Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med X1800 var ikke ytelse eller noe sånt etter det jeg har forstått. Problemet var at det ble utsatt og utsatt flere ganger, og når det endelig ble lansert, var det nesten umulig å få tak i et kort, pga. de klarte ikke å levere. Det var problemet. Kortene var gode de, men det har ikke noe å si, når ATI ikke klarte å levere kort til importørene...

Lenke til kommentar

litt offtopic det her men prolbemet med 1800xtx var at kortene som ble produsert i første omgang var defekte. Om jeg husker riktig var det lekasje i transistors, noe som førte til en umulighet å klokke dem. Det endte med at de ga ut første produksjon som midrange kort (om jeg husker alt korekt nå)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

sikkert riktig det simalarion ;) Jeg har ikke peiling egentlig for å si det rett ut.. Ble egentlig ikke interresert skikkelig i hardware, før en god stund etter jeg fikk min første PC (dette er egentlig min andre, men har bygget og styrt på med en del andre pcer i mellomtiden)

 

EDIT: Leste litt på wikipedia om det, du har rett, dte var noe transistor feil elns. Gadd ikke lese alt.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Forøvrig hadde 8800GTX defekte komponenter på referansedesignen på launchdagen. Det var ingen fiasko av den grunn.

 

X1800 hadde som nevnt hardwarer problemer(mulig relatert til minnebuss el. kontroller) som tok tid å løse. Kortet i seg selv var bra, men når elektronikk leverandører svikter har de ikke så mye annet å gjøre enn å forsinke launch.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Herregud, de skulle hatt en smekk på pungen der nede.

 

Ender vel nesten opp som R520 gjorde vel. Får håpe de kommer med noen nye mellomklassekort slik som X1950PRO igjenn da og sparker fra seg på pris vs. ytelse. Tror ikke jeg kommer til og gå for de dyre toppmodellene med det første uansett :)

Lenke til kommentar

Passer egentlig meg ypperlig, for da har jeg råd til nytt skjermkort. Haddet blitt litt for tett oppunder for meg nå (akkurat oppg hele pcen til 66600 osv + vista også).

 

Men himmel å hav hvor de knoter det til for seg selv, haddet vært mye bedre de haddet sagt i løpet av året med en gang i steden for å kjøre 1800xtx løpet en gang til.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har hatt en dårlig følelse på denne releasen hele veien, noe forsterket av den jalla testen som ble gitt ut for en god stund siden. Har derfor aldrig anbefalt noen å vente på r600 release som jo mange gjordet pga ATI hele tiden har gitt utrykk for at det er rett rundt hjørnet. Nokk en heftig papir lansering dette :thumbdown:

 

Dette beviser jo ikke bare at ATI er ute sykler med en highend release igjen men at 8800gtx er et knall kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...