Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Business as usual det. ATi tenker generelt sett en del mer frem i tid enn nVIDIA når det gjelder ytelse på toppkortene sine.

8079584[/snapback]

Jeg er redd for det igjen vil vise seg å ha liten betydning for R600, men i det minste kan det vise seg å bli en grei fordel for ATi mtp fremtidige produkter. Både G80 og R600 er nok arkitekturer som vil vare og foruten flere logiske enheter, die krymping og høyere klokkehastigheter vil jeg tro G90 og R700 kun vil være tweaket utgaver av sine forgjengere.

8079663[/snapback]

Nei, folk bryr seg jo generelt sett pent lite om teoretisk ytelse i fremtidige applikasjoner, men det er da greit enkelte selskaper lager produkter for oss som gjør det :)

Kan jo også, som du sier, få innvirkning på den videre DX10-krigen. Hvis ATi har gjort et grundigere fotarbeid, så kan de jo fort rase forbi om de har tunga rett i munnen fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor,05/03-2007 : 01:50]Når det gjelder forrige arkitektur så var GeForce FX (5-serie), 6-serie og 7-serie bygd på samme arkitektur. Det var ganske mye forskjell mellom FX og 6-serie, men til gjengjeld ganske lite forskjell mellom 6-serie og 7-serie.

8079737[/snapback]

Hva? Jeg har nå inntrykket av at NV40 var så clean sheat man kan få det. Det er første gang jeg har hørt den bygger på NV3x som igjen hadde en del "bagasje" fra NV2x. Hva er likheten, dual output Z/stencil renderingen?

8079795[/snapback]

Kan det være fordi alle 3 seriene var DX9. :hmm:

Lenke til kommentar
Det som blir interesant er å se sammenligninger av kjørerne på det kortet som vistnok skal komme i butikken, og OEM kortet vi har sett.

Regner med at kjøreren på OEM kortet er mer effektiv og stillegående, ellers hadde poenget med det ekstra lange OEM kortet forsvunnet.

har tenkt på dette jeg også, er utrolig spent på om ati kan følge nvidia på kjøler området, tenker på 1900 serien der 120W skulle fjærnes, nå er det alltså 240W

og som du sier, kortere kjøler gir mindre kjøleflate og som igjenn må kompenseres med høyere vifte hastigheter

Lenke til kommentar

Hva? Jeg har nå inntrykket av at NV40 var så clean sheat man kan få det. Det er første gang jeg har hørt den bygger på NV3x som igjen hadde en del "bagasje" fra NV2x. Hva er likheten, dual output Z/stencil renderingen?

8079795[/snapback]

Kan det være fordi alle 3 seriene var DX9. :hmm:

8080728[/snapback]

Jeg ser det likevel ikke, pipeline organisjonen er veldig foskjellig og NV40 kjører så til grader i ring rundt NV3x når det kommer til DX9. Det er isåfall en hel***** overhaling.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
har tenkt på dette jeg også, er utrolig spent på om ati kan følge nvidia på kjøler området, tenker på 1900 serien der 120W skulle fjærnes, nå er det alltså 240W

200W ifølge AMD selv.

og som du sier, kortere kjøler gir mindre kjøleflate og som igjenn må kompenseres med høyere vifte hastigheter

8082323[/snapback]

Eller bedre designet eller større vifte blader? Men uten å vite nøyaktig hvorfor OEM versjonen bruker en større kjøler blir det vanskelig å trekke noen konklusjoner. Det har blitt spekulert i at OEM utgaven bruker en eldre chip spinn med høyere strømbruk og dermed større varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Eller bedre designet eller større vifte blader? Men uten å vite nøyaktig hvorfor OEM versjonen bruker en større kjøler blir det vanskelig å trekke noen konklusjoner. Det har blitt spekulert i at OEM utgaven bruker en eldre chip spinn med høyere strømbruk og dermed større varmeutvikling.

8082737[/snapback]

Eller fordi det er vanlig at OEM kort ser slik ut og at ATI tenkte "hei la oss lage en kjøler slik at det ikke bråker så mye når vi allikevel har plass".

Løsningen trenger ikke alltid å være så veldig avansert. Jeg kan knipse noen bilder av andre OEM kort (Nvidia) hvis noen er interessert. Men de har samme kjøler bare en annen festeordning bakerst på kortet. Men de ser like store ut som dette ATI kortet. Jeg ser liksom ikke poenget i å klage over størrelsen på dette da 99% av kortene som blir kjøpt av dere sannsynligvis kommer til å se helt annerledes ut.

Lenke til kommentar
Er det lenge igjen til R600 blir lansert nå eller? :dribble:  Orker snart ikke å vente lenger. :!:

Mvh frustrert LockBreaker :)

8118007[/snapback]

det er sprøtt stille om dagen :hmm: men tror det er et bra tegn bruker vel og være stille rett før det skjer ting.

det rare er jo at ikke en gang theinquirer klarer og skrape sammen noe sladder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...