Gå til innhold

Oppsigelse av Fri120

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ble en N6288 istede for en N6233 :D Knall bra tlf, og jeg blir ikke mindre glad av prisen  :cool:

edit: Hva koster det å ringe 09000? :innocent:

edit2: Har fått fjernet operatørsperren nå :D Konge :D

6555656[/snapback]

hvordan fikk du fjernet operatørsperren ? ringte du inn og spurte etter den ?

Lenke til kommentar

Flytt over til Talkmore. De fjerner operatørlåsen gratis for sine kunder. Da får du billig mobil og ett av markedets billigste abonnement...

PS ser at Talkmore har gjort en avtale med mpx.no. Som talkmore kunde får jeg minst 5 % rabatt på mpx priser. Er dette bare lureri for at Talkmore skal tjene mer penger?

Lenke til kommentar
Flytt over til Talkmore. De fjerner operatørlåsen gratis for sine kunder. Da får du billig mobil og ett av markedets billigste abonnement...

PS ser at Talkmore har gjort en avtale med mpx.no. Som talkmore kunde får jeg  minst 5 % rabatt  på mpx priser. Er dette bare lureri for at Talkmore skal tjene mer penger?

6679163[/snapback]

Talkmore kan ikke hjelpe deg med å låse opp noen av Nokia sine 3G-mobiler og såvidt jeg vet nyere modeller fra Sony Ericsson som eksempelvis K800i..

Lenke til kommentar

PS ser at Talkmore har gjort en avtale med mpx.no. Som talkmore kunde får jeg  minst 5 % rabatt  på mpx priser. Er dette bare lureri for at Talkmore skal tjene mer penger?

6679163[/snapback]

Det blir jo eventuelt problemer med bindingstidsgebyr da...

Lenke til kommentar

Jeg ser også på en Nokia 6233, og ser at jeg kan få denne til 1,- hvis jeg kjøper med Telenor Fri120. Så det koster altså bare 1 400,- for å si opp abb. dagen etter telefonene er kjøpt?

Det er ikke så aktuelt å fjerne operatørlås, selv om jeg muligens skal det, iom. at jeg at jeg tror jeg skal fortsette med telenor, men ikke et så dyrt abbonement som Fri120. Vurderer Djuice AllStar, som ser ut til å være grei i pris. Vil det bli noen problem i å starte et AllStar abbonement hvis telefonene er låst til Telenor?

Regner ikke med det...

Vurderer også Samsung E900, noen som har sett den spesielt billig med et dyrt abbonement? Virker som den billigste prisen inkl. Fri120 er 1199,-, og da blir det ikke spesielt mye billigere enn å kjøpe uten abb. når jeg må betale 1400,- for å fjerne Fri120 abbonementet.

Ps. Er det sant at E900 aldri har operatørlås selv om du kjøper den med f.eks. Fri120?

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar

Min 6233 har visst heller ikke operatørlås selv om jeg kjøpte den med Fri120, det sa de på elkjøp hvertfall.

Hvordan kan jeg sjekke om den virkelig er operatølåst? har ikke simkort fra andre enn telenor i huset heller.

Du kan bruke hvilket som helst abb. fra telenor når den er operatørlåst.

Det koster 1400 ja. Det er over en uke siden jeg sa opp mitt men har ikke fått noe regning enda.

Lenke til kommentar

Hmmmm. Hvis jeg har forstått dette riktig så kan jeg kjøpe billig telefon med f.eks telenor fri 120 for så å be om operatørlåskoden og når man har fått den så sier man opp abbonnementet og man kan nå bruke telefonen med f.eks NetCom smart talk som jeg har nå?

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Hmmmm. Hvis jeg har forstått dette riktig så kan jeg kjøpe billig telefon med f.eks telenor fri 120 for så å be om operatørlåskoden og når man har fått den så sier man opp abbonnementet og man kan nå bruke telefonen med f.eks NetCom smart talk som jeg har nå?

Stemmer dette?

6730445[/snapback]

Ja det stemmer. Mulig dem spør om hvorfor du vil si opp abb. også, det spurte dem meg om.

Lenke til kommentar

Stemmer dette?

6730445[/snapback]

Ja det stemmer. Mulig dem spør om hvorfor du vil si opp abb. også, det spurte dem meg om.

6730523[/snapback]

Hva svarte du da?

Lenke til kommentar

Operatørlåsen gjør telefonen billigere i innkjøp for forhandleren, da operatøren sponser deler av telefonen.

Bindinsgstiden gjør at forhandleren får penger hos operatøren. Dette er et fast beløp for hver type abonnement.

En forhandler kan opprette bindingstid på en telefon, uavhengig om de har kjøpt den med eller uten operatørlås.

En operatør operatørlåser ikke alle modeller, og som regel er de trege med å gjøre det. Det vil si at de ulåste modellene kommer først til butikkene. Deretter kommer de låste, som koster mindre fordi operatøren har sponset apparatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...