Gå til innhold

Spørsmål ang klokking av POV 7800GT

Anbefalte innlegg

Har et POV 7800GT, som jeg prøver å klokke. Ved å bruke nVidia sitt program har jeg fått det opp mot 480/1250, men ikke lenger. Er det et spesielt forhold som må være mellom core og memory clock for å oppnå optimale frekvenser, eller er det bare tilfeldig hvor langt man kommer?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

480/1250 er et resultat som lar seg høre det. På standard kjøler? Det er noe som heter Deltafrekvenser eller noe, som kan sees på som "trinn" du må over for å øke ytelsen mye. Et av disse går ved 473mhz på core vet jeg, så forskjeller mellom 472 og 473 er veldig stor. Neste trinn er på 500mhz, de kommer visst hver 27 mhz mener jeg å huske. Dette kan du søke etter på forumet og få det MYE bedre forklart enn av meg. Og ja, det er litt tilfeldig hvor langt du kommer, hvert kort er forskjellig, men klarer du 480/1250 uten artifacts eller fryktelig varme, skal du være godt fornøyd.

Endret av Malmis
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

en frekvens hgar j oikke yme å si, utenom de deltafrekvensene :) men uansett om du overklokker mye eller lite, på vanlig kjøler, eller annen luftkjøler, så vil reslutatet være knapt merkbart i spill. Jeg overklokket mitt 6600GT fra 500/900 effektivt til 560/1010 effektivt og merket ingneting i spill. Fikk dog 300 ekstra poeng i 3dmark05

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...