Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Estimert pris på en dual R600 XT2800XTX2 på 599$ ?? dvs. ca 3700 kr?? Hmmmm... Riktig nok ikke like høyt klokket som single XT2800XTX, men blir spennende fremover nå! Håper de fikser litt bedre Vista drivere enn Nvidia :-)

7947984[/snapback]

 

Selv om dollarkursen er lav for øyeblikket, så kan du ikke regne sånn direkte. Etter staten har tatt sin del, og webshopene sin del osv. så kan du nesten gange med 10. Dvs. jeg vil tippe omdrent 5000 kr pluss som lanseringspris for det kortet. toppmodellen kommer vel på rett over 6000?

7948677[/snapback]

 

Er nok riktig det, men 10 gangen er vel kanskje å ta litt i, særlig siden det er "suggested price" som refereres. "Suggested" forstår jeg som veiledene og fortjenesten butikken er vel iberegnet. Staten skal nok ha en betydelig del av kaka da..., men jeg var nok mer optimist en realist...... hehe :innocent: Ocworkbench har forøvrig også postet priser og specs på G80 8900GTX, 8950GX (dual?) ect... Ser ut til at toppmodellene legger seg på samme pris.

http://forums.ocworkbench.com/bbs/showthre...5860#post405860

Lenke til kommentar
lurer litt på om 8900gtx blir mitt kort :hmm:  har lyst på ett.

 

er vel ikke nevnt noen dato?

7952853[/snapback]

Ikke som jeg ser, men de sa nå at den ivhertfall skulle komme samtidig/før (etter hva jeg tolket det) r600, noe som betyr rundt midten av mars. :hmm:

 

Det kortet som er best kjøp, og kommer på lager før påskeferien blir nok mitt skjermkort. Måtte den beste vinne. ;)

 

Men når er påskeferien guttar?

(noe rundt 10 april elns :p?)

 

Og ja jeg tenker på TG. :D

 

Edit: 4-8 april var TG ja.... Trengte bare et lite google søk. ;)

Hmm, denne kan bli knapt med tid XD...

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Hmm det er 1300,- billigere enn Single 8800GTX sin lanseringspris. Det fårn si er meget bra.

7948147[/snapback]

 

Du kan ikke stole på denne prisen, for det er flere faktorer. Importøren skal ha sitt, de som frakter kortene skal ha sitt, de som selger kortene skal ha sitt, pluss en hel del andre avgifter osv. Derfor jeg mener det er mer korrekt å gange med omtrent 10 (kanskje med 9) som gir en sum mellom 5400 og 6000 etter mine beregninger.

Lenke til kommentar
Hmm det er 1300,- billigere enn Single 8800GTX sin lanseringspris. Det fårn si er meget bra.

7948147[/snapback]

 

Du kan ikke stole på denne prisen, for det er flere faktorer. Importøren skal ha sitt, de som frakter kortene skal ha sitt, de som selger kortene skal ha sitt, pluss en hel del andre avgifter osv. Derfor jeg mener det er mer korrekt å gange med omtrent 10 (kanskje med 9) som gir en sum mellom 5400 og 6000 etter mine beregninger.

7953351[/snapback]

Noe som er langt mer korrekt, er å sammenligne priser med andre kort i samme bransje. Koster f. eks 8800GTX 549$ og koster da 4500kr, så vil også 8900GTX koste 4500kr om det koster 549$. :)

(ivhertfall når prisene stabiliserer seg litt)

Lenke til kommentar

Tror det er noen som kan bli skuffet hvis de venter på et 8900 kort, mye tyder kansje på et Gx2 ??

 

NVIDIA is using back the GTS naming for their mainstream cards and is preparing to launch their GeForce 8600 series codenamed G84 in April. There will be 2 models; GeForce 8600 GTS and GeForce 8600GT and they are priced at $249-$299 and $199-$249 respectively. Interestingly, there is no G81 or GeForce 8900 series we heard. There is something more powerful brewing over at NVIDIA.

 

http://www.vr-zone.com/?i=4682

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Hmm det er 1300,- billigere enn Single 8800GTX sin lanseringspris. Det fårn si er meget bra.

7948147[/snapback]

 

Du kan ikke stole på denne prisen, for det er flere faktorer. Importøren skal ha sitt, de som frakter kortene skal ha sitt, de som selger kortene skal ha sitt, pluss en hel del andre avgifter osv. Derfor jeg mener det er mer korrekt å gange med omtrent 10 (kanskje med 9) som gir en sum mellom 5400 og 6000 etter mine beregninger.

7953351[/snapback]

Noe som er langt mer korrekt, er å sammenligne priser med andre kort i samme bransje. Koster f. eks 8800GTX 549$ og koster da 4500kr, så vil også 8900GTX koste 4500kr om det koster 549$. :)

(ivhertfall når prisene stabiliserer seg litt)

7953426[/snapback]

 

Det er vel den mest korrekte måten å gjøre det på ja ;) Det jeg mente var at man i hvertfall ikke kan gange med dollarkursen direkte, og så ha den eksakte prisen på produktet. Det blir jo feil

Lenke til kommentar
Tror det er noen som kan bli skuffet hvis de venter på et 8900 kort, mye tyder kansje på et Gx2 ??

 

NVIDIA is using back the GTS naming for their mainstream cards and is preparing to launch their GeForce 8600 series codenamed G84 in April. There will be 2 models; GeForce 8600 GTS and GeForce 8600GT and they are priced at $249-$299 and $199-$249 respectively. Interestingly, there is no G81 or GeForce 8900 series we heard. There is something more powerful brewing over at NVIDIA.

 

http://www.vr-zone.com/?i=4682

7957569[/snapback]

 

oi? spennende !?!

Lenke til kommentar

Hehe :D hørtes gøy ut. En verisjon 2 av DX10/G80 kjernen, med bedre ytelse, bedre effektutnyttelse (tviler, ettersom de vet at forbrukerne egentlig driter i hva de produserer av varme og hvor mye strøm de sluker) og høyere ytelse.

 

Noen som vet om de skal krympe produksjonsprosessen til under 80nm? kanskje til 65nm? Det hadde jo gjort det billigere og kaldere i alle fall.

Lenke til kommentar
Hmm det er 1300,- billigere enn Single 8800GTX sin lanseringspris. Det fårn si er meget bra.

7948147[/snapback]

 

Du kan ikke stole på denne prisen, for det er flere faktorer. Importøren skal ha sitt, de som frakter kortene skal ha sitt, de som selger kortene skal ha sitt, pluss en hel del andre avgifter osv. Derfor jeg mener det er mer korrekt å gange med omtrent 10 (kanskje med 9) som gir en sum mellom 5400 og 6000 etter mine beregninger.

7953351[/snapback]

Jeg vet selvf. dette og tok utgangspunkt i at den som beregnet denne ca. prisen hadde gjort akkurat det. 10 gangeren er ofte et godt utgangspunkt etter hva man har sett tidligere, men noe lavere ligger mann selv på USD.

Lenke til kommentar

Jeg skulle vært millionær før jeg orket å bruke så mye penger på et skjermkort, desverre. Evt. seriøs gamer med nær mulighet til sponset gaming karriere.

 

Et skjermkort har desverre ikke like lang levetid som en god forsterker el. Men det er absolutt morro å se produktene og hva de klarer å prestere.

 

Grafikkutvikling har vært en interesse siden mitt første computer spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

hehe kan nokk finne mindre forståelige grunner en skjermkort, feks i mine yngre dager da jeg blåste hele lønninger på børst :D

 

Og et sted forsvinner penger uansett, man tjener dem for å bruke dem et sted.

 

Men hopper over denne runden med skjermkort, har hatt et heftig forbruk siden jul.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For de som ikke har fått det med seg, jeg hadde ikke det i hvertfall

 

Six weeks from now, the world will get the first retail Radeon X2900 XTX

 

Late yesterday DailyTech was briefed on the final details for the upcoming R600 retail specifications, just in time for everyone to go on vacation for Chinese New Year.  AMD has briefed its board partners on the specifications that will appear on the marketing material for the card launches.

 

AMD's guidance claims R600 will feature 700 million transistors.  By comparison, the Radeon X1900 series R580 GPU incorporated 384 million transistors into its design; the half-generation before that, R520, only featured 320 million. 

 

As disclosed by DailyTech earlier this year, the GPU features a full 512-bit memory interface with support for GDDR3 and GDDR4.  R580 was also similar in this regard as it supported GDDR3 and GDDR4. 

 

On March 30, 2007, AMD will initially debut the R600 as the ATI Radeon X2900 XTX in two separate configurations: one for OEMs and another for retail.  The OEM version is the full length 12" card that will appear in high-end systems.

 

ATI guidance claims the X2900 XTX retail card comes as a two-slot, 9.5" design with a vapor chamber cooler.  Vapor chambers are already found on high-end CPU coolers, so it would be no surprise to see such cooling on a high-end GPU either.  The OEM version of the card is a 12" layout and features a quiet fan cooler. 

 

1GB of GDDR4 memory is the reference configuration for Radeon X2900 XTX.  Memory on the reference X2900 XTX cards was supplied by Samsung.

 

Approximately one month later, the company will launch the GDDR3 version of the card.  This card, dubbed the Radeon X2900 XT, features 512MB of GDDR3 and lower clock frequencies than the X2900 XTX.  The X2900 XT is also one of the first Radeons to feature heatpipes on the reference design. 

 

AMD anticipates the target driver for X2900 XT to be Catalyst 8.36.  WHQL release of the X2900 XTX drive will appear around the Ides of March.

 

Radeon X2900 will feature native CrossFire support via an internal bridge interface -- there is no longer a need for the external cable found on the Radeon X1000 series CrossFire.  There is no Master card, as was the case with other high-end CrossFire setups. Any Radeon X2900 can act as the Master card.

 

A much anticipated feature, native HDMI, will appear on all three versions of Radeon X2900.

 

One 6-pin and one 8-pin (2x4) VGA power connectors are featured on Radeon X2900, but both connectors are also backwards compatible with 6-pin power supply cables.

 

AMD claims the R600 target schedule will be a hard launch -- availability is expected to be immediate.  Board partners will be able to demonstrate R600 at CeBIT 2007 (March 15 - 21), but the only available cards will be reference designs. 

 

Why was there such discrepancy with the board layouts and designs up until now?  An ATI insider, who wished to remain nameless, states  "The original Quad-Stealth design is what we build the R600 on: GDDR4, full-length and dual-slot cooling.  As the silicon further revised, [ATI] took up several alternative designs which eventually included GDDR3 and heatpipes into the specification.  The release cards demonstrate the versatility of R600 in each of these unique setups."

 

Final clock frequencies will likely remain estimates until later this month

 

Ser ut som det skal være tilgjenglig fra FØRSTE DAG da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...