Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grattulerer med post 1000 DemoniZer!

Mez: Kjøp en liten servomotor, bytt ut kaffeholderdelen med noe metall greier. Når kaffen er ferdig, får du motoren til å tømme beholderen, og så får du en liten pumpe til å kjapt skylle over. Under denne prosessen har en liten dumpventil åpnet en kran for påfylling av nytt vann.

Stor fordel at det blir laget slik at kaffepulveret havner en plass der det er lett å rydde opp :p

Jeg for min del hadde taklet å skrife ut pulveret for hver gang. Filterholderen har jo til og med handtak :D

Edit: Leifemann

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Grattulerer med post 1000 DemoniZer!

Mez: Kjøp en liten servomotor, bytt ut kaffeholderdelen med noe metall greier. Når kaffen er ferdig, får du motoren til å tømme beholderen, og så får du en liten pumpe til å kjapt skylle over. Under denne prosessen har en liten dumpventil åpnet en kran for påfylling av nytt vann.

Stor fordel at det blir laget slik at kaffepulveret havner en plass der det er lett å rydde opp :p

Jeg for min del hadde taklet å skrife ut pulveret for hver gang. Filterholderen har jo til og med handtak :D

Edit: Leifemann

9178493[/snapback]

Jeg takker og jeg bukker, var ikke klar over det selv.

Litt morsomt egentlig, se at det er liv i denne tråden.

Herlig svar til Mez, da dropper jeg å si noe mer ang den ideén.

iskaffe :dribble:

9179163[/snapback]

Jeg er fortsatt sterk i min mening når jeg sier at kaffe skal være varm.

Forstår ikke hva som er så godt med kald kaffe.. Fysj

Lenke til kommentar
Hehe, konkuranse om hvem som klarer å lage beste kaffemod?

Liker tanken din DemoniZer

9179547[/snapback]

Ikke sant? Det hadde jo vært helt genialt!

Ble ivrig jeg nå, men jeg tør ikke røre min trofaste gamle moccamaster, får se om jeg skaffer meg en ny jeg kan leke med eller ikke.

Feteste kopp!

9179968[/snapback]

Det er så masse slikt allerede. Derfor jeg tenkte kaffetrakter!

Lenke til kommentar
Vanlig kaffetrakter? En Moccamaster er ikke vanlig kaffetrakter.

En moccamaster er en KaffeGUD! ..eller noe slikt.

I mine auge er det det som er ein kaffetraktar, det andre skvipet du får kjøpt er ikkje verdt navnet. Har liksom blitt vant til looken, lyden og kvaliteten frå den - har vore moccamaster her i huset sidan eg vart født for 20 år sidan :)

Lenke til kommentar
Vanlig kaffetrakter? En Moccamaster er ikke vanlig kaffetrakter.

En moccamaster er en KaffeGUD! ..eller noe slikt.

I mine auge er det det som er ein kaffetraktar, det andre skvipet du får kjøpt er ikkje verdt navnet. Har liksom blitt vant til looken, lyden og kvaliteten frå den - har vore moccamaster her i huset sidan eg vart født for 20 år sidan :)

9180423[/snapback]

Jeg tørker en tåre..

Det har vært en moccamaster her i huset siden før jeg også ble født.. snart 21 år siden..

Lenke til kommentar

Moccamasteren vil nok kunne gå i arv i dette huset med. Gyselig brunfarge, men kvalitet. Har selfølgelig gjort livsinvesteringen selv nå og kjøpt en prikk lik på tilbud til 500,-

Men skal sies at jeg tviler på at den er av samme gullproduksjon som i gamle dager. Min bestemor som også fikk ny rappoterer om at hennes nye Mocca tok kvelden den første uka.

Edit: Hadde forresten gitt mye for en kopp nå, men *se på klokka* har ikke tid.

Sommerhobb nuh kl 07.00 på Kvinesdal Tinfos smelteverk* Male hele dagen, sukk. Går som regel 3 kopper pulver aka Nescafé gull. ;)

Endret av whom
Lenke til kommentar

Mine fremtidige barn skal vertfall få vokse opp med en moccamaster, samt presskanne :D

De kommer til å få det så fint så...

Er tilbake på jobb for fult nå, men det er ikke kjøkkenpersonalet. Lite nytraktet kaffe nå for tiden. Men mener det er en på rekneskap som har en trakter... Smette innom der en tur tror jeg... For kaffe må han ha!

Lenke til kommentar
Moccamasteren vil nok kunne gå i arv i dette huset med. Gyselig brunfarge, men kvalitet. Har selfølgelig gjort livsinvesteringen selv nå og kjøpt en prikk lik på tilbud til 500,-

Men skal sies at jeg tviler på at den er av samme gullproduksjon som i gamle dager. Min bestemor som også fikk ny rappoterer om at hennes nye Mocca tok kvelden den første uka.

Edit: Hadde forresten gitt mye for en kopp nå, men *se på klokka* har ikke tid.

Sommerhobb nuh kl 07.00 på Kvinesdal Tinfos smelteverk* Male hele dagen, sukk. Går som regel 3 kopper pulver aka Nescafé gull. ;)

9184885[/snapback]

500,- sier du? I alle dager.

Det er jo under halv pris!

Hvor er det du har kjøpt denne hen? Kanskje jeg skulle kjøpt meg enda en? :hmm:

Nescafé gull klarer jeg meg fint uten, da prøver jeg heller å ikke drikke kaffe.

Mine fremtidige barn skal vertfall få vokse opp med en moccamaster, samt presskanne :D

De kommer til å få det så fint så...

Er tilbake på jobb for fult nå, men det er ikke kjøkkenpersonalet. Lite nytraktet kaffe nå for tiden. Men mener det er en på rekneskap som har en trakter... Smette innom der en tur tror jeg... For kaffe må han ha!

9185100[/snapback]

Haha, du får stikke innom karen da vet du.

Selv trakter jeg 90% av all kaffen som blir laget her..

Når vi fusjonerer med Komplett lurer jeg på hvordan det blir.. jeg nekter å gå langt for en kopp kaffe.

EDIT:

Glemte en ting..

Scix, du får blande inn litt kaffe i morsmelka.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat svar på min mail til Kaffe.no

En hyggelig dame ved navn Marit kunne besvare de spørsmål jeg måtte ha, og jeg ble tilbudt om å være med på en mailingliste.

Jeg siterer Marit fra Norsk Kaffeinformasjon når jeg sier:

Vi har imidlertid noe som heter Norsk Kaffeforum. Vi arrangerer temakvelder om kaffe i mange ulike sammenhenger (espresso-testing), cupping av ulike typer kaffe etc. Her er alle velkommen! Hvis du er interessert, kan jeg legge deg til på vår mailing-liste, slik at du får invitasjon til neste arrangement!

Jeg tenkte at det kanskje var andre enn meg som ønsket seg inn på denne listen.

Mailen til marit, der dere kan melde dere på listen vil jeg legge ut om jeg får lov til dette. (Denne posten vil bli redigert)

REDIGERT:

Mailen til Marit fra Kaffe.no er:

[email protected]

Send en mail dit, be om å bli lagt på listen, så skal det nok ordne seg.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Titter innom denne tråden av til da.

Må bare si at jeg også er en av dem som har blitt oppvokst med moccamaster og det er noe som er spesielt med den trakteren, ikke veit jeg hva.

Ser at det blir nevnt en pris på 500 for en moccamaster her, hvor er dette tilbudet hen?

Jeg henger meg også på den at mine barn skal få lov til å ha en oppvekst sammen med en moccamaster i huset.

Har dere noen bra anbefalinger til en bra kvern til bønner?

Lenke til kommentar
Titter innom denne tråden av til da.

Må bare si at jeg også er en av dem som har blitt oppvokst med moccamaster og det er noe som er spesielt med den trakteren, ikke veit jeg hva.

Ser at det blir nevnt en pris på 500 for en moccamaster her, hvor er dette tilbudet hen?

Jeg henger meg også på den at mine barn skal få lov til å ha en oppvekst sammen med en moccamaster i huset.

Har dere noen bra anbefalinger til en bra kvern til bønner?

9188015[/snapback]

Skal du kun ha kvern?

Eller gjelder dette kvern + trakter osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...