Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Forøvrig hadde 8800GTX defekte komponenter på referansedesignen på launchdagen. Det var ingen fiasko av den grunn.

 

NÅ overdriver du krafig, dette gjaldt en produsent (feks Evga, tror det var dem) disse ble sent tilbake. Det ble ikke snakk om noen forsinkelser pga dette.

7990727[/snapback]

NÅ må du lese hva jeg skriver, og ikke putte ord i munnen på meg. Og såvidt jeg husker var det flere som trakk inn kortene sine og det var feil i referanse tegningene på verdi på en motstand.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det mange som ikke kan telle dager og spår jordens undergang pga noen dagers forsinkelse.

 

Det er lenge sagt i slutten av mars og spesifik 28. mars. Hvor mange kan rekke opp hånden og fortelle meg hvilket kvartal evt. 2. april er? Herregud folkens!

 

Forøvrig høres dette fornuftig ut.

“To better align our strategy with current market opportunities, we’ve changed the launch plan for R600. We are going to deliver a competitive configuration to market with an extremely attractive combination of performance, features and pricing, targeting a broader market segment in Q2,” a statement by the company reads.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tolker også uttalelsen til å være kort. Det er snakk om et strategisk valg av lanseringsdato. Planen har jo ligget tett opp til 2. kvartal så noen dagers utsettelse kan jo vippe den over i neste kvartal. Det strategiske valget av lanseringsdato kan jo være fordi lanseringen kræsjer med en annen produsents viktige lansering eller fordi de vil lage en storslått lansering på Cebit (15-21. mars)

Lenke til kommentar

Hehe simalarion, jeg oppfattet også at du hadde en illsint dag :p hehe ok.

 

EDIT:

Noen liker å lage store nyheter ut av små ting, var vel det som var poenget mitt med 8800 problemet.

 

Og det kan godt være det vi ser her også, vi får vente og se :)

 

Capo:

Enig i den faktisk hehe. Tror PR verdien av for tidlige lanseringer for å få folk til å vente og sende signaler til markedet og aksjeeiere etc, tnyttes i enkelte tilfeller.

 

Det ville vært rart om ATI sa i august 2006 at "Ja vi vet G80 kommer i november 2006, men vi ser ingen grunn til å komme med R600 før i mai 2007."

 

desverre for oss.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Strategisk valg - my ass! Mens de sitter og gnukker hodene sine sammen hos ATI/AMD for å finne ut hva faen de skal gjøre for å komme opp med noe 20 % bedre enn hva Nvidia har nå så sitter Nvidia på nettbanken og ler seg ihjel hver gang de titter på saldoen. (dette kan gjerne leses med sånn sint "innringer etter TV-debatt" stemme ;) )

 

Litt mer seriøst. Det kan virke som om ATI sliter. Hvorfor lar de Nvidia råde markedet alene? Nvidia har hatt sitt beste kvartal noensinne. Riktignok er det ikke topkortene som står for mesteparten, men det å ha topkortet sender ett sterkt signal om at "Nvidia er best"

 

Selv håper jeg at ATI får det til snart. Mer konkurranse gir billigere priser.

Lenke til kommentar

Vel, så langt er det kunn hardcore-gamere eller folk som absolutt MÅ ha det beste/vil bruke Aero som har kjøpt DX10 kortene. Og siden DX10 ikke enda er brukbart i spill, så tror jeg ATI tenker at de venter til rett før DX10 blir innført, og lanserer et best mulig kor da. Slik at de innehar ytelsestronen når folk skal ha DX10 til sitt nye DX10 spill.

 

De har nok tapt en del kunder og fått et litt dårligere rykte av dette her, men jeg tror at de fleste av oss vil bli positivt overrasket av ATIs DX10 kort, den dagen de kommer. (følte nesten for å si "_hvis_ de kommer", men det hadde blitt litt drastisk)

De holder nok kortene tilbake av en god grunn. Muligens feil med GDDR4 minnet som er på kortene, eller kanskje driverene ikke er klare. Hvem vet?

Poenget er at de ikke liker å sitte på benken og se nVIDIA kapre fler og fler kjøpere, de har nok ikke noe valg.

Lenke til kommentar

Hehe, stå på ATi, jeg vet dere vil få ut kortet før dette året er omme :D All ære til nvidia for at de gjør jobben sin :D

 

Husker når jeg for en stund siden nevnte at det kan ta nesten et halv år etter G80 ble lansert, før ATi får ut R600 kortet sitt å da var Theo343 ganske så raskt ute med å irettesette meg med at 1 kvartal kan bety alt ifra 1 januar til 31 mars :p

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Det med hvor mye strøm skjermkort osv. er bare tull. Jeg tror at produsentene bare setter et tall mye høyere enn det kortet faktisk trenger. Selv har jeg kjørt 2 stk. 8800GTS i SLI, 4 hdder og en E6600 på 3.4 Ghz på en gammel 500 watter fra bzerk. Det funket fint, men ble ustabilt til tider, når jeg overklokket skjermkortene, men utenom det, fungerte helt fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...