Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Bilder fra R600 i aksjon:

http://news.mydrivers.com/1/78/78496.htm

Dette er fra Battlefield - Bad Company

8061934[/snapback]

Det der kan jo være hvilket som helst skjermkort (Hvilken som helst DX10 skjermkort hvis det er et DX10 spill). Det eneste jeg fikk opp var skjermbilder av spillet, og ingen bilder av kortet i pcen eller noe sånt.

8071972[/snapback]

Ja min feil. Dette er nok bildene fra Xbox360 demo'en. Men R600 demo'en er bare noen dager unna.

https://www.cmpevents.com/GD07/a.asp?option...=11&SessID=4555

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har hørt at på launch kortet er kjølreren en Rosa Enhjørning som har blueray lys i rompa når det blir for varmt, det lager også en vrinske lyd når den går over 100fps i spill.

Når jeg får kjøpt dette skal jeg ta det ut en gang om dagen for å se på det. ;)

Lenke til kommentar

Haha ;)

Men jeg bryr meg ikke så mye om hvor stygt eller stilig kortet er utseendemessig.

Uansett, så er det som teller at kortet er ekstremt stort og har en alt for massiv kjøler, som ATI krympe. Nå er jo kortet 13.6 tommer langt (mener jeg)

Lenke til kommentar
Uansett, så er det som teller at kortet er ekstremt stort og har en alt for massiv kjøler, som ATI må krympe. Nå er jo kortet 13.6 tommer langt (mener jeg)

dette må vel sies flere ganger ;)

vi har IKKE sett noe bilde av R600 som kommer i butikken, det er OEM kortet som er avbilda. det kortet vi får er kortere enn 8800GTX og er 9,5"

Lenke til kommentar
vi har IKKE sett noe bilde av R600 som kommer i butikken, det er OEM kortet som er avbilda. det kortet vi får er  kortere enn 8800GTX og er 9,5"

8075179[/snapback]

Det som blir interesant er å se sammenligninger av kjørerne på det kortet som vistnok skal komme i butikken, og OEM kortet vi har sett.

Regner med at kjøreren på OEM kortet er mer effektiv og stillegående, ellers hadde poenget med det ekstra lange OEM kortet forsvunnet.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det kommer noe ala. det på lanseringsdatoen. Jeg tror ATI vil prioritere toppkortene sine, for å få igjen ytelsestronen.

Senere tror jeg dog at de første mellomklassekortene fra ATI kommer i butikkene ;)

EDIT: Egentlig tror jeg ikke det er så lurt å kjøpe 320 Mb verisjonen av 8800GTS, fordi i fremtiden vil spill bli mer og mer krevende, og få høyere detaljnivå på teksturene, og da tror jeg at den halverte minnemengden kan begrense nokså mye. Per i dag er det nesten ingen forskjell på 320 Mb og 640 Mb ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Given the state of the NV drivers for the G80 and that ATI hasn’t released their hw yet; it’s hard to see how this is really a bad plan. We really want to see final ATI hw and production quality NV and ATI drivers before we ship our DX10 support. Early tests on ATI hw show their geometry shader unit is much more performant than the GS unit on the NV hw. That could influence our feature plan.

- http://blogs.msdn.com/ptaylor/default.aspx

Kan ikke si jeg er helt uenig og interessant kommentar om GS ytelsen. Høyere GS ytelse er dog neppe noe som vil spille en stor rolle med det første.

Lenke til kommentar
vel, planen min er å kjøpe ett GTS-kort nå, også kjøpe ett identisk ett ut på sensommeren når prisen til GTS har droppet litt. er det mye stress å gjøre dette, eller krever det ett spesielt hovedkort?

tenkte litt på denne:

ABIT IB9, P965, Socket-775, GbLAN, ATX, 4xSATAII, DDR2, PCI-Ex16

sorry for offtopic, men ser uansett ikke ut til å komme så mye info om R600 :)

8079022[/snapback]

I såfall, burde du ivhertfall velge 640MB versjonen. :)

(ettersom du vil nærmest dobble GPU ytelsen, men du vil fortsatt sitte igjen med 320MB, og da vil ivhertfall de 320MB'ene være en STOR flaskehals)

Orker ikke forklare hvorfor SLI ikke gjør at minnemengden dobbles, men SLI vil ivhertfall ikke gjøre at minnemengden dobbles.

Edit: 1 minutt for sent. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Business as usual det. ATi tenker generelt sett en del mer frem i tid enn nVIDIA når det gjelder ytelse på toppkortene sine.

8079584[/snapback]

Jeg er redd for det igjen vil vise seg å ha liten betydning for R600, men i det minste kan det vise seg å bli en grei fordel for ATi mtp fremtidige produkter. Både G80 og R600 er nok arkitekturer som vil vare og foruten flere logiske enheter, die krymping og høyere klokkehastigheter vil jeg tro G90 og R700 kun vil være tweaket utgaver av sine forgjengere.

Lenke til kommentar
Både G80 og R600 er nok arkitekturer som vil vare og foruten flere logiske enheter, die krymping og høyere klokkehastigheter vil jeg tro G90 og R700 kun vil være tweaket utgaver av sine forgjengere.

8079663[/snapback]

Iallefall for nVidia sin del tror jeg det vil være det.

Vet ikke noe kontret, men har fått signaler om at det skal bygges videre på G80.

Når det gjelder forrige arkitektur så var GeForce FX (5-serie), 6-serie og 7-serie bygd på samme arkitektur. Det var ganske mye forskjell mellom FX og 6-serie, men til gjengjeld ganske lite forskjell mellom 6-serie og 7-serie.

Lenke til kommentar
Når det gjelder forrige arkitektur så var GeForce FX (5-serie), 6-serie og 7-serie bygd på samme arkitektur. Det var ganske mye forskjell mellom FX og 6-serie, men til gjengjeld ganske lite forskjell mellom 6-serie og 7-serie.

8079737[/snapback]

Hva? Jeg har nå inntrykket av at NV40 var så clean sheat man kan få det. Det er første gang jeg har hørt den bygger på NV3x som igjen hadde en del "bagasje" fra NV2x. Hva er likheten, dual output Z/stencil renderingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...