Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Svært få her inne på tråden som drikker Ali. Faktisk.

Har de byttet bort fra disse pakningene?

9342681[/snapback]

Den brune pakken ligner nå mer på original, men med mønster og dill. Utrolig at ingen her har smakt den brune.

Ja, jeg hatet Ali kaffe original, det er rett og slett elendig kaffe. Men mørk brent er faktisk veldig god. Jeg er skikkelig kresen på min kaffe, men har aldri tid til noe annet enn filterkaffe. Som sagt er det det økonomiske valget. Jeg vet det finnes bedre, men de er dyrere.

Det går vel mest i espressokanner og presskanne her? Har og en sånn espressokanne, men den ene pakningen er røket, så må skaffe ny..

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilbehøret er som regel en røyk, ikke at det er no bra,(vil ikke ha noe hetsing her nå)

Pleier ikke ha noe annet utenom hvis jeg får besøk, da serverer jeg som regel mokkabønner, sær som jeg er.

9342853[/snapback]

Mokkabønner er på ingen måte sært. Det er ett must!

Lenke til kommentar

Har for tiden ikke kaffetrakter, regner med å skaffe meg dette rimelig kjapt da jeg er mildt sagt lei av pulverkaffe. Men måtte bite i det sure eplet og gå ut å kjøpe meg en boks med nescafe i går. Så at de og hadde nescafe pulver espresso, var litt skeptisk så jeg lot være å kjøpe. Gikk jeg glipp av noe ved og ikke kjøpe den? Smaker det okay, eller like jævlig som jeg anntok?

Lenke til kommentar
Nescafe sine kaffeprodukter varierer veldig synes jeg. Cappuccinoen er ikke god, mens iskaffe og au chocolat eller mocca funker bra. Spørs om det er vits å drikke espresso da, ettersom nescafe er dårlig erstatning for Ordentlig kaffe. Gode er de fordeom

9343402[/snapback]

Hmm, tja jeg har vel råd til å prøve den ut selv egentlig.

Lenke til kommentar

Mokkabønner er på ingen måte sært. Det er ett must!

9343230[/snapback]

Godt noen er enig med meg, har endel kamerater som stusser litt når jeg serverer kaffe og mokkabønner.

Syns det er godt jeg da.

Akkurat dette med pulverkaffe så klarer jeg rett og slett ikke smaken av det, klarer ikke en kopp engang, nå har jeg riktig nok ikke drukket så mye av dette, men av det jeg har smakt sier jeg bare fysj.

Lenke til kommentar
Tilbehøret er som regel en røyk, ikke at det er no bra,(vil ikke ha noe hetsing her nå)

Pleier ikke ha noe annet utenom hvis jeg får besøk, da serverer jeg som regel mokkabønner, sær som jeg er.

9342853[/snapback]

En røyk er bare godt til en kopp kaffe..

Mokkabønner, kremtopper og annen sjokolade som det, er MEGET godt til kaffe :D

Svært få her inne på tråden som drikker Ali. Faktisk.

Har de byttet bort fra disse pakningene?

9342681[/snapback]

Den brune pakken ligner nå mer på original, men med mønster og dill. Utrolig at ingen her har smakt den brune.

Ja, jeg hatet Ali kaffe original, det er rett og slett elendig kaffe. Men mørk brent er faktisk veldig god. Jeg er skikkelig kresen på min kaffe, men har aldri tid til noe annet enn filterkaffe. Som sagt er det det økonomiske valget. Jeg vet det finnes bedre, men de er dyrere.

Det går vel mest i espressokanner og presskanne her? Har og en sånn espressokanne, men den ene pakningen er røket, så må skaffe ny..

9342857[/snapback]

Hjemme hos meg går det i filter, latte og presskanne. Tar du deg tiden til å lese gjennom tråden vil du lære veldig mye om kaffevaner vi har her.

Blir feil av deg å si "ingen her har smakt den brune".

Jeg har smakt den brune, men drikker den ikke på et regelmessig basis bare :)

Foretrekker f.eks kjeldsberg foran Ali.

Har for tiden ikke kaffetrakter, regner med å skaffe meg dette rimelig kjapt da jeg er mildt sagt lei av pulverkaffe. Men måtte bite i det sure eplet og gå ut å kjøpe meg en boks med nescafe i går. Så at de og hadde nescafe pulver espresso, var litt skeptisk så jeg lot være å kjøpe. Gikk jeg glipp av noe ved og ikke kjøpe den? Smaker det okay, eller like jævlig som jeg anntok?

9343314[/snapback]

Du gikk glipp av en ny smaksopplevelse. jeg mener at den også burde smakes.

Selv syntes jeg den smakte ..pulverkaffe? Altså, ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Synes ikke presskannekaffe er like godt som god gammelags filterkaffe, av en eller annen grunn. Synes det smaker helt annerledes, men ikke nødvendigvis på en negativ måte.

9343229[/snapback]

Et lite råd her er å prøve ut litt forskjellige bønner, her er det mange muligheter.

Jeg har kjøpt de irish bønnene som selges på mega når jeg ikke har hatt tid til å dra på kaffesjappa og de har faktisk slått godt ann hos familien når de har vært på besøk.

For min egen del så er den helt grei, men ikke no spesielt.

Les litt bakover i tråden her, mye bra tips om bønner.

En presskanne er ikke dyrt hvis du ikke skal ha en fancy sak, så det burde du investere i!

Har rutine hver lørdag så drar jeg ut om morran før frokost for å kjøpe meg bønner så jeg får en god start på helga.

Lenke til kommentar
Synes ikke presskannekaffe er like godt som god gammelags filterkaffe, av en eller annen grunn. Synes det smaker helt annerledes, men ikke nødvendigvis på en negativ måte.

9343229[/snapback]

Et lite råd her er å prøve ut litt forskjellige bønner, her er det mange muligheter.

Jeg har kjøpt de irish bønnene som selges på mega når jeg ikke har hatt tid til å dra på kaffesjappa og de har faktisk slått godt ann hos familien når de har vært på besøk.

For min egen del så er den helt grei, men ikke no spesielt.

Les litt bakover i tråden her, mye bra tips om bønner.

En presskanne er ikke dyrt hvis du ikke skal ha en fancy sak, så det burde du investere i!

Har rutine hver lørdag så drar jeg ut om morran før frokost for å kjøpe meg bønner så jeg får en god start på helga.

9343530[/snapback]

Hehe, vi har faktisk 2 presskanner her i huset (begge fra Bodum, om det har noe betydning). Men det er liksom en egen smak og konsistens på presskannekaffe, synes jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Det går i "moccamaster" her i bygda. Korleis er denne "rangert"?

9363386[/snapback]

Hvis du ser litt bakover i tråden så skrives det mye om moccamaster, jeg syns denne maskinen gjør jobben på en bra måte også varer dem lenge.

Har sett at nå får du kjøpt coop kaffen vakumpakket, er det noen som har prøvd det? Er det noen forskjell fra den vanlige pakkingen dems?

Får se om jeg ikke får kjøpt en pakke av den etter jobb idag og prøve dette ut.

Lenke til kommentar
Har sett at nå får du kjøpt coop kaffen vakumpakket, er det noen som har prøvd det? Er det noen forskjell fra den vanlige pakkingen dems?

Får se om jeg ikke får kjøpt en pakke av den etter jobb idag og prøve dette ut.

9367781[/snapback]

Dette er vel ikke nytt? Jeg kan ikke huske annet fra hele oppveksten enn at foreldrene mine har kjøpt inn gul Coop i hardvakuum. Uansett er jo dette en noe tam og kjedelig kaffe ...

Lenke til kommentar

Joda, det brukes begge deler men når de er vakumpakket tar de mindre plass og det blir dermed billigere å sende vil jeg tro. Men det ser jo litt finere ut med runde poser, mot for firkantede..

I tilleg så ser jeg nå at på de dustete posene til den dustete nye kaffen til Ali at det er lagt inn "ventiler" av noe slag i posen. Har lurt mye på hva dette er godt for.

Lenke til kommentar
Om kort til kommer jeg til å få denne i hus: Krups kaffekvern

Satser på det det blir bra :D

9341655[/snapback]

Test takk :)

Purring nr.1

(3 purringer medfører utestengelse fra forumet :lol:)

9368757[/snapback]

Hehe, utsetter du denne purringen en stund blir det nok bedre. Var litt overgiret på å få ut nyheten. Får den nok ikke før rundt den 9 september. (Mulig bursdagspresang)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...