Herr Brun Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Heisann. Jeg skal bruke opp sommerjobb-lønnen min på pc om ca. 3 uker. Denne falt seg på 15'000. 5000 av disse går til kabinett, kjøling og PSU, og da sitter jeg igjen med 10'000. Inkludert i dette skal det være: Basiskomponenter (CPU, GPU, HK etc.) to dvd-brennere mus og tastatur Skjerm har jeg, og skal kjøpe en til etterhvert. Det er ikke tema i denne tråden. Jeg aner ikke hva som er bra for tiden, men jeg skal ha dobbeltkjerne. Liker amd, men det er ikke nødvendig. Varmeutvikling er ikke svært viktg, da jeg ikke skal overklokke mye og har vannkjøling. Jeg ønsker 320gb harddiskplass til å begynne med, så utvider jeg etterhvert. PCen skal brukes til "ungdomsting", dvs. spilling, surfing, film, musikk etc. Kan dere flinke medforumbrukere fortelle meg hva som er å anbefale for tiden? - Herr Brun Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Skal prøve å sette sammen noe jeg Åssen jobb er det har hatt når du har fått 15k på 3 uker :s Jobber hele sommeren og for fund 10k Edit: Hvilke kabinett og vannkjøling har du ? Endret 23. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Skal prøve å sette sammen noe jeg Åssen jobb er det har hatt når du har fått 15k på 3 uker :s Jobber hele sommeren og for fund 10k Edit: Hvilke kabinett og vannkjøling har du ? 6541293[/snapback] Litt her og litt der jeg. Barnehage, maling, vasking og assistering hos en fotograf. Samt hundepass. Edit: Har ikke kjøpt, men skal kjøpe Lian Li Cube Case og en eller annen form for vannkjøling fra Microplex. Endret 23. juli 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Da har jeg satt sammen noe ... Kan hende jeg mangler noe men er ikke helt sikker ... Personal Computer Edit: siden du ikke har kjøpt kabinett ennå så er det mange som klager på at det er alt for tynne aleminiums vegger i kabinettet .... Ellers kan jeg anbefale Cooler Master Stacker + TT Bigwater 745 + TT toughpower på 750W + TT VGA blokk (den i bare kopper) Har det selv og det funker fett, har dog TT Bigwater 745. Du for mer penger tilovers på hardware Endret 23. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 1: Jeg skal ha Lian Li. Liker ikke stacker. Kan hende jeg går for et "normalt kabinett", men blir ikke noe annet. Kall meg gjerne Fanboy, men det får så være. 2: Skal ha mist 600watt. Det er bestemt. 3: Bigwater er uaktuelt =) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ok, men Bigwater 7x5 er nye og kom i år ... Mye bedre enn det gamle Bigwater som kom i 2004. Ny pumpe og tank ny CPU blokk også tror jeg ... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ok, men Bigwater 7x5 er nye og kom i år ...Mye bedre enn det gamle Bigwater som kom i 2004. Ny pumpe og tank ny CPU blokk også tror jeg ... 6541526[/snapback] Hmm. Dette så faktisk interessant ut. Jeg er fortsatt litt skeptisk til kvaliteten, men jeg skal vurdere det. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Som sagt har jeg det selv i hus .... Har dog ikke tatt det i bruk ennå da jeg fikk det kl. 13 fredag og dro til faren min fredag kl. 15 Kommer hjem nå seinere idag og da skal jeg montere det å køre det 12-24timer oppe i en balje for å skjekke om det lekker .... Tror nå også at TT har gjort mye for å forbedre de nye BW setta sine da de ellers ville gå konkurs hvis de bare solgte junk som ingen ville hatt ... *Edit: Hva synes du om maskina til 10k ? Den jeg satt sammen **Edit: Det er også nye slanger som ikke er så stive på BW 7x5 settene Endret 23. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Det var jævlig dyrt tastatur Jeg kommer sannsynligvis til å utvide med et grafikkort til etterhvert, hvilket hovedkort bør jeg velge da? Det der har ikke SLI-støtte (kun en PCI-E x16) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Men det er jo også et konge tastatur, har selv saitek eclipse som er i samme prisklasse så jeg angrer på at jeg ikke kjøpe G15 .... Da blir det ennå litt over budsjett men det gjør vel kanskje ikke så alt for mye ? Om 5min så kan du skjekke handlevogna igjen. Edit: Sånn da var det gjort .... Er dog ikke helt sikker på om det kortet støtter conroe, men det er det bare å spørre om i den "store conroe info tråden" Endret 23. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
jihn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Må si meg veldig fornøyd med mitt Saitek Eclipse, g15 virker greit det og, men har hørt om utrolig mange retur saker med det tastaturet der da... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Har vurdert å forandre planene litt. Vil dette fungere godt ilag? Prisen fristet, for å si det sånn. Thermaltake TAI-CHI Fortron Source Epsilon 600W Abit AW8D, I975X Intel Core 2 Duo E6400 Seagate 320gb 16mb Corsair 5400 2048mb XFX 7900GT Vil hovedkort og prosessor funke sammen? Vil PSU passe i kabinettet? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Alt vil passe, men er ikke like sikker på om hk vil støtte conroe det ikke er alle 975X hk som støtter conroe ... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Alt vil passe, men er ikke like sikker på om hk vil støtte conroe det ikke er alle 975X hk som støtter conroe ... 6549944[/snapback] Det var akkurat det jeg tenkte på... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Se på den tråden som heter "den store conroe info. tråden" Der står alle brikke sett og alle enkelte hovedkort som støtter conroe Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 her har du et bra tastatur med flate taster, bra til både gaming og skriving (har d sjøl) og ei veldig bra mus som jeg også har selv... eller hvis du sørfer veldig lite på internett og gamer veldig mye så er G5 bedre Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Kjøper enten G5 eller Razer, er ikke sikker enda. Blir sannsynligvis Logitech, ettersom jeg er vant med MX510. Jeg skriver fortere på vanlige taster, så Flat-X er uaktuelt. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå