Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Takker for tips, skal sjekke butikken i morgen.

Anbefaler Frappuccinoen fra Starbucks!

Finnes dessverre kun på Starbucks og Deli De Luca i Norge :hm:

200px-Frappucino.jpg

Mener å ha sett den på Ultra også (Nå heter det vel Meny?). Også kioskene på Gardermoen hadde de, men de kosta 50 spenn stykket.

Hmm, var helt sikker på at Norge hadde fått en Starbucks butikk :hmm:

Har ikke sett noen jeg nei.. Første plassen man burde ha fått en, er vel kanskje Gardermoen? Flyplasser er jo det mest geniale stedet å selge kaffe! På den i Kastrup var det jo LAAAAANG kø (ok, Kastrup er litt større, men uansett).

Endret av Onyx
Siterer bilde.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke Starbucks i Norge. Dette er fordi vi allerede har stabile kaffebarkjeder i norge, som har stor troverdighet i markedet og tjener mye penger. Waynes coffee prøvde seg og det kan vise seg å bli en flopp.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke Starbucks i Norge. Dette er fordi vi allerede har stabile kaffebarkjeder i norge, som har stor troverdighet i markedet og tjener mye penger. Waynes coffee prøvde seg og det kan vise seg å bli en flopp.

Det eneste de hadde hatt av kunder ville kun vært fjortenåringer som kom innom etter skolen for å kjøpe en crappucino med krem og potetgull.

Lenke til kommentar

Synes ikke Starbucks er noe særlig når det kommer til "vanlig" kaffe; til dels fordi kjedepreget spiller inn og gir meg negative assosiasjoner, til dels på grunn av den kjipe Americanoen jeg fikk i London, og sist og men ikke minst fordi jeg føler de alvorlig populære "crappuccinoene" undergraver mitt syn på hva riktig kaffe er.

Og her er cluet, mitt syn. For Starbucks er ikke bare en kopp varm skjitkaffe med billig karamellsirup i, det er hva jeg ser. En annen kan kanskje oppleve dette som den beste kaffen som er å oppdrive. Selv om Starbucks er veldig lett å like (og kanskje lett å mislike for oss som liker å late som vi "kan kaffe" mer enn hvermansen) er kaféene deres likevel, i allefall de jeg har vært innom i London og Statene, fullverdige kaffebarer - hvor eneste forskjellen er kjedepreget.

Kanskje er kaffen der, cappuccino til latte, smått dårligere. For alt jeg vet kan det være et bevist faktum. Det de derimot virkelig kan, er å lage kaffedrikker som er lette å like for veldig mange, og å markedsføre den. Og jo flere som tyller i seg denne flotte bønnen, jo bedre, right? Kanskje er det ikke så dumt om de slår seg ned her i Norge? :)

Og forresten; jeg falt helt pladask for frappuccinoen deres (espresso, is, diverse søte tilsetninger, melk og krem) i varmen i California i fjor. Guilty pleasures. whistle.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke Starbucks er noe særlig når det kommer til "vanlig" kaffe; til dels fordi kjedepreget spiller inn og gir meg negative assosiasjoner, til dels på grunn av den kjipe Americanoen jeg fikk i London, og sist og men ikke minst fordi jeg føler de alvorlig populære "crappuccinoene" undergraver mitt syn på hva riktig kaffe er.

Og her er cluet, mitt syn. For Starbucks er ikke bare en kopp varm skjitkaffe med billig karamellsirup i, det er hva jeg ser. En annen kan kanskje oppleve dette som den beste kaffen som er å oppdrive. Selv om Starbucks er veldig lett å like (og kanskje lett å mislike for oss som liker å late som vi "kan kaffe" mer enn hvermansen) er kaféene deres likevel, i allefall de jeg har vært innom i London og Statene, fullverdige kaffebarer - hvor eneste forskjellen er kjedepreget.

Kanskje er kaffen der, cappuccino til latte, smått dårligere. For alt jeg vet kan det være et bevist faktum. Det de derimot virkelig kan, er å lage kaffedrikker som er lette å like for veldig mange, og å markedsføre den. Og jo flere som tyller i seg denne flotte bønnen, jo bedre, right? Kanskje er det ikke så dumt om de slår seg ned her i Norge? :)

Og forresten; jeg falt helt pladask for frappuccinoen deres (espresso, is, diverse søte tilsetninger, melk og krem) i varmen i California i fjor. Guilty pleasures. whistle.gif

Crappucino med krem, godis, ikke kaffe. Og den vanlige kaffen der smakte svett.

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd Kopi Luwak fra teknikkmagasinet? Litt info om den:

Kopi Luwak sies å være verdens beste kaffe, med en helt unik smak. Dette skyldes at den indiske palmemåren har matfest med disse først, deretter fermenterer enzymer i matfordøyningssystemet kaffebønnene - noe som påviker smakegenskapene på en unik måte! Hvordan kaffebønnene kommer fra selve mårens fordøyningssystem og ned i kaffepakken velger vi å ikke gå nærmere inn på.

Hadde vært artig å prøvd!

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen stor kaffekjenner sånn som mange i tråden her, men jeg misliker forsatt Starbucks. Jeg syns all spesialkaffen deres er alt for søt, og den vanlige kaffen smaker harskere enn kaffen du får i de fleste andre kaffekjeder. Nå har jeg sikkert drukket mer på starbucks enn de fleste her fordi på gamle skolen min var det der vi ofte gikk for å spise lunsj. Må si jeg likte kaffen deres mindre og mindre for hver gang.

Lenke til kommentar

Får bidra i denne tråden for første gang:

Selv har jeg en guilty pleassure når jeg er på starbucks:

Jeg drikker en liten, sukkerfri vaniljelatte.. Vet ikke hvorfor jeg synes dette er så godt, det er jo søtskvip og ikke kaffe :p

Jeg drikker liten, fordi den store blir for kvalmende - og den er sukkerfri fordi jeg blir gal i hodet av sukker :)

Denne drikken henger igjen fra da jeg bodde i England.. Jeg har drukket den på hawaii, i SF, London og flere andre steder.. Føler meg like rar hver gang!

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd Kopi Luwak fra teknikkmagasinet? Litt info om den:

Kopi Luwak sies å være verdens beste kaffe, med en helt unik smak. Dette skyldes at den indiske palmemåren har matfest med disse først, deretter fermenterer enzymer i matfordøyningssystemet kaffebønnene - noe som påviker smakegenskapene på en unik måte! Hvordan kaffebønnene kommer fra selve mårens fordøyningssystem og ned i kaffepakken velger vi å ikke gå nærmere inn på.

Hadde vært artig å prøvd!

Hmm, den virket veldig dyr. Spørs om jeg tar meg råd til å prøve.. :p

Men hvor fersk vil denne være? Har en stygg mistanke om at denne kaffen ligger på lagrene deres i flere måneder.. :/

Lenke til kommentar

Anbefaler Frappuccinoen fra Starbucks!

Finnes dessverre kun på Starbucks og Deli De Luca i Norge :hm:

200px-Frappucino.jpg

Jeg får bare assosiasjoner til Denis Leary sin wrant om kaffe når jeg hører Frappuccino:

"Did I miss a fucking meeting with the coffee? You can get every other flavor except COFFEE FLAVORED COFFEE! They got mochaccino, they've got chococcino, frapaccino, capaccino, rapaccino, Al Pacino, WHAT THE FUCK! www.whattheFUCK.com!!"
Endret av Onyx
Siterer bilde.
Lenke til kommentar

Blitt lei av kaffe latte nå. Begynt å verdsette ren espresso mye mer.

Capuccino drakk jeg ofte før, til alle døgnets tider, men nå har jeg virkelig insett hvor flott frokostdrikk det er.

Noen som har noen anbefalinger til nye kaffedrinker jeg kan lage? Litt utenom det vanlige. Begynner å bli litt kjedelig nå. På butikken har de bare standardutvalg av sirupper osv. Men jeg vet det finnes ting som kanelsirupp, hvit sjokolade osv osv.

Vil gjerne ha tips til en ny og orginal kaffedrink, er ikke redd for å blande rare ting oppi.

Lenke til kommentar

Er ute etter en kaffemaskin som også har melkeskummer, men ikke "pods-løsningen". Vil at den skal kunne brukes til all kaffe. Er det mulig å få tak i en som har litt kvalitet i prisklassen 5-7000,- - eller må man mye høyere opp i pris?

Må ha maskinen i løpet av neste uke, noen som har tips om en grei maskin som jeg helst kan kjøpe i butikk i Oslo-området? Hvis den er automatisk er det jo helt supert, men antar at innenfor mitt budsjett så er det ikke mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...