Gå til innhold

Er skjermkortet mitt i ferd med å gå?

Anbefalte innlegg

I det site har jeg hatt en rekke crash som skjermkortet mitt får skylden for i den feilmeldinga som spretter opp når PC'en starter igjen.

jeg har også noen rare sorte streker rundt pekeren(cursoren) og når jeg ser film i mediaplayer flimerer det noen ganger grønne og røde prikker over skjermen. Av og til blir noen farger litt rare. Ofte blåfarger.

Da jeg skulle prøve å spille et PC spill som heter Morrowind, gikk det helt galt. Hvite streker kom opp over hele skjermen. Hele greia fryser etter at Bethestas lgofilmsnutt har gått.

Den filmsnutten går nå faktisk helt glatt nå som jeg har winXp til forskjell fra før da jeg hadde win98se. Da hakka den.

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et Gainward Geforce 3Ti 128mbr...

Hvordan tester jeg tempraturen?

det merkelige er at det ikke er varmt når jeg legger hånda på det stedet på kapinettet som skjermkortet har pleid å varme opp...

Kan være varmen ja, men Pc'en står i en rimelig kald skjeller.

Lurer på om jeg ikke få åpne å se ja.. Når jeg tenker meg om er det litt stille der inne :yes:

Kortet har ikke blitt tynt nevneverdig de site tre åra siden jeg ikke har spillt noe særlig med spil.

Men ting kan jo gå av seg selv. Mista modemet på Pc'en omtrent samtidig som napster ble lagt ned... (våren 2001?), og et netverkskort nå i vår.

Lenke til kommentar

joda... Vifta sto bom stille... kortet var varmt som fy også, etter bare noen minutter etter at pc'en var på...

Skal ta det ut og se om jeg kan få vifta i gang igjen... Men siden bilde alerede har begynt å bli rart kan nok kortet være skada alt :hmm:

edit:

hvordan er dette kortet i kvalitet i forhold til mitt geforce3?

Husker at Radeon 9700 var det store sammen med geforce 4600 Ti en gang i tiden, men er rimelig blank ellers når det kommer til radeon... 9200 er et lavt tall...

Endret av daggerfall
Lenke til kommentar

Putta inn et Geforce 4mx 420 64mb som jeg hadde liggende.. Det får duge:hrm:

ikke værdens penste grafikk i Morrowind akuratt, må droppe viewdistance og skygger, og pixelshading fins ikke, men P3 800mz'en min er uansett en flaskehals så det hakker ikke noe mer :yes:

Takk for tipset med vifta!

Endret av daggerfall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...