Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Tviler på at dette er postet, sry hvis det er.

 

AMD remains secretive about their R600 but we still managed to dig out a little more information. We can expect to see R600, RV610 and RV630 demos @ CeBIT but no performance tests to be revealed there. The R600 launch is slated for end of March it appears now and there are 3 SKUs; XTX, XT and XL. ATi briefly mentioned to their partners a 2nd generation Unified Shader Structure and a new hardware Crossfire for R600 family which can be bridgeless yet faster. We are not sure how does this new HW CF work out yet. The retail card is half an inch longer at 9.5" and the OEM/SI version remains the same at 12". It comes with 512-bit memory bus and 1GB DDR4 at more than 2GHz frequency. Core clock remains a mystery as yet.

 

http://www.vr-zone.com/?i=4595

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for noe klaging og syting om at folk nevner ting 2 ganger, slikt skjer, ikke alltid at man har tid til og lese alle poster.

 

 

uansett, skuffende at ingen benchmarks fra CeBIT blir og komme... hadde gleda meg på de.

 

ati er også veldig opptatt av og få frem at dette er 2nd generation med unified shader

 

kortet ser ut til og bli flotte greier, 1 gig ddr4 skal man ikke spøke med

Lenke til kommentar

 

 

leser du ikke de tidligere postene?

7871261[/snapback]

 

Jeg gjør det, men dette var noe som ble postet som en nyhet på en nyhetsside i dag, og jeg bare skummet gjennom saken selv (var på jobb), så jeg postet det ukritisk her.

7873820[/snapback]

 

 

Vel, hadde du sett litt lengre oppe på denne siden så hadde du sett at Robin B postet noe av det samme dagen før deg.

7879535[/snapback]

 

Du jobber kanskje ikke da du er på jobb, eller hva var det som var vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Legg det på hyllen da, Bahamut kan være litt kvass noen ganger.

 

Om litt over 1 uke får vi se tester (om jeg har lest riktig) så får vi endelig!! lest om hva ATI har fått til denne gangen.

 

edit:

Synd at vi ikke har noen dx10 spill å teste på enda da hehe, det er jo det eneste vi mangler nå.

 

Kjører Xp pro og 8800gtx til dx10 spillene kommer (så får vi se hvor lenge den planen holder)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det ligger på hyllen, jeg skjønner bare ikke hva han mener. Jeg sier jo at jeg ikke leste gjennom artikkelen siden jeg var på jobb. Da er det ikke spesielt logisk å påpeke at det står det samme ovenfor. Men, whatever.

 

Blir veldig morsomt å endelig få se ytelsen til R600, ja. Spesielt siden jeg har gått opp en hel del i lønn i det siste. Kanskje jeg til og med får råd til et kort etter hvert. Det hadde vært noe.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Hvis dette bildet av R600 er korrekt (er vel ingen grunn til å tvile) så blir det et sinnsykt langt kort. G80-kortene er vel ikke nærheten av så lange?

 

Edit: Ikke misforstå meg, det der vil se kjempetøft ut, så lenge man har plass til det :p

 

Edit2: Crap. Målte akkurat, og det blir ikke plass til det i LianLi Cubecase hvis det er 12.4" langt :(

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hvis dette bildet av R600 er korrekt (er vel ingen grunn til å tvile) så blir det et sinnsykt langt kort. G80-kortene er vel ikke nærheten av så lange?

Leste du teksten?

There will be 2 versions of R600XTX; one is for OEM/SI and the other for retail. Both feature 1GB DDR4 memories on board but the OEM version is 12.4" long to be exact and the retail is 9.5" long.

8800GTX er til sammenligning 10.5" lang.

Lenke til kommentar
Leste tydeligvis litt for fort; jeg gikk utifra at modellen som var 9.5" lang var en dårligere modell, men begge var jo R600XTX så da går det jo bra :). Tro hvorfor OEM-versjonen skal være 30% lengre enn retail?

7906261[/snapback]

Fordi det er fullengde pci. Og da finnes det fester i fronten på kabinettet som skjermkortet også henger i. ;)

Lenke til kommentar

Dravisher.

Mye av lengden på OEM kortet er kun plastikk og kun med formål å feste det i fullengde slott'er på OEM. Dette er nok noe OEM leverandørene har ønsket.

 

På OEM utgaven har de dermed plassert viften utenfor kortet. Du ser klart hvor kortet slutter og plastikken begynner.

 

Kortet er ellers kun en halv tomme lengre enn G80.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...