Gå til innhold

Hjelp til overklokking av amd64 3000

Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg forvirra meg inn på helt nytt territorium, nemlig overklokking. Jeg overklokker nå en Amd 64 3000 (s754). Jeg har stilt CPU voltage opp på 220 (der 200 var orginalt) og multiplieren har jeg bare latt være i ro på 10. Etter at cpu voltage kom over 200 har pc'n blitt ustabil. Tempen er bare på 41 grader (luft kjøling), men allikevel nekter prime95 å kjøre torture test. Når jeg kom over 200 fikk jeg også litt trøblete oppstart, men det skylder sikkert hovedkort (har hatt lignende feil før). Hva bør jeg gjøre nå? Stille ned multiplier? Eller er det noen andre settings som jeg bør stille på?

Håper på hjelp :)

edit: Målet er å få prosessoren opp 2500-700 MHz, er dette mulig? :p

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var på 200 MHz, satt ned på 166MHz. Men rammen min yter egentlig 400MHz tror jeg. Anyway, fant ut at det var lurt å flashe bios, gjorde det og begynte på ny idag. Har lest mye om overklokking nå, og begynner å få grepet på dette :)

Men når jeg er ferdig å overklokke, da kan jeg sette MHz opp igjen på 200 ? Da vil altså rammen være på ca. 235MHz eller mer, kan det skade noe særlig?

Lenke til kommentar

En http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123472 og en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113518

Har overklokka pc'n 200MHz (2,2 GHz) nå, som gjør at begge brikkene kjører på 220 mhz, tror brikkene vil tåle dette? Har ikkje merka noe ustabilitet i windows enda, spilte counter-strike source sammenhengende i 2 timer isted uten at noe skjedde.. idle temp er på 34, under load er den på 42. Bør jeg klokke ramen ned litt eller tåler'n det? :p.

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...