Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 104 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      138
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      106
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      347
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg pleier å bruke det målet og ha under 1 liter i trakteren, cirka 3/4.

 

Rettelse: Kaffetrakteren våres var ikke svart, den er sølv/gråfarget, med filteret og all plast er svart. :p

Lenge siden jeg laget kaffi. :whistle:

9133178[/snapback]

Hehe, du er unnskyldt.

 

Men jeg slenger meg på gjengen også, og presser en ny kanne :D

Lenke til kommentar
Hvordan funker en slik presskanne egentlig?

Heller dere kaffi nedi først så varmt vann og presser dette?

9133214[/snapback]

Er nok ikke så mye mer hokuspokus en det nei.

Tar gjerne en rørepinne og blander kaffen med vannet før jeg setter den til trekking...

 

Ta ett søk på google, vis du er usikker på hvordan en slik ser ut. Du skjønner det ganske fort når du ser en.

 

Edit: Wee. post 500 :D

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326619

 

Er lei av å måtte sette på ny kanne på kaffetraktern hele tiden. Vil ha det enkelt: trykke på knapp så kommer det en kopp...

 

Men er usikker på funksjonalitet, kvalitet på den Medion kaffemaskinen.

 

Er uaktuelt med presskanne, pulverkaffe osv...

 

Eventuelt andre gode og billige kaffemaskiner som tilbyr ønsket funksjonalitet, noen som har det?

Lenke til kommentar
Hvordan funker en slik presskanne egentlig?

Heller dere kaffi nedi først så varmt vann og presser dette?

9133214[/snapback]

Er nok ikke så mye mer hokuspokus en det nei.

Tar gjerne en rørepinne og blander kaffen med vannet før jeg setter den til trekking...

9133234[/snapback]

Jeg har en spisepinne fra en eller annen innvandrerbutikk, som er spesielt dedikert til røring i presskannen.

Lenke til kommentar
Jeg har en spisepinne fra en eller annen innvandrerbutikk, som er spesielt dedikert til røring i presskannen.

9135080[/snapback]

Som f.eks disse fra denne innvandrerbutikken? :whistle:

9135336[/snapback]

Hehe, jeg for min del er så enkel at jeg finner en kniv eller gaffel i skuffen, forvarmer den (slik at den ikke kjøler ned kaffen), og så fyrer jeg løs ....

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Jeg har en spisepinne fra en eller annen innvandrerbutikk, som er spesielt dedikert til røring i presskannen.

9135080[/snapback]

Som f.eks disse fra denne innvandrerbutikken? :whistle:

9135336[/snapback]

Hehe, jeg for min del er så enkel at jeg finner en kniv eller gaffel i skuffen, forvarmer den (slik at den ikke kjøler ned kaffen), og så fyrer jeg løs ....

9135639[/snapback]

Simen1: Hehe, godt forslag. Men min er faktisk ikke kjøpt på IKEA.

 

Scix: Vel, det at du forvarmer redskapet er sofistikert nok. Det er jo mer enn hva jeg gjør ...

Lenke til kommentar
Hva tror dere om denne?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326619

 

Er lei av å måtte sette på ny kanne på kaffetraktern hele tiden. Vil ha det enkelt: trykke på knapp så kommer det en kopp...

 

Men er usikker på funksjonalitet, kvalitet på den Medion kaffemaskinen.

 

Er uaktuelt med presskanne, pulverkaffe osv...

 

Eventuelt andre gode og billige kaffemaskiner som tilbyr ønsket funksjonalitet, noen som har det?

9133256[/snapback]

 

Vel, jeg har ikke prøvd akkurat den trakteren der.

Men det er jo bare å lese litt anmeldelser rundt omkring.

 

Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg? Samt hva slags funksjonaliteter?

Lenke til kommentar
Espresso er god kaffe, sånn  coop smaker vann med litt kaffe i :s

9137545[/snapback]

Ganske enig med deg i det, men føler espresso er litt mer "klasse", og nyter det helst sammen med venner. Gjøre det litt mer eksklusiv, siden det er så godt :p

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Tja, blir den laga rett er da coop-kaffen ganske god. Men den blir fort skikkelig nasty om noe er feil. Snakker av erfaring på AKKURAT det, da jeg jobber på Coop Nord-Norge sin varesentral i Tromsø :wee:

Har tilgang til all coop-kaffen mener jeg. Da jeg hadde kaffevakt i forrige uke tok jeg fram noe blå java, men den blei virkelig misbrukt denne uka (snakk om 11 toppa skjeier per liter). Trakterne kunne også trengt rensing, for å si det sånn, synes det liksom er en spesiell avsmak i kaffen ^^.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om denne?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326619

 

Er lei av å måtte sette på ny kanne på kaffetraktern hele tiden. Vil ha det enkelt: trykke på knapp så kommer det en kopp... Men er usikker på funksjonalitet, kvalitet på den Medion kaffemaskinen. Er uaktuelt med presskanne, pulverkaffe osv... Eventuelt andre gode og billige kaffemaskiner som tilbyr ønsket funksjonalitet, noen som har det?

9133256[/snapback]

Jøss, jeg er imponert over prisen. Den har jo både 15 bars trykk, melkeskummer, justerbar kvern, varmt vann, kan ta to kopper i slengen, programmerbare mengder kaffe og vann osv. Ellers så finnes den til en ennå mer fantastisk pris her: 1289 kr.

 

Det er vel ikke mange år siden man måtte betale det dobbelte for en 4bars espressomaskin uten melkeskummer og uten kvern?

 

Redigert: To bilder til av den modellen, fra andre vinkler: 1 og 2.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hva tror dere om denne?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326619

 

Er lei av å måtte sette på ny kanne på kaffetraktern hele tiden. Vil ha det enkelt: trykke på knapp så kommer det en kopp... Men er usikker på funksjonalitet, kvalitet på den Medion kaffemaskinen. Er uaktuelt med presskanne, pulverkaffe osv... Eventuelt andre gode og billige kaffemaskiner som tilbyr ønsket funksjonalitet, noen som har det?

9133256[/snapback]

Jøss, jeg er imponert over prisen. Den har jo både 15 bars trykk, melkeskummer, justerbar kvern, varmt vann, kan ta to kopper i slengen, programmerbare mengder kaffe og vann osv. Ellers så finnes den til en ennå mer fantastisk pris her: 1289 kr.

 

Det er vel ikke mange år siden man måtte betale det dobbelte for en 4bars espressomaskin uten melkeskummer og uten kvern?

 

Redigert: To bilder til av den modellen, fra andre vinkler: 1 og 2.

9146413[/snapback]

 

Ja, den er utrolig billig. Men har en mistanke om at smaken er like så.

Veldig mye innen denne kaffeverden som faktisk følger prisen... Men mamma, mormor eller bestemor kjøper den vettu, hvis du ikke liker smaken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...