ole-brum Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg har problemer med mitt bredbånd fra Bluecom. Jeg kommer inn på noen sider på nettet, men en del sider kommer jeg ikke inn på. I tillegg tar det fryktelig lang tid å komme inn på de sidene jeg kommer inn på. Har blant annet problemer med å kommme inn på hotmail.com, matprat.no for å nevne noen. Får heller ikke logget inn på Kazaa. Har pratet med support på bluecom og de fikk ikke pinget meg, og kunne heller ikke hjelpe meg videre. De trodde kanskje det kunne være en brannmur, men jeg har ikke satt opp noen brannmur(så vidt jeg vet). Jeg kjører Windows XP. Kan noen hjelpe meg ??? Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Windows XP har en innebygget brannmur. Husker ikke helt om den er på i "default" etter at du har installert XP. Kjører 98 nå, så jeg kan ikke lede deg fram til å slå den av, men det er det sikkert noen her som kan.. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Prøv å sett opp en manuell proxy server, proxy.online.no port 8080 Hadde samme problemet, men det løste seg da jeg gjorde dette.. :smile: Lenke til kommentar
andreash Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 1. Høyreklikk på "mine nettverksteder" og velg egenskaper 2. velg den nettkoblingen som tilsvarer den du bruker til å gå på nett/kobler til hjemmenettverket med. 3. Der har du en fane som heter avansert. Klikk på denne og se om brannmuren er aktivert. (krysset av) Lenke til kommentar
ole-brum Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 har forsøkt alle tingene dere har sagt,men ingenting hjelper.begynner å bli rimelig forbannet her nå.....ingen som har noen andre gode forslag? [ Denne Melding var redigert av: ole-brum på 2002-10-18 15:38 ] Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Mener dette har vært tatt opp tidligere, men... Jeg hadde akkurat det problemet her oxo (Bluecom ADSL) og trodde noe var galt med linjen. Men det var bytte av nettverkskort som skulle til! Lenke til kommentar
Baldrick Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Har du hatt problemer helt siden du fikk ADSL fra Bluecom eller har dette problemet plutselig oppstått nå ?` Regner med du har forsøkt å resette modemet ditt ? ? Om dette har fungert fint tidligere og plutselig streiket nå vil det sikkert hjelpe å sette Windows tilbake til den datoen det evt. funket fint sist. Prøv en system restore å se om det løsner opp da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå