iChristian Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg trykket på linken. 6549195[/snapback] Grusomt? Du vet du kan leve i rikdom om du gifter deg med en av de der? hehe Lenke til kommentar
fox Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Men hvem gidder? heller med å leve med venner enn penger Lenke til kommentar
magicus Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 du som er så opptatt av rettferdighet, hvis jeg har plukket fem epler og du kun har plukket tre blåbær, hvor er rettferdigheten i at jeg skal gi mine epler til deg? 6549078[/snapback] Dagens samfunn er mer komplisert enn blåbær og epler. Det går ikke ann å sammenligne. Hvorfor omfordele godene, når de beste tingene i livet er gratis? Penger kan ikke kjøpe lykke, og det er et velkjent fenomen at mer penger skal mer problemer. Nei, vettuhva, jeg ønsker ikke utsette deg og andre for slike problemer, så jeg velger å beholde pengene selv. Nei penger kan ikke kjøpe lykke, men ett minimum av penger er essensielt for å opprettholde en minimum levestandard i dagens kapitalistiske samfunn. De som oser over med penger som stein hagen trenger ikke alle disse pengene sine for å opprettholde en tilfredsstillende levestandard. Derfor må de oppgi ENDEL, ikke alt, av det de har for å sørge for at andre mindre heldige mennesker også har mulighet for ett godt liv. Ser at du prøver å komme med en dårlig spøk her med innlegget ditt, men eg spøker ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Imagine no possessions I wonder if you can No need for greed or hunger A brotherhood of man Imagine all the people Sharing all the world You may say that I'm a dreamer But I'm not the only one I hope someday you'll join us And the world will live as one Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Imagine a new MacBook I wonder if you can 13 inch silver screen and 512 megs of ram Jeg vurderer å bli låtskriver. magicus: Den groveste urettferdighet er å straffe de som skaper arbeidsplasser og jobber hardt for å gi folket varer og tjenester, fordi man selv jobber på Esso og er misfornøyd med lønnen. Forhåpentligvis vil samfunnet vårt holde seg på et så sivilisert nivå at vi ikke stjeler fra de rike og gir til de fattige, i ekte Robin Hood-stil. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg trykket på linken. 6549195[/snapback] Grusomt? Du vet du kan leve i rikdom om du gifter deg med en av de der? hehe 6549206[/snapback] Jeg tåler å se en mannerompe i ny og ne, men poenget er at mange leser disse nyhetene enn så latterlige de er. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 IKKE fordi at det var det første jeg så på... men syntes at STEIN. E. Hagen hadde liten tiss? Syns ikke det er en finansakrobat verdig med ett slikt utstyr, eller rettere sagt mangel på utstyr... så oppforder herved til kronerulling for/til penisforlengelse slik at ytterligere pinligheter, ved senere anledninger skal unngås! ( for Stein. E. Hagen. ) Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Magicus, det er en grunn til at kommunisme ikke fungerer. Det er en grunn til at vi har bygd et demokratisk samfunn. Det er en grunn til at de som jobber hardest får best belønning. Det er noen som har flaks, men å ikke unne dem det er egoistisk. Edit: Sukk, skrivefeil. Endret 26. juli 2006 av Pazman Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 du som er så opptatt av rettferdighet, hvis jeg har plukket fem epler og du kun har plukket tre blåbær, hvor er rettferdigheten i at jeg skal gi mine epler til deg? 6549078[/snapback] Fordi det er mitt epletre du har plukket fra? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Er seriøs eg. En omfordeling av verdiene i samfunnet står høyt på min ønskeliste. Det er fordi du vil at produktet av andres produktivitet skal omfordeles for deg. Du tenker egentlig ikke prinsipielt på det - bare på at du kan tjene mest mulig ved å gjøre minst mulig. Dette har du gitt uttrykk for ved en rekke anledninger. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Er seriøs eg. En omfordeling av verdiene i samfunnet står høyt på min ønskeliste. Det er fordi du vil at produktet av andres produktivitet skal omfordeles for deg. Du tenker egentlig ikke prinsipielt på det - bare på at du kan tjene mest mulig ved å gjøre minst mulig. Dette har du gitt uttrykk for ved en rekke anledninger. 6561855[/snapback] Men å tjene mest mulig ved og gjøre lite.. er det ikke dette som kalles å være produktiv? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Er seriøs eg. En omfordeling av verdiene i samfunnet står høyt på min ønskeliste. Det er fordi du vil at produktet av andres produktivitet skal omfordeles for deg. Du tenker egentlig ikke prinsipielt på det - bare på at du kan tjene mest mulig ved å gjøre minst mulig. Dette har du gitt uttrykk for ved en rekke anledninger. 6561855[/snapback] Men å tjene mest mulig ved og gjøre lite.. er det ikke dette som kalles å være produktiv? 6561898[/snapback] Det er forskjell på å tjene og å få. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 du som er så opptatt av rettferdighet, hvis jeg har plukket fem epler og du kun har plukket tre blåbær, hvor er rettferdigheten i at jeg skal gi mine epler til deg? 6549078[/snapback] Fordi det er mitt epletre du har plukket fra? 6559296[/snapback] Så hvorfor plukket du blåbær når du har fine epler hengende i treet? He he, dette nærmer seg OT. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg tror mye av grunnen til at vi får servert slike nyheter fra nettavisene er at folk forventer noe nytt på sidene bestandig. Hvis vi hadde gått noen år tilbake i tid, hvor mye av det som blir lagt ut på nett av avisene hadde blitt publisert? Minimalt. Vi får ikke bare nyheter lengre, vi får alt! Folk forventer, avisene gir, kvaliteten synker. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 du som er så opptatt av rettferdighet, hvis jeg har plukket fem epler og du kun har plukket tre blåbær, hvor er rettferdigheten i at jeg skal gi mine epler til deg? 6549078[/snapback] Fordi det er mitt epletre du har plukket fra? 6559296[/snapback] Så hvorfor plukket du blåbær når du har fine epler hengende i treet? He he, dette nærmer seg OT. 6563455[/snapback] Lei av epler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå