Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra inlegg å starte opp på forumet Fin_fyr, det må jeg virkelig si.

En ting jeg lurer på her folkens, finnes det noen skikkelig bra kaffe sider på nett?(dere er supre dere altså)

Har bare funnet et par og det var ikke akkurat noe særlig, greit de hadde noen tester og litt sånn men ikke noe særlig til noe forum akkurat hvor flere kaffekjennere var.

Hvis noen veit om så rop ut.

Surt å tilbringe fredagskvelden med regnskap men da er det godt å ha kaffe gett.

Lenke til kommentar
Når jeg er på kaffé eller kaffebar drikker jeg som oftest Cortado. Siden dette er en vanlig drikk, skjønner jeg ikke hvorfor den ikke er med i pollen.  :hmm:

Du har kansje forvekslet corretto med cortado? Da corretto er espresso med sprit i, serveres den som oftest ikke på kaffé.

9449459[/snapback]

Hehe. Han har sikkert bare skrevet feil. Cortado er jo noe av det bedre av kaffedirkker, mener nå jeg. Savner en cortado om morgnen hos Hanz i spania. :love:

Lenke til kommentar
Det har blitt lange cafébesøk på meg i det siste. Dyrt igrunn.

Forstår ikke hvorfor prisene er så høye, når det ikke koster så mye å produsere/lage det.

9462855[/snapback]

Andre utgifter som leie av lokaler, lån, timelønn, bakevarer osv osv. Selv om avansen på kaffen i seg selv er høy (og ofte mye høyere på te) er det mye annet som spiser av "overskuddet".

Lenke til kommentar
Det har blitt lange cafébesøk på meg i det siste. Dyrt igrunn.

Forstår ikke hvorfor prisene er så høye, når det ikke koster så mye å produsere/lage det.

9462855[/snapback]

Andre utgifter som leie av lokaler, lån, timelønn, bakevarer osv osv. Selv om avansen på kaffen i seg selv er høy (og ofte mye høyere på te) er det mye annet som spiser av "overskuddet".

9463072[/snapback]

Så var det dette med å tenke lenger enn kaffekoppen holder seg varm da. (/nesa rekker)

Selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Den søte lille ved bunnen av fløybanen er/var ganske god!

Også Cafè Vågen er i hvert fall ekstremt koselig, men de har fått ny barrista der, så vet ikke hvordan kaffen er der lengre. I tillegg er det kommet en ny en ved Grieghallen som er blitt meg anbefalt.

Cafè Aura er et flott sted med god kaffe, ligger i Marken. Mhm, de stedsnavnene sa deg sikkert mye. xP

Lenke til kommentar

Det lille Kaffecompagniet heter den som ligger ved Fløybanen.

Jeg var der sist jeg var i Bergen og fikk en middels god espresso (de var gått tom for den vanlige SH-blandingen de bruker, så baristaen var ikke sikker på hvilken blanding det var) og en forferdelig en (sent på dagen, sannsynligvis for lav temperatur (preflushet i nesten 20 sekunder ...) og dårlig rengjøring av bajonetten).

Drakk også en vanlig traktekaffe der, en Fazenda Cachoeira (Fossefarmen tror jeg det betyr) fra Brasil. Den var god, fyldig og søt, ganske lav på syrlighet, som brasilianske kaffer pleier å være. Det styrtregnet da jeg drakk den dessverre, så jeg fikk ikke kost meg så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...