Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Simen1:

Liker tankegangen din, derfor kjøpte jeg et ATI X1950Pro 512MB kort til min socketA dunk med 24" 1920*1200. Desverre er ikke ATI så ryddige på strømbruke selv her, men jeg kjøpte kun det jeg trenger :).

 

Har råd til å bytte hele pc'en, men hvorfor skal jeg? Dette drar alt jeg gjør.

 

Jeg klokker kortet ned når jeg ikke trenger god ytelse, via Catalyst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ang det mad_arab så blir det spennende å se om 8600GT kommer kjapt nok, det skal jo bli et kjempekort.

 

Ellers tror jeg 320MB utgaven av 8800GTS kan havne i din prisklasse? Men jeg aner ikke når den kommer.

7918942[/snapback]

8800gts 320 koster jo 2700 og noe for billigste versjon på komplett.

Lenke til kommentar

var inne hos the INQ og leste sladder. er visst 4 modeller med forskjellige kode navn. og noen nesten specs

 

Dragonshead is R600XTX and is a full-length 12.4-inch card with 1024MB memory for OEMs. We wrote more about it here.

 

The second card is Dragonshead 2 with the same clock as the R600XTX 12.4 inch card. The only difference is that this card ends up being 9.5 inches long and needs 240W power. It still has 1024MB memory and 512Mbit memory controller. It comes with two 2x3 pins power connectors that we already saw at Geforce 8800 GTX.

 

The third card is codenamed Catseye and comes with R600XT chip clocked 10 to 15 percent slower than the R600XTX. It comes with 512B of GDDR3 memory and is 9.5 inches long and occupies two motherboard slots. In metric world it is about 24 cm long. It eats up 240W and has two power connectors, 2x3 pin ones. It should see the face of the market in April. The first three cards have dual DVI and VIVO option.

 

The fourth R600 based card that we can confirm is codenamed UFO. We wrote about it here. The clock speed will be smaller than R600XL version and the card comes with 512 MB of GDDR3 memory. It has dual DVI and TV out but no Vivo. It is nine inches long and has dual slot cooler. It consumes 180W and has a single 2x3 power connector. It is scheduled for production in April. µ

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...