Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 102 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      106
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tittet innom denne tråden av og til, en av de bedre trådene her på forumet vil jeg påstå..

 

Gikk til innkjøp av en vanlig moccamaster her forrige uke da jeg foretrekker de, da den gamle jeg hadde arvet av min mormor tok kvelden, men den blei 15 år eller no da.

Så det beviser jo at det er en bra kaffetrakter.

 

Ellers foretrekker jeg presskannekaffe når jeg skal lage meg en ordentlig god kopp kaffe, hver lørdag morgen er det presskannekaffe med bønner rett fra butikken.

 

Men hva syns dere om kaffeordningen til de diverse bensinstasjonene?

Jeg syns det smaker helt for j....lig, men av og til så må man bare ha i seg no kaffe på jobben, da kaffen på termosen blir tom.

Endret av Haandtverkern
Lenke til kommentar

Vel, enkelte stasjoner serverer møll mens mange Esso On the Run (som forøvrig ikke har noe kaffeavtale, kanskje det ligger der) pleier å ha gode maskiner og god kaffe. Tror nok de serverer best kaffe sånn på farten..

 

...

 

Fant faktisk frem noen artikler som dekker påstanden min at Esso er best:

 

For deg med dårlig tid

Esso On The Run på Sofienberg er best i test.

 

Kaffe- og cappuccinotesten

[...]Seierherren

 

- Neimen, så hyggelig, utbryter Sverre Røhmer, daglig leder på Esso On the Run, da vi forteller ham at Essostasjonen i Trondheimsveien har stukket av med seieren.

 

Han mener gode rutiner rundt hygiene og renhold forklarer suksessen. På stasjonen renses kaffemaskinen tre ganger i døgnet. I tillegg mottar de ansatte mange gode tilbakemeldinger på kaffen og cappuccinoen fra kundene.

 

 

Hyggelig at du finner denne tråden interessant og god. Bærer ihvertfall lite preg på "fjortisposting", noe vi som er her setter pris på :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at Statoils kaffe ikke var så ille de første årene med "Frokostklubben", men i det siste har de gått over til Friele og det er nye maskiner som ikke gjør samme jobben. Før hadde de fleste av bensinstasjonene Espresso(Etter min mening den beste måten å drikke kaffe på, men det er helt slutt. Før var det også Illy kaffe.

Lenke til kommentar

Impulskjøp på den lokale kolonialen i dag: en pose Coop Café Luxury Espresso, slik at jeg fikk sjekket hva den billige moccakannen fra Clas Ohlson var god for.

 

Tidligere har jeg lagd vanlig kaffe på den, nå ble det altså espresso/mocca (er litt usikker her - mange kaller dette espresso, men jeg har også hørt at den korrekte betegnelsen på brygget er mocca ...), som selvsagt er som å gå fra å røyke halmstrå til å ta et magadrag Karvet Blad fra snadde. Jeg synes dette var fortreffelig, vel å merke.

 

Støtter ellers de som sier at denne tråden er av høy kvalitet! :D

Lenke til kommentar
Det er ikkje akkurat ein termos ein tar med seg overalt, den står for det meste på stuebordet.

 

Kaffien er fortsatt absolutt drikkbar etter 5-6 timer

9043060[/snapback]

 

I mitt tilfelle så er den vel tom før den tid, men takk. Det er greit å vite i tilfelle det blir en langtur med bilen eller noe. Da slipper jeg skrekkfull kaffe fra div bensinstasjoner.

 

Spørs hva du mener med iskaffe da. Den kunstige skiten man får fra Tine kan neppe kvalifiseres som iskaffe selv om den heter så og ser brunt ut..

9043388[/snapback]

 

Jeg vil bare si jeg støtter deg i denne.

Men nå er ikke jeg noe spesielt glad i iskaffe.

 

Har tittet innom denne tråden av og til, en av de bedre trådene her på forumet vil jeg påstå..

 

Gikk til innkjøp av en vanlig moccamaster her forrige uke da jeg foretrekker de, da den gamle jeg hadde arvet av min mormor tok kvelden, men den blei 15 år eller no da.

Så det beviser jo at det er en bra kaffetrakter.

 

Ellers foretrekker jeg presskannekaffe når jeg skal lage meg en ordentlig god kopp kaffe, hver lørdag morgen er det presskannekaffe med bønner rett fra butikken.

 

Men hva syns dere om kaffeordningen til de diverse bensinstasjonene?

Jeg syns det smaker helt for j....lig, men av og til så må man bare ha i seg no kaffe på jobben, da kaffen på termosen blir tom.

9043483[/snapback]

 

Hei,

 

Takk for positiv tilbakemelding om denne tråden, prøver å holde den on-topic (Noe vi har klart hele veien). Jeg har selv en moccamaster som har passert de 15 årene, den trakter og gir meg det beste av filter-kaffe jeg kan tenke meg.

 

Presskanne er så absolutt å foretrekke, noen som har tips til hvordan man kan kjøpe noen for en billig penge? Må spandere på meg noen nye når jeg flytter. (Får vite om jeg får leiligheten i morgen)

 

Når det kommer til dette med bensinstasjoner, det klarer jeg fint styre meg vekk fra. Den er sort som natten, har en bitter ettersmak, og det tar 15-20 min før jeg ikke brenner meg når jeg skal drikke den.

 

Er man tom på termosen må man nesten sky til slike midler, dessverre.

Men det er et billig alternativ. 100,- for kaffe et helt år, mens på byen kan du betale 55,- for en stor presskanne.

Lenke til kommentar

For dere som liker iskaffe må jeg bare anbefale det vi på jobben kaller en "Freddo":

 

Du trenger:

1 dobbel espresso

2-3 spiseskjeer med sirup av stjerneanis (lett å lage hjemme)

6 isbiter

 

Rist dette i en shaker til det blir tykt og skummete, hell over i et lite glass (2-2.5dl) uten sil, og topp med ørlite grann melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...