Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, håper jeg ikke har bygd opp så stor forventning til den at selve smakingen blir et antiklimaks nå da. :p

Når det er sagt - en kaffeentusiast bør jo prøve et bredt utvalg, men han trenger ikke å like alt sammen for det. Og vi har jo så forskjellig smak. Testing av forskjellige varianter er spennende uansett ...

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser har det ikke blitt diskutert effektene av kaffe, kun ulike kaffetyper o.l. Hva med å diskutere følelsene rundt det å drikke en type kaffe? Da tenker jeg altså på hvordan dere føler dere etterpå med tanke på koffein o.l.

Kanskje litt avsporing, men jeg følte for det ;)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Så vidt jeg ser har det ikke blitt diskutert effektene av kaffe, kun ulike kaffetyper o.l. Hva med å diskutere følelsene rundt det å drikke en type kaffe? Da tenker jeg altså på hvordan dere føler dere etterpå med tanke på koffein o.l.

Jeg har drukket såpass mye kaffe, at jeg blir trøtt av den og ikke motsatt.

Føler jeg får tilfredstilt et behov.. blir veldig kaffetørst noen ganger.

NB folkens!

Ikke drikk kaffe i Oslo.. vannet er fy-fy!

Lenke til kommentar
Siden du er oppe så tidlig burde du stikke til nærmeste butikk og kjøpe noen rimelige 5-liters dunker med vann mens de fortsatt har ;)
Jeg bor ikke i Oslo så jeg bekymrer meg ikke over det :)

Nyter heller en kopp kaffe uten at vannet er kokt osv.

---

Folkens.. folkens.. folkens..

Fikk en e-post av Marit fra NKI (Norsk KaffeInformasjon) som var ganske så spennende!

Cox og Norsk Kaffeinformasjon planlegger et nytt annonsefinansiert KAFFEmagasin.

Innholdet skal fokusere på tradisjoner, nye trender, aktualiteter, tester, nyheter, opplevelser og nyttige tips innenfor kaffe og kafferelaterte områder.

Under mottoet "trend og tradisjoner", skal NKI og Cox gi leserne en herlig blanding av urbant og moderne stoff i kombinasjon med folkelige reportasjer, humor og uventede historier.

KAFFE skal distribueres gratis i de største byene i Norge. Her skal det plasseres godt iøynefallende i kaffebarer, spesialforretninger og andre egnede møtesteder. Magasinet vil også bli sendt personlig til sentrale personer i norske medier med livsstil, reise, mat og smaksopplevelser som arbeidsfelt.

Magasinet vil ha et moderne og tiltalende utseende med innhold som forhåpentligvis vil treffe alle med interesse for kaffe.

Medlemsbedriftene i Norsk Kaffeinformasjon vil kunne bestille et ønsket opplag av magasinet for distribusjon til forbindelser og ansatte. Det vil komme et tilbud på dette. NKI og Cox tror dette kan bli en spennende annonsekanal for hele kaffebransjen og håper vi finner det interessant å annonsere. Vi vil bli kontaktet av en annonseselger som presenterer konseptetom kort tid, og de satser på å ha magasinet klart før jul.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Kan noen nevne alle kaffesortene de kan komme på?

Da tenker jeg type Evergood, Coop kaffe osv. Ikke Espresso, mørk kaffe....

Så man skal ramse opp alle merkene mener du?

Når jeg tar meg en kopp kaffe føler jeg på en måte en slags klarhet i panna på en måte, så blir jeg skikkelig avslappa. Den første slurken er alltid den deiligste (såfremt kaffen er god). Dette gjelder vanlig svart kruttkaffe fra traktern, synes ikke jeg føler det samme når jeg drikker for eksempel cappuccino osv på café (men når jeg lager den selv er den sterk nok) :hmm:

Lenke til kommentar
Kan noen nevne alle kaffesortene de kan komme på?

Da tenker jeg type Evergood, Coop kaffe osv. Ikke Espresso, mørk kaffe....

De jeg kommer på veldig raskt..

Café au lait, Espresso, Café creme, Kaffechoc, Caffé latte, Lungo, Caffé mocha, Macchiato, Cappuccino, Mega mokka, Con panna, Ristretto, Irish Coffee, Americano, Corretto.

Lenke til kommentar

Var ikke dette akkurat hva han IKKE var interessert i? :p

Hvis det var snakk om merker, så har du jo bl.a. Friele, Mills, Coop, Kjeldsberg, Ali, Evergood, Max Havelaar, Zoéga, Nescafé og sikkert en hel bønsj andre, med utallige sub-varianter innen hvert merke.

Lenke til kommentar
Var ikke dette akkurat hva han IKKE var interessert i? :p

Hvis det var snakk om merker, så har du jo bl.a. Friele, Mills, Coop, Kjeldsberg, Ali, Evergood, Max Havelaar, Zoéga, Nescafé og sikkert en hel bønsj andre, med utallige sub-varianter innen hvert merke.

Jeg må nok ha mer kaffe, holde meg våken så jeg leser riktig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...