ onboard. Det er kanskje ikke helt nødvendig det heller. Men jeg ville ha sagt det sånn at spander gjerne litt mer kr på ekstra minne og en rask disk. En helt ok CPU, ikke den billigste og ikke den dyreste, men da har du råd til et enda bedre skjermkort. Slik jeg oppfatter diskusjonen med at systemet er en flaskehals, er at man er opptatt av å kunne skru på alle funksjoner for å bedre det visuelle. Du vil kunne spille nyere spill som krever mer enn det gamle skjermkortet ditt, men du vil også måtte begrense deg på høye detaljer. Derfor vil også enkelte anbefale deg en Quad-core CPU med 4GB minne, RAID disker og sinnsvakt PSU kun for å dra nytte av et godt skjermkort. Det mener jeg er feil... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 TAKK andylove, det var det jeg trengte å høre Sorry for at det ble kanskje litt o.t dette men...... Men da trenger ikke flere svare, IKKE lage noe mer diskusjon rundt dette nå Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 XBitlabs melder at nVidia gjør 8800 Ultra klar: GeForce 8800 Ultra to Come Out on April 17.Nvidia’s Response to ATI R600 Almost Ready ... According to some Nvidia’s partners GeForce 8800 Ultra would be launched together with the GeForce 8600, GeForce 8500, GeForce 8400 and GeForce 8300. In other words, on April 17, 2007. http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0316211223.html Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 8800 Ultra ser ut til å være utplukkede G80-brikker, og jeg vil tippe de har muligens noen flere shadere og høyere klokkefrekvens. Det blir virkelig spennende å se hvordan dette blir mot R600. Og kanskje ennå bedre; prisene på dagens GeForce 8800 går nedover. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 8800 Ultra ser ut til å være utplukkede G80-brikker, og jeg vil tippe de har muligens noen flere shadere og høyere klokkefrekvens. Det blir virkelig spennende å se hvordan dette blir mot R600. Og kanskje ennå bedre; prisene på dagens GeForce 8800 går nedover. 8183920[/snapback] De kan da vel ikke være utplukkede hvis de har flere shadere? Da vil det vel være forskjellige kjerner (samme arkitektur, men må jo legge til de ekstra shaderne fysisk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå