Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutten er tilbake:D

Gått glipp av noe?

Jeg gikk forresten glipp av masse i går! Var i Bergen, men hadde det så travelt at jeg måtte bare gå forbi alle de fine kaffebarene og kafeene... Det var fyktelig :(

btw: Linken funker hos meg...

Lenke til kommentar
Gutten er tilbake:D

Gått glipp av noe?

Jeg gikk forresten glipp av masse i går! Var i Bergen, men hadde det så travelt at jeg måtte bare gå forbi alle de fine kaffebarene og kafeene... Det var fyktelig :(

btw: Linken funker hos meg...

8955735[/snapback]

Heisann!

Ikke gått glipp av mye, vært stille uten deg her gitt.

Kan fortelle deg at malabar og kenya er mer ulike når man smaker dem for 3 gang; enn første gang. Les litt bakover da vet du.. mulig du har gått glipp av noe mer innhold i kaffeguiden..

Du får ta en tur til bergen igjen da vet du, eller sandefjord. Her er det utmerket kaffe.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lese hele kaffeguiden på nytt litt senere i dag! litt mye bråk rundt her nå.

Må ta en tur til ja. Skal være her i vest noen uker, så blir nok "kaffe dag i bergen" om ikke så lenge

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lese hele kaffeguiden på nytt litt senere i dag! litt mye bråk rundt her nå.

Må ta en tur til ja. Skal være her i vest noen uker, så blir nok "kaffe dag i bergen" om ikke så lenge

8955881[/snapback]

Du får oppdatere oss med hvordan den er der nede da vet du :D

Les og kommenter! :D

Lenke til kommentar

Laget meg just en fantastisk god isdrikk med kaffesmak. Sikkert mangen som har gjort det før meg, men uansett så deler jeg det med andre :D

Jeg brukte dette av redskaper

- Litermål

- Håndmikser

Innhold var

- 4 gode kuler med ren vaniljeis

- 2 kopper av den sterkeste kaffen jeg torde å lage

- Melk til tops

Dette mikset jeg sammen med håndmikseren, og vala. Verdens beste isdrikk..

Lenke til kommentar
Laget meg just en fantastisk god isdrikk med kaffesmak. Sikkert mangen som har gjort det før meg, men uansett så deler jeg det med andre :D

Jeg brukte dette av redskaper

- Litermål

- Håndmikser

Innhold var

- 4 gode kuler med ren vaniljeis

- 2 kopper av den sterkeste kaffen jeg torde å lage

- Melk til tops

Dette mikset jeg sammen med håndmikseren, og vala. Verdens beste isdrikk..

8981080[/snapback]

Nam! Digger kaffeis, og det der hørtes deilig ut!

Lenke til kommentar

Enig med Demonizer ang Moccamaster!

Prisene kan ofte bli en anelse høye, spesielt hvis man skal i en litt høy klasse. Jeg jobber selv på Expert og anbefaler nesten alle kundene mine en god Moccamaster, hvis de er på utkikk etter ny trakter. Pleier å få noen grynt da de ser prisen, men de er virkelig værdt det.

Denne har vi selv på bakrommet på jobb: Moccamaster KB741S

Eneste den trekker ned på er design som er noe "gammeldags". Mange som vil ha trakter i stil med nytt kjøkken, der Moccamaster skjelden står øverst på listen.

For min del er smaken viktigst :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda, smaken er nok viktigst, men som med Hi-Fi og hjemmekino så må man regne med å måtte gjøre noen kompromisser dersom man er så (u?)heldig å dele husrom med et hunkjønn....

Og da er det godt å få høre om noen velsmakende alternativer som også passerer nåløyet hos (den potensielle) estetikeren i heimen.

:love: @ DemoniZer

Forøvrig - jeg har nettopp vært på Egon på Frogner og inntatt en bedre middag. Til desserten bestilte jeg vanlig, sort kaffe. Meget velsmakende var den. Noen som vet hva de serverer der, og hvordan den tilbredes? Den hadde litt "kokekaffe"-preg over smaken. Presskanne?

Lenke til kommentar

Heisann folket, ser jeg har fått flere "fans" her inne.

Jeg må nesten smile når jeg leser det.

Rett på sak..

Milt:

Du gjør en meget god jobb, da du anbefaler Moccamaster fremfor "design-kaffetraktere". Men ikke glem at Moccamaster har et par design-traktere de også. Får jeg nevne KBC-741? Den er veldig enkel når vi snakker om stilen, og du får den i forskjellige farger. Det gjør du ikke med KB-741 T, som er KB-741 med termoskanne. Den får du kun i en farge.

Vi har også traktere som Moccamaster Clement Design, som jeg syntes er ekstremt stygg. Men mange finner den pen.

Henviser til:

http://www.moccamaster.no/moccamaster_modeller.asp?meny=4

---

HilRam:

Eneste jeg kan si er at de har en ekstremt god Pizza, noe kaffe har jeg aldri drukket der, da det er flere år siden jeg sist spiste der.

Tror forresten ikke de har presskanne..

Lenke til kommentar

Lurer litt på hvordan doseringer dere benytter når dere lager kaffe i trakter. Jeg for min del benytter meg av ca 8 doseringsskjeer kaffe (jeg bruker som regel å helle fra posen, tar det litt på feelingen) per liter vann. Har fått en skikkelig puntlærsmage etter et par år sammen med radiofolket på Adresseavisen. ;-)

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvordan doseringer dere benytter når dere lager kaffe i trakter. Jeg for min del benytter meg av ca 8 doseringsskjeer kaffe (jeg bruker som regel å helle fra posen, tar det litt på feelingen) per liter vann. Har fått en skikkelig puntlærsmage etter et par år sammen med radiofolket på Adresseavisen. ;-)

8985512[/snapback]

8 doseringsskjeer er ganske mye igrunn.

Jeg bruker ganske merkelige mål, kommer helt ann på hva slags filter-kaffe jeg skal bruke. Har beskrevet om mine metoder tidligere.

Lenke til kommentar

Som sagt, har drukket kaffe i ganske mange år nå, men det er først i de to-tre siste årene at den har vært såpass sterk.

Får som regel ganske store klager av han ene jeg bor sammen med siden han er nord-trønder og er vandt med urinfarget kaffe (jmfr: karskblanding).

Lenke til kommentar
Som sagt, har drukket kaffe i ganske mange år nå, men det er først i de to-tre siste årene at den har vært såpass sterk.

Får som regel ganske store klager av han ene jeg bor sammen med siden han er nord-trønder og er vandt med urinfarget kaffe (jmfr: karskblanding).

8985583[/snapback]

Jeg har selv drukket kaffe i ganske mange år, men sjelden jeg blander den såpass sterk, det er i/ved spesielle tilfeller/anledninger.

Hva slags kaffe er det du lager når du lager såpass sterk?

Lenke til kommentar

Jeg drikker som regel Evergood Classic, men har egentlig ingen favoritter. Sålenge det ikke tilsettes noe sukker, melk eller lignende så er jeg fornøyd.

Kaffen skal være like svart som damene til Stig Amadeus De Lange.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...