ElderScrollsinisten Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Hallo alle sammen! Hver gang jeg skrur på den nybygde PC'en min får jeg følgende feilmeldinger: "PXE-E61: media test failure, check cable" og når jeg prøver å laste Windows installasjon:" File \AMD64\hal.dll could not be loaded. The error code is 4." Jeg tror kanskje dette kan ha noe med bios instillingene på hovedkortet mitt: "MSI K9N Neo-F." Er det noen som vet hvordan jeg kan ordne dette problemet? Kanskje ved å disable netverks booting? Og i såfall hvordan gjøres det? Hvis dere har noen anelse om hva som kan foregå i maskinen min, ideer til hvordan problemet kan løses, eller andre foreslag, blir jeg veldig glad for å høre dem. Endret 23. juli 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det kan være noe med bios ja... du burde resette bios ved og dra ut ett batteri på hovedkortet, og la det være ute i 15-30 minutter, da vil alt opplada elektrisitet være vekke og dermed har du resetta hovedkortet. hvis problemet ikke har fikset seg ennå, så må du se om der kan være noe problem med hardisken ved hjelp av og sette den inn i en annen maskin og prøve da Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) OK. Har prøvd å resette CMOS rammet men det hadde ingen effekt, skal prøve det du sier og. Edit: den oppdager harddisken iallefall. Endret 23. juli 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 ah, har fått hjelp i et annet forum der de sier det kan ligge i rammet og at flere andre har hatt lignende/samme problem som meg og at de løste det ved å øke RAM volt fra standard 1.8V til 2.05 for de fleste. På den måten får de langt færre feilavlesninger og korrupsjoner... Kan være løsningen på problemet! Poster mer ettehvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå