Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 102 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      106
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som deler samme mening som meg ang. Friele Café Noir? Mørkbrendt kaffe - den er så ufattelig god!

 

Må si jeg liker Evergood sin mørbrente (av filterkaffer) bedre. Coop sin er gyselig, også mister den av en eller anna grunn all smak etter noen dager, huff :D

 

Da skal jeg ta å prøve den ut! Ja, slike kaffetyper som er på lik linje med Euro Shopper kaffen holder jeg meg unna. :p

Lenke til kommentar
I dag har jeg bursdag, må selvfølgelig ha store deler av familien på beøsk og servere nytraktet malabar.. stråålende.. :)

Hey, gratulerer. Feir dagen med en god kopp svart kaffe, du :)

 

Kjøpte faktisk en tv kanne igår(er det ikke det dem kaller det a?) til å ha på jobben.

Er faktisk ganske fornøyd med den mtp at den kostet 149 kr på nille.

Heter visst Tiger.

Tiger er jo kanskje de beste kannene i den overkommelige prisklassen. Trolig et bra kjøp.

 

(Nå skal det sies at jeg ikke er noen regelmessig kannebruker selv, siden jeg bare fyrer opp presskannen for hver gang jeg skal ha en kaffekopp, men foreldrene mine har to Tiger-kanner, og kvaliteten later til å være finfin.)

 

Sånn ellers: Jeg koser meg for tiden med å se gjennom hele Twin Peaks på nytt. I den serien er jo kaffeforbruket helt enormt, noe det lille filmklippet på denne siden vitner om. Flotte greier.

Lenke til kommentar
Takk til folket! :)

 

Fikk en herlig ny presskanne fra blackdesign.. guuud så pen den er.. :sikle:

Grattulerer med overtstått :D

 

Har du bilder av presskannen? Høres fin ut, og ut fra de bitte små bildene som er på nettsiden deres, så ser den fin ut også

Lenke til kommentar
Takk til folket! :)

 

Fikk en herlig ny presskanne fra blackdesign.. guuud så pen den er.. :sikle:

Grattulerer med overtstått :D

 

Har du bilder av presskannen? Høres fin ut, og ut fra de bitte små bildene som er på nettsiden deres, så ser den fin ut også

 

Takk :)

 

Har masse fra BlackDesign nå.. utrolig mye fint.

Bilde av presskanne:

 

7850314.jpg

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk kaffetrakter på kontoret i dag, pluss fri tilgang til så mye Evergood og kaffefilter jeg bare vil ha.

 

Kaffetrakteren er en Rowenra sak, laget i Tyskland. Lager grei kaffe. Vertfall nå etter jeg fant ut at det forsvinner to kopper med vann, under tilberedning :p

Fjell den første koppen var sterk ...

Lenke til kommentar

Uuh, fri tilgang på kaffe?

 

Minner meg om lagerjobben jeg hadde i sommer - Coops sentrallager her i Nord-Norge. Var bare å hente kaffe som man ville i hyllene. Men fikk ikke nyte den på pauserommet, gammelkara ville ha 11 (toppa) skjeer på 1,25 liter. Får vondt i magen bare jeg tenker tilbake på kruttgugget.

 

Men i kantina, der var det deilig kaffe. Én 250 grams pose med blå java og en med Coop spesial (kenyanske og columbianske bønner) på 10 liter vann eller noe i en gedigen traktersak. Den var farlig god, etter en stor lunsj.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quoter meg selv fra en annen tråd (oppskriften altså):

 

Denne er kanskje uten den gamle kaffen fra kanna, men det er veldig godt. Gresk is-kaffe, Frappé:

 

Bland rundt 1dl vann og 1,5ts med Nescafé instant-kaffe i en shaker eller lignende (jeg bruker bare ei flaske). Rist i rundt 30 sek, til det er masse skum.

Hell over i et glass, og tilsett sukker etter ønske. Grekerne har tre typer frappé, alt etter sukkermengde:

 

Sketo - uten sukker

Metrio - "medium", altså litt sukker (rundt 2 ts sukker)

Gliko - søt (rundt 3 ts sukker)

 

Etter dette kan du ha i noen isbiter, og tappe opp med vann (evt litt melk om du ønsker) til skummet når toppen av glasset. Rør litt rundt og server!

 

Ps. Tar forbehold om evt. målefeil, skrivefeil osv, er dautrøtt :wee:

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med DemoniZer, egentlig? Denne tråden pleide jo å syde av aktivitet takket være ham. Har han røket på en overdose koffein eller noe? :p

 

Der Kommissar: Hvordan lager du Brasero-frappéen din? Kunne tenkt meg å prøve det.

 

Så utrolig koselig at du fortsatt tenker på meg, det hender en gang at jeg stikker innom for å se om det er noe liv her. Men dessverre virker det som om denne tråden har blitt p-lunket i det siste. La oss varme den opp!

 

Vel, grunnlaget til at jeg ikke har vært her så mye i det siste, er vel at de har blitt en del strengere her på jobben.

Har klart å klage til meg en Le Cube D185 i aluminium som jeg har stående ved min side.

Jeg er mer på jobb enn jeg er hjemme, har hatt noen dager på 16 timer osv.

 

For å snakke om litt kaffe, så kan jeg ta min kjære Le Cube som eksempel. (Bilde finner dere under)

 

Før jeg kommer med informasjon om maskinen, ønsker jeg å fortelle alle at ved å fylle ut skjemaet under, vil dere få betalt tilbake 400,- ved kjøp av en Nespresso-maskin i perioden 5. november 2007 og 15. januar 2008.

 

http://info.tcg.as/produkt/datasheet/Nespresso/kupong.pdf

 

Informasjon fra de sære:

 

Høytrykkspumpe på 19 bar! Varmeelementsystem (termoblokk), programmerbar mengdekontroll, oppsamlingsbeholder for brukte kaffekapsler (kapasitet: 15 kapsler) Dessverre kan maskinen kan kun benyttes med Nespresso kaffekapsler.

Drypperist og håndtak i metall, varmeplater for kopper (kapasitet: 6 espressokopper) avtakbar vannbeholder på 1 liter.

 

http://www.nespresso.com/precom/sima/fiche...85_1_no_no.html

 

tnList_430710329_1_0_Big.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...