Gå til innhold

Canon 17-40 f/4 L USM, verdt ca 6500 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kort og godt: Ja.

6542346[/snapback]

Må si meg enig med Gråskjegg. Har bare hatt objektivet i ca. 2 uker, har tatt rundt 500 bilder med det og førsteinntrykket er bra. Merker en stor forskjell i skarpheten på bildene i forhold til objektivene som ble vraket til fordel for 17-40L:

Sigma 24-60 og Sigma 18-50. De 2 Sigma-objektivene koster jo vesentlig mindre(rundt 3300 og 4200 kr), men på mitt 350D fikk jeg så mange uskarpe bilder at de ble returnert til butikken. 17-40L har litt lite zoom-omfang og mangler litt lysstyrke, men er en fornøyelse å bruke likevel. Prisen er jo en sak for seg selv, men har du råd er det verdt det.

Se også Akam.no

Lenke til kommentar
Kort og godt: Ja.

6542346[/snapback]

Må si meg enig med Gråskjegg. Har bare hatt objektivet i ca. 2 uker, har tatt rundt 500 bilder med det og førsteinntrykket er bra. Merker en stor forskjell i skarpheten på bildene i forhold til objektivene som ble vraket til fordel for 17-40L:

Sigma 24-60 og Sigma 18-50. De 2 Sigma-objektivene koster jo vesentlig mindre(rundt 3300 og 4200 kr), men på mitt 350D fikk jeg så mange uskarpe bilder at de ble returnert til butikken. 17-40L har litt lite zoom-omfang og mangler litt lysstyrke, men er en fornøyelse å bruke likevel. Prisen er jo en sak for seg selv, men har du råd er det verdt det.

Se også Akam.no

6542490[/snapback]

Høres jo fint ut, når det gjelder zoom-omfanget vet en jo gjerne hva en går til, men tenkte litt på lysstyrken, men er vel overbevist om at det er godt kjøp.

Lenke til kommentar
verdt ca 6500.- ?
Absolutt ja, er vel det objektivet som henger mest på min EOS 30D.

6543126[/snapback]

Takk for alle svar, greit å vite litt før en legger såpass mye penger på et objektiv.

Satser på det jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...