Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åsså lager du en liter til ? Kaffe tærer på tenna :p

6552497[/snapback]

Sikker på at de tærer på tennene? Jeg har fått hvitere tenner etter at jeg begynte å drikke kaffe :hmm:

Tygger jo Extra hele dagen ellers da. Kanskje kaffen løser opp alt det stygge stoffet, og så drar tyggisen blort resten?

Lenke til kommentar

Noen som vet om man trenger mer kaffe, deretter koffein, for å reagere på det hvis man har drukket mye før?

I går kveld skulle vi se film, og jeg brygget med en liter kaffe, som jeg drakk imens vi så. Merket det ikke i det hele tatt, og sovnet som en stein med en gang jeg kom opp i sengen...

Lenke til kommentar
Den kaffekunsten var helt rå, Ronja! Prøv å tippe på hvem som skal legge seg i hardtrening :p

Er det helt vanlig steamet melk? Virket litt tyktflytende  :hmm:

6568614[/snapback]

Det er nok helt vanlig steamet melk, og det er ikke spesielt vanskelig når man lærer seg å steame melken riktig, og crémaen på espressoen er bra. Når man får litt trening er det fullt mulig å lage hjerter uten å gjøre annet enn å helle melken... Koppene får mye oppmerksomhet, det er tross alt vanvittig mye slurv med kaffen i Norge. Er vel nesten ingen som får skikkelig opplæring lenger! :hrm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk ikke med meg kaffetrakteren på flyttelasset da jeg flyttet på ny hybel. Jeg kjøpte meg derfor en presskanne(bodum). Jeg bruker ca 5 strøkne måleskjeer(7g, ikke de vanlige på 10g) med friele presskannekaffe på ca 0.75l vann. Jeg heller ikke den siste halve koppen over på termosen. Jeg får allikevel ganske mye av den veldig fine gruten i bunnen av koppen(omtrent som ved vanlig kokekaffe).

Er det noen lure triks for å unngå dette?

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke med meg kaffetrakteren på flyttelasset da jeg flyttet på ny hybel. Jeg kjøpte meg derfor en presskanne(bodum). Jeg bruker ca 5 strøkne måleskjeer(7g, ikke de vanlige på 10g) med friele presskannekaffe på ca 0.75l vann. Jeg heller ikke den siste halve koppen over på termosen. Jeg får allikevel ganske mye av den veldig fine gruten i bunnen av koppen(omtrent som ved vanlig kokekaffe).

Er det noen lure triks for å unngå dette?

6710953[/snapback]

Sil kaffen gjennom kaffefilter. Det tar litt tid, men da har du helt "ren" kaffe etterpå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Måtte koke meg kaffe når jeg leste denne tråden. :) Får en hharmonisk og avslappende følelse av denne drikken.

Startet min kaffekarriere på LAN tror jeg, så fikk vi kaffetrakter på skolen, fikk sommerjobb på en fiskefabrikk, drakk mye kaffe der, også kjøpte en kaffetrakter for 79 kroner på Elkjøp, for å ha på hybelen. Og den funker som bare det! Pleier å koke meg en termos på mårrån.

Men kokekaffe på fjellbålet er det beste! Prøv å putte litt tørrkjøtt av elg eller rein i kaffen. Beste jeg vet <3

Endret av Jtand
Lenke til kommentar
Men kokekaffe på fjellbålet er det beste! Prøv å putte litt tørrkjøtt av elg eller rein i kaffen. Beste jeg vet <3

6834588[/snapback]

Tuller du nå? Elgkjøtt i kaffen?

6835733[/snapback]

Tørka kjøtt, men helst rein, egentlig. PRØV DET!! :love:

Endret av Jtand
Lenke til kommentar

Jobbet som IKT-lærling en stund nå, og de på kjøkkenet brygger en eksta liter hver morgen, bare til meg :p

Elsker jobben min :love:

Det med kjøtt til kaffen hørtes litt rart ut. Tenker litt mer søte ting sammen med kaffen jeg. Kaker eller kjeks er perfekt til sterk kaffe.

Lenke til kommentar
Det med kjøtt til kaffen hørtes litt rart ut. Tenker litt mer søte ting sammen med kaffen jeg. Kaker eller kjeks er perfekt til sterk kaffe.

6847566[/snapback]

Det som harmoniserer best med kaffe, er wienerbrød. Det er noe magisk med dem som får kaffen til å smake himmelsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...