Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å se logiskt på det ved å legge modellen som kommer ved siden av hverandre feks nye topp kortet til ATI kommer til å yte omtrent likt med Nvida (mulig 10 til 15% bedre) osv nedover. Det er sjeldent modellene i samme prisklasse har store ytelse forskjeller.

 

Derfor kommer seff nye toppkortet til ATI til å yte mye bedre en 8800gts (dette er jo en ny genrasjon\sesong kort, ved skifte til dx10 kortene ble ytelse forkjellen knall flott) videre til å trampe på1900xtx.

 

edit

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Bare å se logiskt på det ved å legge modellen som kommer ved siden av hverandre feks nye topp kortet til ATI kommer til å yte omtrent likt med Nvida (mulig 10 til 15% bedre) osv nedover. Det er sjeldent modellene i samme prisklasse har store ytelse forskjeller.

 

Derfor kommer seff nye toppkortet til ATI til å yte mye bedre en 8800gts (dette er jo en ny genrasjon\sesong kort, ved skifte til dx10 kortene ble ytelse forkjellen knall flott) videre til å trampe på1900xtx.

 

edit

7972914[/snapback]

 

Tror ikke X2900XT bli så mye bedre enn 8800GTS. Det er ikke så stor forskjell på 8800GTX og GTS, stort sett er det snakk om en 10-20%, så er nok ikke ekstreme forskjeller ;)

 

Jeg gleder meg uansett til å se et par 3dmark rekorder når X2900XTX kommer jeg ;)

Lenke til kommentar

X2800XT blir det!

Og forskjellen på XTX og XT kortene virker langt mindre enn på GTX og GTO, om man ser på specs. I praksis ligger jo GTO merkelig nær GTX i ytelse vil jeg si, kan noen si meg hvorfor?

Vil ytelsen være lik også på DX10 spill?

 

X2900XT kommer nok også, men det blir nok så mye senere at det er lite poenbg i å snakke om nå.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Enda mer fra Se & Hør:

 

The volume customer shipments are expected by the middle of third week in March. And at last target on shelf date is the 28th of March 2007 - that's when the NDSa expire.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37718

 

Ser ut som 28. mars er dagen R600 slippes og blir tilgjelig i butikkene da...

 

 

Edit: Glemte link

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
28. mars, hmmm man får håpe de er på lager før påsken da.

7979729[/snapback]

 

Dere får håpe det ja :D Jeg har akkurat hatt en stor oppgradering, så venter ikke på noen produkter, men må si at det er ganske spennende ja ;)

 

Forresten, håper det ikke blir en lansering ala. X1800 kortene, som etter det jeg har hørt var en fiasko! (kort var ikke mulig å få tak i osv.) Jeg var ikke helt med i hardwareverden da :p men har fulgt med i en liten stund nå ;)

 

 

*krysser fingrene*

 

PS: Når tror dere tester vil dukke opp på nettet?

Jeg tipper at anandtech eller guru3d vil være blandt de aller første med en skikkelig test. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Bare å se logiskt på det ved å legge modellen som kommer ved siden av hverandre feks nye topp kortet til ATI kommer til å yte omtrent likt med Nvida (mulig 10 til 15% bedre) osv nedover. Det er sjeldent modellene i samme prisklasse har store ytelse forskjeller.

 

Derfor kommer seff nye toppkortet til ATI til å yte mye bedre en 8800gts (dette er jo en ny genrasjon\sesong kort, ved skifte til dx10 kortene ble ytelse forkjellen knall flott) videre til å trampe på1900xtx.

 

edit

7972914[/snapback]

 

Tror ikke X2900XT bli så mye bedre enn 8800GTS. Det er ikke så stor forskjell på 8800GTX og GTS, stort sett er det snakk om en 10-20%, så er nok ikke ekstreme forskjeller ;)

 

Jeg gleder meg uansett til å se et par 3dmark rekorder når X2900XTX kommer jeg ;)

7976939[/snapback]

Nå er vel 8800GTS 20-25% dårligere i snitt....

Lenke til kommentar

det jeg ikke forstår meg på med ati/ er at de bruker 5 måneder mere på og få et product som er kansje 10-20 prosent raskere enn det nvidia har.trodde ati hadde lært av fiaskoen med r520,men det ser ikke ut som at de har lært noe.når r600 kommer i slutten av mars kommer nvidia med geforce 8900gtx.virker som at nvidia er flinkere og få ut produktene i tide i forhold til ati.skamm dere ati.

Lenke til kommentar
det jeg ikke forstår meg på med ati/ er at de bruker 5 måneder mere på og få et product som er kansje 10-20 prosent raskere enn det nvidia har.trodde ati hadde lært av fiaskoen med r520,men det ser ikke ut som at de har lært noe.når r600 kommer i slutten av mars kommer nvidia med geforce 8900gtx.virker som at nvidia er flinkere og få ut produktene i tide i forhold til ati.skamm dere ati.

7983284[/snapback]

 

Morsomt at du skal ha slik en holdning.

 

Intill Ati kortet faktisk er ute på markedet så er det kun synsing det vi holder på med, det er faktisk umulig å fastslå ytelsen på kortet pr dags dato.

 

Og selv om kortet yter kund 10-30% mer enn nvidia sitt kort så må man uansett se hva det faktisk har i tillegg til ytelse, da fps ikke alltid er alt her i livet om det kommer på bekostning av IQ (bildekvalitet).

 

Skal dog sies at jeg har selv oppgradert nå til nvidia da mitt x800 pro kort tok kvelden, blir spennende å se om jeg trives tilbake på nvidia nå da.

Lenke til kommentar
Bare å se logiskt på det ved å legge modellen som kommer ved siden av hverandre feks nye topp kortet til ATI kommer til å yte omtrent likt med Nvida (mulig 10 til 15% bedre) osv nedover. Det er sjeldent modellene i samme prisklasse har store ytelse forskjeller.

 

Derfor kommer seff nye toppkortet til ATI til å yte mye bedre en 8800gts (dette er jo en ny genrasjon\sesong kort, ved skifte til dx10 kortene ble ytelse forkjellen knall flott) videre til å trampe på1900xtx.

 

edit

7972914[/snapback]

 

Tror ikke X2900XT bli så mye bedre enn 8800GTS. Det er ikke så stor forskjell på 8800GTX og GTS, stort sett er det snakk om en 10-20%, så er nok ikke ekstreme forskjeller ;)

 

Jeg gleder meg uansett til å se et par 3dmark rekorder når X2900XTX kommer jeg ;)

7976939[/snapback]

Nå er vel 8800GTS 20-25% dårligere i snitt....

7982745[/snapback]

 

 

Nei, det kommer veldig an på situasjonen. Spiller du f.eks Crysis (eller et annet spill som krever/kommer til å kreve MYE) på full grafikk (AA, AF, Supersampling, high details osv) og på 2560x1600, så er det nok så store forskjeller, men på oppløsninger som 1600x1200 (også 2048x1536 i mange situasjoner), så er det rundt 10-20% forskjell. Det er i hvertfall det jeg har sett utifra tester og etter egen erfaring.

 

På papiret er det imidlertid sant at 8800GTX teoretisk er 20-25% raskere.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
28. mars, hmmm man får håpe de er på lager før påsken da.

7979729[/snapback]

 

Dere får håpe det ja :D Jeg har akkurat hatt en stor oppgradering, så venter ikke på noen produkter, men må si at det er ganske spennende ja ;)

 

Forresten, håper det ikke blir en lansering ala. X1800 kortene, som etter det jeg har hørt var en fiasko! (kort var ikke mulig å få tak i osv.) Jeg var ikke helt med i hardwareverden da :p men har fulgt med i en liten stund nå ;)

 

 

*krysser fingrene*

 

PS: Når tror dere tester vil dukke opp på nettet?

Jeg tipper at anandtech eller guru3d vil være blandt de aller første med en skikkelig test. Hva tror dere?

7980827[/snapback]

Hvorfor håper du ikke det hvis du ikke skal ha kortene?

 

EDIT:

Kan dere som mener X1800 var en fiasko begrunne hva som var fiasko med kortene? Det virker ikke som dere vet hva dere snakker om.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ATI ENGINEERS pulled a smart move while working on the R6xx architecture.

The GPU techies designed chips with both HDMI and DisplayPort standards in mind. and everything is embedded inside the GPU, instead of using external cables. The R600 architecture will use the PCI Express x16 connection to the fullest, as the chip will not work only with video data, it will also be able to receive digital audio for embedding the video and audio signal in one.

 

Why? You might ask, and the answer is simple: to deliver both video and audio content using HDMI.

 

R600 boards will be shipped with at least one DVI-to-HDMI dongle, with DVI serving as the bandwidth provider for video and audio. Best of all, we learned that the R600 chip has the bandwidth to drive not one, but two HDMI ports at the same time. This should not come as surprise, since resolution-wise, you're talking about either driving two displays in 1920x1080 (1080p) or 2560x1440 (1440p) – and the R600 has enough bandwidth to drive both video and sound - at least, the most powerful versions will have enough juice.

 

Whther we are talking about single or dual-HDMI design, the R600 or Radeon X2800 and its mainstream (RV630 aka X2600) and low-cost variants (RV610 aka X2300) will be known to the world as first consumer GPU chips that are able to blend video and audio together and output it using single cable and having DVI as a transition port. µ

 

This is a smart move. µ

 

Enste er at det er fra vår gode "se og hør" the inq.....Men alikevel hvis dette er sant er jo dette slettes ikke dumt :dribble:

 

edit: måtte bare ha med denne også:

and you can expect that all major AMD partners will run DX10 demos such as one featuring Ruby's younger sister etc. on both CrossFire and SingleFire modes

 

Visste ikke at Ruby hadde en yngre søster, vil tippe hun er DEILIG :love::p hehe

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...