Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Hepp Hepp, da er jeg tilbake..

Sitter nå på den franske rivieraen, rettere sagt cannes.

Lurte på om folk visste om noen gode kaffesteder her nede, om det er i cannes, nice, st tropez eller monaco.

Skal på en liten biltur til lørdagen så hvis det er noen steder som dere veit om så rop ut.

Eller om det no spesiell kaffe som er verdt å få med seg her nede.

Drakk en veldig god espresso igår, husker ikke navnet på stedet hvor vi var hen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp Hepp, da er jeg tilbake..

Sitter nå på den franske rivieraen, rettere sagt cannes.

Lurte på om folk visste om noen gode kaffesteder her nede, om det er i cannes, nice, st tropez eller monaco.

Skal på en liten biltur til lørdagen så hvis det er noen steder som dere veit om så rop ut.

Eller om det no spesiell kaffe som er verdt å få med seg her nede.

Drakk en veldig god espresso igår, husker ikke navnet på stedet hvor vi var hen da.

9577961[/snapback]

Jeg håper du skriver logg/dagbok!

Skriv ned stedene, hva du drikker, hva du syntes om drikken og slikt.

Kan jo lage en guide vi her i tråden.

"Café og kaffe i utlandet"

Lenke til kommentar

Litt rotete blog, men likte den absolutt.

Jeg har for tiden ikke kaffetrakter i nye leiligheten (Ødelagt ved transport).. sitter for tiden derfor med pulverkaffe, og jeg klarer ikke få det til å bli godt.. syrlig og skarpt.. fysj!

Tips noen?

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Her i leiligheten vår her i frankrike har vi en slik en Krups espresseria combi xp2050 og det jeg lurer på er om noen veit hvordan denne fungrer.

Har enda ikke brukt en slik maskin(har gått ut for å drikke kaffe her nede) så lurte på om noen visste hvordan denne skulle brukes, gjerne om dem visste om noen nettsider som viste framgangsmåten på denne her.

Har søkt litt men finner ikke noe relevant.

Edit: fant det ut..

Endret av Haandtverkern
Lenke til kommentar
Kjøp deg en presskanne ;)

9593058[/snapback]

Har presskanne og 5kg Malabar :)

I morgen bærer det avsted på ukes lang kaffepause til Italia. Gleder meg som fy til all kaffen jeg skal drikke!

Blir nok ingen logg-føring på deg, Demonizer, men skal nok ha noen små-historier når jeg kommer tilbake.

9593074[/snapback]

Jeg får vel overleve det.. masse herlig kaffe i Italia.

Lenke til kommentar

På grensen til egenreklame, dette, men bær over med meg og les hele meldingen før man evnt sletter eller redigerer.

Vi har de siste dagene testet kaffe fra hele landet, totalt seks brennerier og over 40 kaffetyper. Alle kaffetyper er testet blindt og vi har hatt inne eksterne smakere fra vin og restaurantbransjen. Så vidt oss bekjent er det den mest omfattende smakingen som er gjort i Norge noensinne innen kaffe. Kaffemisjonen tjener ikke penger på å fronte den ene eller den andre typen, alle brennerier har blitt invitert til å delta uavhengig hvorvidt de er representert i våre butikkhyller eller ikke.

Alle kaffetypene vil bli rangert. De ti beste ble tatt ut til en finale og rangert på nytt opp mot hverandre der. Alle resultater, smaksnotater og scores vil bli publisert på kaffemisjonen.blogspot.com.

To av dommerne som er mer erfarne med kaffesmaking, rangerer kaffen etter CoE-standard. De andre dommerne gir en karakter fra 0-100 etter skjønn.

Skjønner hvis noen reagerer på dette, men etter å ha sett gjennom gamle poster i dette forumet virker det som det er flere som etterlyser en lignende guide. Jeg understreker igjen at all smaking er gjort og bedømt blindt og at det er ment som en uavhengig introduksjon til spesialkaffe i Norge.

Håper noen synes dette er interessant og at dere kan se gjennom fingrene med den reklamen jeg innser at det også er:)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
På grensen til egenreklame, dette, men bær over med meg og les hele meldingen før man evnt sletter eller redigerer.

Vi har de siste dagene testet kaffe fra hele landet, totalt seks brennerier og over 40 kaffetyper. Alle kaffetyper er testet blindt og vi har hatt inne eksterne smakere fra vin og restaurantbransjen. Så vidt oss bekjent er det den mest omfattende smakingen som er gjort i Norge noensinne innen kaffe. Kaffemisjonen tjener ikke penger på å fronte den ene eller den andre typen, alle brennerier har blitt invitert til å delta uavhengig hvorvidt de er representert i våre butikkhyller eller ikke.

Alle kaffetypene vil bli rangert. De ti beste ble tatt ut til en finale og rangert på nytt opp mot hverandre der. Alle resultater, smaksnotater og scores vil bli publisert på kaffemisjonen.blogspot.com.

To av dommerne som er mer erfarne med kaffesmaking, rangerer kaffen etter CoE-standard. De andre dommerne gir en karakter fra 0-100 etter skjønn.

Skjønner hvis noen reagerer på dette, men etter å ha sett gjennom gamle poster i dette forumet virker det som det er flere som etterlyser en lignende guide. Jeg understreker igjen at all smaking er gjort og bedømt blindt og at det er ment som en uavhengig introduksjon til spesialkaffe i Norge.

Håper noen synes dette er interessant og at dere kan se gjennom fingrene med den reklamen jeg innser at det også er:)

Glimrende! Resultatene kommer jeg til å se når dere har fått de publisert.

Kunne du ha gitt oss en tilbakemelding når det er gjort? Det ville vært veldig hyggelig!

Takk på forhånd og godt initiativ! :)

Lenke til kommentar

Takk for fine tilbakemeldinger. Resultatene er nå lagt ut her. Tilbakemeldinger, spørsmål og annet er velkomment både her og som kommentarer på bloggen:)

Det er en del feilkilder og bias i denne testen, selv om vi har gjort så godt vi kan for å gjøre alt så blindt som mulig. Mer om dem i morgen.

Lenke til kommentar

Sånn. Etter å ha testet ut Zoéga Skånerost, som var alt for mørkbrent for meg, er jeg nå tilbake til Coop Café Luxury presskannekaffe. Denne ER så god. Ord kan ikke beskrive lykken jeg føler når jeg sitter her og drikker denne koppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...