Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om jeg ikke tar helt feil er alle de bildene vist her før utenom den med rød ATI kjøler ?

Det blir nok at man enten kan bruke 2x 6pin som på 8800GTX eller bare 1x 8pin som er ny og bare få PSUer har ! (Nevner 1000W og 1200W versonene til Thermaltake)

8022426[/snapback]

Jepp fant ut at bildene var vist før :p men gadd ikke å lete gjennom 107 sider :D

Lenke til kommentar

Ja jeg har fått med meg at kortet har blitt utsatt, men ikke at det var så ille som April/Mai.

Håper snart disse eeeeeviiiiiiiiiige utsettelsene stopper snart.

Bare det kommer ut før Vista sp1, for da skal jeg oppgradere hele pc'n og det hadde jo vært fint med litt å velge mellom av skjermkort.

edit: legger til denne:

Rumours suggest that R600 will be 5 to 10% faster than nVidia's G80 in DX10.

Dette høres da ikke bra ut? Hvis nvidia kommer med sin G90 samtidig vil jeg nok tro at R600 ikke vil ha mye de kan skryte på seg med. Hvis G90 er 5-10% raskere enn G80 tror jeg mange vil gå for nvidia nok en gang for man vil føle seg tryggere i.o.m at de har samlet opp litt erfaringer fra G80

edit2: Jeg lurer snart på om ATI gjør en tabbe og sammenligne seg meg Nvidia sin G80, nå kommer jo R600 så sent ut at snart må de vel begynne å sammenligne den med G90.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

I teorien er jo R600 ganske så mye bedre enn G80, så jeg vil nå se skikkelige DX10-spill med skikkelige drivere før vi drar noen som helst konklusjoner.

Teoretisk ytelse er selvfølgelig noe helt annet enn reell ytelse, men forskjellen mellom G80 og R600 er potensielt ganske stor.

Lenke til kommentar

8025087[/snapback]

Hvem er kilden til de ryktene? Jeg tror ikke så veldig på de at det gjør noe. 5-10% er jo en gedigen skuffelse i forhold til hva R600 er i stand til på papiret (ut i fra spesifikasjoner osv)

Lenke til kommentar

8025087[/snapback]

Hvem er kilden til de ryktene? Jeg tror ikke så veldig på de at det gjør noe. 5-10% er jo en gedigen skuffelse i forhold til hva R600 er i stand til på papiret (ut i fra spesifikasjoner osv)

8025382[/snapback]

http://www.mikeshardware.co.uk/RoadmapQ207.htm#ATI%20R600

Men hvor "han" har fått det fra vet jeg ikke da, for det bare står som en kommentar under de andre ryktene om R600 ;)

Time will show......

Lenke til kommentar
I teorien er jo R600 ganske så mye bedre enn G80, så jeg vil nå se skikkelige DX10-spill med skikkelige drivere før vi drar noen som helst konklusjoner.

8025362[/snapback]

Iallefall på minnebåndbredde... Det andre vet vi da ikke så mye om.

Vil understreke at ting kan se veldig fint ut på papiret, men ikke cære så bra i virkligheten. Sier ikke at dette ikke gjelder R600...

For å ta et eksempel... Når Matrox lanserte Parhelia kortene demmes var det de første kortene med 256-bit minnebus, de hadde ett hav av båndbredde sammenlignet med nVidia sine GeForce 4 og ATi sitt Radeon 8500, men ytelsen var faktisk dårligere i mange tilfeller, selv om kortene hadde like mange pipelines.

x1950xtx er også et eksempel... Der fikk kortet masse mer båndbredde pga. GDDR4 minne, sammenlinget med x1900xtx, men ytelen er ikke så mye bedre, på grunn av at minnebåndbredden ikke er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde sitert resten av innlegget mitt også, så hadde vi sett at jeg sier akkurat det samme som du sier (angående teoretisk ytelse vs. reell ytelse).

Er det bare jeg som har drømt om informasjon angående pipelines på R600? Mente at vi et eller annet sted kom frem til en slags potensiell teoretisk ytelse på R600 pipelines.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

8025362[/snapback]

Iallefall på minnebåndbredde... Det andre vet vi da ikke så mye om.

Vil understreke at ting kan se veldig fint ut på papiret, men ikke cære så bra i virkligheten. Sier ikke at dette ikke gjelder R600...

For å ta et eksempel... Når Matrox lanserte Parhelia kortene demmes var det de første kortene med 256-bit minnebus, de hadde ett hav av båndbredde sammenlignet med nVidia sine GeForce 4 og ATi sitt Radeon 8500, men ytelsen var faktisk dårligere i mange tilfeller, selv om kortene hadde like mange pipelines.

x1950xtx er også et eksempel... Der fikk kortet masse mer båndbredde pga. GDDR4 minne, sammenlinget med x1900xtx, men ytelen er ikke så mye bedre, på grunn av at minnebåndbredden ikke er flaskehalsen.

8026109[/snapback]

Får nesten bare fortsette med å sitere deg siden du skriver så bra :)

Enig med det du skriver, båndbredden eller pipelines er ikke alltid det som skaper det beste kortet, selv om det selvsagt hjelper på ytelsen.

Men for å si det sånn, venter litt spent på å se hvor bra Ati kommer til å gjøre det med sitt kommende kort og hvor stor forskjell det blir mellom mitt Gts og det.

Er mest spent på følgende :

*Bildekvalitet.

*Flerbruksmulighetene til Gpu (folding etc).

*Nye teknologier som forbedrer ytelse og bildekvalitet.

*Hvor stillegående kortet er (derav også mainstream).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...