O.J Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Spennende å se hvordan R600 vil prestere mot G80. lest at ATI trolig vil ligge foran i DX10 ytelsen. Endret 30. september 2006 av O.J Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Med mindre nVidia drar langt ifra ATi går jeg for ATi uansett. Lei av nVidia kort må prøve noe nytt Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 I mine øyne Har ATI ligget foran siden de fikk ut 1800xt (som tok sin tid), det nvidia har fått til å fungere mye bedre er å kombinere flere gpuer på samme kort (sli løsning\modeller). 7800gtx 256 var nvidias store tid. Men siden Nvidia nå kommer først blir det nokk nvidia, bedre drivere har de også noe som er en grei bonus. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 X1800XT var vel en liten skuffelse. kom sent og gikk side om side med 7800GTX som hadde vært på markedet i en del måneder da. Derfor tok det bare litt over 2 måneder før de fikk X1900XTX på banen, som ytet en del bedre. Nvidia har gjort det sterkt hele veien med 7800GTX og 7900GTX. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Var meningen at 1800xt skulle konkurere mot 7800gtx 256, når endelig kortet kom som ble forsinket pga lekasje rundt gpu så ble det ikke så mye bedre en 7800gtx 256 som mange ventet. Men om man tenker på det på en annen måte var det et kort som egentlig skulle komme ut på samme tid, så de har med andre ord hatt et bedre kort som de ikke har fått ut pga forsinkelser i produksjon. Så synes fortsatt at det var i perioden ATI ikke klarte å få ut 1800xtx at Nvidia haddet ovetaket. Ble mye offtopic til slutt av dette Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vil disse kortene kun være high-end? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Det vil nok helt sikkert bli lansert mellomklassekort basert på R600 og G80 samtidig som det blir lansert toppkort, men budsjett-kort basert på disse brikkene må vi vel mulighens vente en liten stund på. Det blir nok slik som det normalt blir. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Vil disse kortene kun være high-end? 6977830[/snapback] vill nok det . men de fører vel med seg et GT kort i typisk nvidia stil som vil legge grunnlag for de nye mellomklasse korta. men jeg vil tørre og påstå at de er high end de også, selv om de blir og regne som mellom klasse men budsjett-kort basert på disse brikkene må vi vel mulighens vente en liten stund på. Det blir nok slik som det normalt blir. slik det var med 7800 og 7900 setien tok det bra nøyaktig 1 måned til vi så GT kort, tipper vi ser ca det samme nå Endret 1. oktober 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er ikke budsjettkort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 R600 og G80 "GT" vil nok ha en ganske høy pris og blir nok å regne som high-end, ikke mellomklasse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg tror heller ikke at R600 eller G80 kommer i mellomklassen (1000-2000kr) helt fra starten av. Jeg tror de vil komme utelukkende i de aller øverste klassene (3000kr og oppover) i starten. Mellomklassekortene basert på disse tipper jeg kommer 1-5 måneder senere. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Jepp, business as usual vil jeg regne med. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jeg tror heller ikke at R600 eller G80 kommer i mellomklassen (1000-2000kr) tror vi må regne med øvre og nedre mellomklasse slik vi gjør idag med 7900gt og 7600gt siden toppkort ligger opp mot 5K, vil påstå at GT serien vil gå under mellomklasse. men og kalle det budsjett kort som jeg gjorde over, det er vel litt drøyt Endret 1. oktober 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg tenker det blir mer riktig å klassifisere G80 og R600"GTX" og "GT" som øvre og nedre high-end. I mellomklasse segmenet vil DX9 kort regjere en stund ennå. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Med mindre nVidia drar langt ifra ATi går jeg for ATi uansett. Lei av nVidia kort må prøve noe nytt 6974046[/snapback] Slik som jeg har sagt før, så virker R600 overlegen når man ser på detaljene (les: ryktene!). Nå er det en stund siden sist jeg har undersøkt ryktene om begge prosessorene, men dersom G80 fortsatt skal ha seperate vertex-, pixel- og geometrishader-ALUer, så tror jeg de "unified" shader-ALUene i R600 vil dra ifra G80; har man f.eks et pixelshader-intensivt spill, vil så si alle shader ALU'ene opperere som pixelshadere. Hos G80 vil jo mange ALU'er stå ubrukt siden det ikke er noe arbeid for de å gjøre, i og med at de kun kan gjøre en spesifik shadertype som det kanskje ikke er behov for i en gitt scene. ATI har jo laget grafikkprosessoren som står i Xbox 360, som visstnok også benytter unified shader ALU'er, og dermed vil jeg tro ATI har et kunnskaps- og erfaringsmessig forsprang. Basert på rykter, så er eneste ulempen jeg kan finne ved ATI's nye DX10-kort strømforbruket. Men det gjenstår jo å se. Vil tro uansett at G80 med seperate shader ALU'er vil være en fantastisk grafikkprosessor Endret 1. oktober 2006 av skag1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er nok veldig sannsynlig at det finnes dx10 kort i low/mid klassen når vista kommer, det er tross alt der det er mest penger å tjene. Om disse kortene gir bra ytelse for prisen utenom dx10 funksjonaliteten er en annen sak. ... det er nå ihvertfall min mening! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Men slik som MistaPI påpeker tror jeg også at DX9-kort vil regjere en god stund framover. DX8.1-kort er jo ganske utbredt selv den dag i dag. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hm, er det noen som husker slik ca. når nVIDIA/ATi bruker å komme med inngående informasjon om GPU-ene sine (relativt til når de kommer ut)? Jeg har så veldig lyst på mer informasjon om disse kortene nå. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 CAT, du er ikke den eneste. Men ta en titt i denne tråden - bedre enn ingenting mens man venter Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hehe, ja, har fått med meg den Blææ, vil ha informasjon nååå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå