Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Jeg drikker som regel Evergood Classic, men har egentlig ingen favoritter. Sålenge det ikke tilsettes noe sukker, melk eller lignende så er jeg fornøyd.

Kaffen skal være like svart som damene til Stig Amadeus De Lange.

8985705[/snapback]

Det kan jeg være veldig enig i.

Jeg foretrekker heller ingen tilsetninger i min kaffe.

Du sliter ikke med magesår og slikt? Da tenker jeg vel mer i starten av denne epoken med kraftig kaffe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, nei. Har aldri hatt noen problemer med kaffedrikkingen. Det eneste som skjer er at jeg har problemer med å sove om jeg drikker for mye kaffe på ettermiddagen. Men, det skulle vel bare mangle. ;)

8985741[/snapback]

Bedre det, enn at du blir immun og må over på sterkere stoffer for å holde deg våken! :D

Lenke til kommentar
Hehe, nei. Har aldri hatt noen problemer med kaffedrikkingen. Det eneste som skjer er at jeg har problemer med å sove om jeg drikker for mye kaffe på ettermiddagen. Men, det skulle vel bare mangle. ;)

8985741[/snapback]

Da er du en av de heldige som har unngått problemet med at magen sier: "Nå er det nok!".

Jeg opplevde dette, og har i ettertid trappet ned på sterk kaffe.

Lenke til kommentar
Tror det er trønderdietten bestående av sodd og heimert som har velsignet meg med en ultramage. =D

8986599[/snapback]

Jeg tror jeg kan være glad for at jeg ikke har den dietten.

Jeg drikker riktignok mye kaffe, men ikke så sterk som du.

Magen min likte/liker ikke dette, og det får jeg vel bare respektere.

Dere andre her inne, hva slags mål bruker dere?

Lenke til kommentar

For å si det slik. Aldri ferre måleskeier med kaffe, en antall kopper.

Tror det gir ca. 10 skeier pr. liter. :dribble:

Husker det ikke helt i farten, men mener at skeien er en av de runde til Friele

Lenke til kommentar
For å si det slik. Aldri ferre måleskeier med kaffe, en antall kopper.

Tror det gir ca. 10 skeier pr. liter.  :dribble:

Husker det ikke helt i farten, men mener at skeien er en av de runde til Friele

8986877[/snapback]

Det kommer jo litt ann på størrelsen og, er det store kopper eller små.

Kaffe som er heidundrande sterk mister mye av smaken.

Lenke til kommentar

Det er riktig nok store kopper!

Men nå skal dere få høre noe litt gøy!

Vi vet alle hva som skjer hvis man drikker for mye av den utrolig gode drikken Baileys. Jeg sendte lillebror til å lage den isdrikken jeg snakket om for noen poster siden, men gutten glemte å lage plass til melk, så det ble bare 4 kuler vaniljeis, sammen med 4 kopper sterk varm kaffe. Dette resulterte i en drikk, som var lunken, og smakte utrolig likt Baileys, men uten bivirkningene :D

Liker dere Baileys, bør dere apsolutt prøve å lage dette :dribble:

Lenke til kommentar

8985741[/snapback]

Da er du en av de heldige som har unngått problemet med at magen sier: "Nå er det nok!".

Jeg opplevde dette, og har i ettertid trappet ned på sterk kaffe.

8986503[/snapback]

Hehe, nå skjønner jeg hvorfor jeg plutselig så ofte har begynt å gå nummer 2 på jobb. Har gått fra en gang hver dag/annernhverdag til én gang etter hver pause, hehe. Tror kaffen på jobben er litt for sterk for magen min :!:

Lenke til kommentar

Hehe, må være forsiktig med kaffen.

Har noe lignende på jobben og nå. Kaffen blir brygget på en industri trakter som brenner kaffen og gjør den svidd. Målene vi bruker er en kopp (papp kopp) kaffe per kanne.

I kombinasjon av den altfor høye temperaturen og herav svidd kaffe, er jeg forbauset over meg selv over hvor godt jeg liker denne kaffen hver morgen klokken 07:30 og de neste 4-5 koppene for dagen :)

Lenke til kommentar

Milt:

Du gjør en meget god jobb, da du anbefaler Moccamaster fremfor "design-kaffetraktere". Men ikke glem at Moccamaster har et par design-traktere de også. Får jeg nevne KBC-741? Den er veldig enkel når vi snakker om stilen, og du får den i forskjellige farger. Det gjør du ikke med KB-741 T, som er KB-741 med termoskanne. Den får du kun i en farge.

Vi har også traktere som Moccamaster Clement Design, som jeg syntes er ekstremt stygg. Men mange finner den pen.

Henviser til:

http://www.moccamaster.no/moccamaster_modeller.asp?meny=4

8985405[/snapback]

KB-741 er toppvare hos oss.

Skulle dog ønske den var noe billigere. Har ikke prøvd den selv skal jeg være helt ærlig, men regner med den leverer like god kvalitet som brødrene. Mulig jeg er litt sær, men jeg synes faktisk det er noe skjarmerende over stilen til de litt eldre modellene, fremfor børstet stål/termoskolbe ol. Elsker den "gammeldagse" look'en til moccamaster :love:

Lenke til kommentar
Er det ikke bare rund 1500 for den? Det er jo ikke så ille mener jeg. Tenk på hvor lenge du skal ha trakteren.. de varer jo lenger enn deg!

Tenk på hva annet som koster 1500, så tenker du på hvor lenge det varer :)

8991678[/snapback]

Veldig riktig sagt, men saken er at 1500 er ganske mye på en gang, for en stakkars IKT lærling.

Men om noen uker skal jeg ta opp igjen presskannen. Må bare få tak i noe av denne vidunderkaffen din,,,

Lenke til kommentar

Coop Blå Java er faktisk ein særdeles god kaffi.

Blå Java er en klassiker blant kjennere. Kaffen har sin opprinnelse fra Java i Indonesia, og har fått sitt navn fra kaffebønnenes blålige farge. Kaffen består utelukkende av vaskede Arabicabønner, noe som gir en ekstra ren og fin smak. Blå Java har en rund og fyldig smak.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...