Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Der tror jeg vi er like DemoniZer, skulle likt å hørt litt om hvilke valg den har.

I dag har jeg kontordag og da er det deilig å kunne lage seg en kopp kaffe av presskannen istedenfor den vanlige pisslunka termos kaffen jeg vanligvis drikker på disse tider.

9192713[/snapback]

Kaffe som har vært på termos i mangfoldige timer er aldri noe godt.

Du syntes vel det er en helt ekstrem forandring? :)

Hvor mange skjeer pleier du å bruke?

Hva slags kaffe er det?

Skal rapportere. Men den har enda ikke komme. Det er vel ikke bare jeg som blir litt irritert. Siden de skulle sende en med den i forrige uke.

9193094[/snapback]

Lock 'n load! Nå går vi til krig!

..eller så kan vi vel alltids sitte og vente på at maskinen kommer..?

Jeg tar med kaffe, du tar med bakvarer.

Lenke til kommentar

Vi har forresten fått klarsignal til å ha konkurranser, med premier.

Hei.

Hyggelig å høre at dere vil engasjere brukerne med en konkurranse og premier. Jeg synes det høres ut som en flott idé men vil komme med noen forbehold fra vår side først. Siden det ikke er lov til å reklamere på noen måte i forumet så må det gå frem at konkurransen ikke er sponset av bedrifter som kan få PR-verdi av dette. Videre så må dere selv stå for premiene og utsending. Så bortsett fra disse forbeholdene så får dere lov til å arrangere dette. Lykke til! :)

-Simen-

Noen som har forslag til diskusjon.nos første kafferelaterte konkurranse? (vet ikke det er den første, men likte klangen i det :D)

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Scix: Hurray! Dette blir jo bra.. da går det som vi la planer om da.

Vi får ta dette litt mer over MSN / IRC / PM eller noe, når vi har funnet en konkurranse.

Folkens.. la det være en som kanskje varer litt. Da kan vi ha flere konkurranser.

-------

MrFish: Han fortjente det så absolutt. Takk for brilliant innlegg.

Lenke til kommentar

Kaffemaskin i hus. Kaffen smaker dritt og det er umulig å lage en full kanne uten å måtte stå å holde for en sensor som registrerer koppen(kannen). Ikke nok med det, det tar også ganske lang tid før det blir ferdig, så en full kanne tar vel like lang tid som kokt i trakter.

Sjokoladen smakte godt, men gir en forferdelig ettersmak. Samme med sjokomelk.

Koppene kommer i 3 størrelsen, den største at alt for lite, den medium er litt for lite, den største er for lite. 2 små er for mye, 1 små og 1 medium renner over. Det er også 3 styrker, svak, medium og sterk.

Mocca er ikke engang sterk på det sterkeste, så kaffen smaker vann.

S

k

u

f

f

a

Lenke til kommentar
At ting smaker ikke godt har vel ingenting med innstillinger å gjøre.

Man kan justere styrke, men det er det.

9199028[/snapback]

Normalt sett har slike maskiner ett finere stilleverk inne i selve boksen. Sikkert ett deksel på siden, bak eller noe.

De knappene foran er, stort sett, bare for at det skal bli brukervennlig. Se om det følger med en brukerhåndbok. Maskinen må sikkert brukes litt før det blir bra også. Siden det nok er litt "fabrikksmak" på elementene og beholderene der inne...

Lenke til kommentar

Det ER faktisk en merkbar forskjell på kaffen fra forskjellige Statoil-stasjoner rundt omkring, selv om alle har de maskinene der (noen har også en litt mer hi-tech type, med sølvgrå front). Generelt bør man vel likevel ikke forvente så ALT for mye av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...