ka1ser Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Sitter med ei 2 år gammel Chieftec ATX strømforsyning. Den har tendens til å bråke noe grusomt. Det som skjer er at når jeg har slått på pc'en går det ca 1 minutt, så begynner vifta som er ned i pc'en å ule. Den lager en grusom skurrelyd, akkurat som om noen holder en blyant inni den, eller at det er masse motstand inni vifta. Som regel opphører dette når jeg slår i kabinettet eller PSu'en, men nå klarer jeg ikke å stoppe det lenger! Hjelp før jeg blir gal. BTW så har jeg skrudd ut psu'en i dag, skrudd løs viften støvsuget rundt og satt alt på plass. Alt virker helt normalt bortsett fra den lyden. EDIT: her kan dere høre ulyd.wav Endret 23. juli 2006 av ka1ser Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Sansyneligvis er lageret i vifta gåent, og du må bytte den ut. Som en midlertitig løsning kan du prøve å fjerne klistremerket som dekker akselen, dryppe på et par dråper tynn olje og se om det hjelper. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ja jeg tenkte på det med olje, men tror vel det er like greit å bare bestille ei ny strømforsyning Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Å montere en ny vifte er ikke noe problem, regner med det er en standard 80*80*25-vifte? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Joda, kan jo egentlig bare kjøpe inn eni ny. Ja det er standard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå