Gå til innhold

Problemer med såkalte "Brackets"

pumba50

Anbefalte innlegg

Hei. Med hovedkortet mitt, fulgte det med 2 braketter, hvis du ikke vet hva jeg snakker om, så se her http://www.hardware.no/guider/pcbygg/diverse/DSCN6394.jpg Der er et eksempel på en brakett. Det skal festes ved uttakene bak på maskinen, der som også pci kortene stikker ut.

Problemet er at braketten ikke festes i noe pci-slot, så den får ikke feste helt ytterst hvis dere skjønner. Skrue fins bare helt i begynnelsen, men vanligvis så står det stabilt når det er festet i pci-slot, men dette er som sagt ikke et kort, men en FireWire uten kort som skal stå der. Hvordan får jeg den til å sitte, den vil ikke sitte fast der, den ene siden detter innover i kabinettet når jeg presser forsiktig fra utsiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På alle kabinetter jeg har vært borti har det vært en liten åpning som tappen på enden av brakketen skal ned i. Slik at enden ikke kan beveges sidelengs eller innover i kabinettet.

Kan du ha bommet på denne åpningen, eller finnes de ikke i ditt kabinett?

O -skrue

||

|| -brakett

||

\/ -tapp :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
På alle kabinetter jeg har vært borti har det vært en liten åpning som tappen på enden av brakketen skal ned i. Slik at enden ikke kan beveges sidelengs eller innover i kabinettet.

Kan du ha bommet på denne åpningen, eller finnes de ikke i ditt kabinett?

O -skrue

||

|| -brakett

||

\/ -tapp  :)

6542029[/snapback]

Ja, jeg har prøvd den vippen, den er der :-) Men den vil ikke gå helt inn, kanskje jeg ikke tar nok i. Det er ikke et billig kabinett, thermaltake Kandalf med front i aluminium, var en smule dyr. Verktøyfri installering av hardware også. Men akkurat denne saken her, funka dårlig for meg. Den vil rett og slett ikke inn der med den tappen. Hva kan jeg gjøre, jeg har prøvd flere ganger, den vil ikke inn.

Lenke til kommentar
Bøy tilbake knekken på pci braceten litt .

6542378[/snapback]

Trenger ikke det nå, fant løsningen. Hvor dum jeg var, hehe. I kabinettet mitt, på toppen har jeg en rund luke hvor jeg kan åpne, der er det en firewire og 2 usb, + hodetelefoner, mic og diverse. De 2 usb + firewire erstatter pci-brakettene som følger med hovedkortet, så slipper jeg å bruke pci-brakettene og så sparer jeg i tillegg 2 pci plasser. Hahaha.

Jaja, da er det løst ihvertfall. Takk for tips uansett. :roll:

Noen ganger når man bygger ny maskin, kan det lønne seg å smøre på tykt lag med tolmodighet, for sannheter kommer frem 1 bit om gangen, hehe

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...