Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8-PINS................betyr det tvungen psu oppgradering?

7935008[/snapback]

Følger nok med adaptere.

7935121[/snapback]

 

Er vel mulig at man kan bruke en 6 pins PCI-E der og da, sånn som man kan bruke en 4 pins kontakt i en 8 pins kontakt på hovedkortet. Dette er langt fra sikkert, men er jo mulig. Men så vet jeg ingenting om spenningen på de forskjellige pinsene på 8 pins. Uansett, så kommer det nok adapter.

Lenke til kommentar
8800gtx ligger mye nærmere på 06 noe som igjen betyr at det tar innpå når eyecany og høyere oppløsninger kommer på.

 

Jeg troddet det kom til å bli totalt motsatt, intresant  :hmm:

7942673[/snapback]

Stiller meg vel litt tvilende til disse resultatene og er vel av den oppfatning at det lukter litt "fake". En QX6700 på 5,3 GHz er høyere enn noen av de mer ekstreme gutta har fått til så langt, såvidt jeg vet i alle fall... Time wil show... I hus skal de nå i alle fall så fort kortene er å oppdrive!

Lenke til kommentar
fant ut litt om 8 og 6 pins kontakten.... hos thr INQ

 

kortet kommer med en over-drive funksjon, denne kan du kun bruke hvis du har 8 og 6 pin. man kan også bruke 2 6 pin men får da ikke tillgang til over-drive for at man skal holde strømforbruk under 220W

 

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37614

7946152[/snapback]

ATI X2800xtx kortet hadde 1stk 6pin og en 8pin, ikke sant?

Skal man ikke koble til 2 slike ledningen da?

Lenke til kommentar
Estimert pris på en dual R600 XT2800XTX2 på 599$ ?? dvs. ca 3700 kr??

7947984[/snapback]

 

+ Mums på 25 % Da blir prisen ca 4700,-

 

Det står også at produksjonen ikke starter før i April. Videre tar det ca 6 uker med båt fra Kina til Europa. Da er det mai, og i tillegg er det vel begrenset produksjonskapasistet i starten. Tipper vi ikke får se noe særlig med nye ATI kort før til høsten jeg :no:

Lenke til kommentar
Estimert pris på en dual R600 XT2800XTX2 på 599$ ?? dvs. ca 3700 kr?? Hmmmm... Riktig nok ikke like høyt klokket som single XT2800XTX, men blir spennende fremover nå! Håper de fikser litt bedre Vista drivere enn Nvidia :-)

7947984[/snapback]

 

Selv om dollarkursen er lav for øyeblikket, så kan du ikke regne sånn direkte. Etter staten har tatt sin del, og webshopene sin del osv. så kan du nesten gange med 10. Dvs. jeg vil tippe omdrent 5000 kr pluss som lanseringspris for det kortet. toppmodellen kommer vel på rett over 6000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...