Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 105 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      138
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      107
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      347
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blå kaffi fra Obs!, Kvikk Lunsj og appelsinbåter. Det er en fantastisk kombinasjon. =D

8785043[/snapback]

Hehe, høres ut som en tur på fjellet i påsken :p

Og da skal vertfall kaffen være med

8785700[/snapback]

Prøvde dette hos en i familien. :wee: Kom på besøk og det var alt han hadde å tilby oss akkurat da. =D

Trur kaffi kunne vært godt nå, men hei! det er 30,3 grader på rommet....

Lenke til kommentar
Uansett, har dere prøvd kaffe og pin-up? (Ja, isen)

Det er .. harmoni!

8787711[/snapback]

Jepp, det er faktisk harmoni. Strengt tatt føler jeg kaffe passer godt sammen med nesten alle fløteiser.

I dag er det sol igjen, så bare for å opprettholde veskebalansen blir det nok en god del kaffe

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Joda, det stemmer det.

Mener ikke Espresso heller, skal prøve å huske navnet. Bare mener de der nede sa den het noe i stil med "americano" eller noe slikt.

8775493[/snapback]

Bestiller du kaffe i italia får du espresso ja, men bestiller du americano får du noe som ligner på vanlig kaffe, nemlig espresso med varmt vann. Hvis du ser på en vanlig, italiensk kaffeliste finnes ikke espresso der. Fint land egentlig, med masse sterk kaffe og folk som ikke snakker ett ord engelsk :D

Uansett, har dere prøvd kaffe og pin-up? (Ja, isen)

Det er .. harmoni!

8787711[/snapback]

Jepp, det er faktisk harmoni. Strengt tatt føler jeg kaffe passer godt sammen med nesten alle fløteiser.

I dag er det sol igjen, så bare for å opprettholde veskebalansen blir det nok en god del kaffe

8794041[/snapback]

Nå er vel ikke kaffe det beste for å holde veskebalansen i sjakk med tanke på at det sørger for å få bort mest mulig vann fra kroppen, men hey. Hvem bryr seg? En kopp kaffe i sommersola er fortsatt en kopp kaffe, og en mulighet for det lar vi vel ikke gå fra oss?

---------

For å svare på topic drikker jeg som regel enten espresso eller sterk, svart kaffe (veldig mange som synes filterkaffen min er ALTFOR sterk). Derimot er det absolutt ingenting som slår en kopp eller to med god kokekaffe når en er ute på tur. Den koppen med kokekaffe ute i skogen kunne jeg ikke tenkt meg å bytte ut med all verdens nydelige espresso.

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Sitter med morgenkaffen min nå (har eksamener, så kan sove litt lenger enn vanlig), så kaffe må en ha ja. Har sett en del interessant bakover her ja. Ganske koselig at en tråd om kaffe blir så populær som dette. Føler meg litt ensom da jeg sitter under forelesninger med min 0.75 liters termokopp med kaffe og ser at det nesten ikke er noen andre med kaffe der.

Lenke til kommentar

Hehe, nei det er ikke så greit!

Rart at det ikke er flere som drikker kaffe på skoler og slikt. Nå er det riktig nok ikke alle mager som tåler kaffe, men alikevel.

Men velkommen skal du være

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Takk for velkomsten til begge to forresten.

Skjønner ikke at de i det hele tatt klarer å komme seg opp av senga uten å vite at det står en deilig kopp med nytraktet kaffe og roper på de jeg. Hvertfall den tanken som fyker gjennom hodet mitt for å få meg opp. Jeg er litt vond å få opp på morran, bare å spørre dama :p.

Er litt godt å ha "fri" også, kan jeg velge om jeg vil ha filterkaffe eller espresso. Har espressokanne som settes på komfyren, funker fint og lager drit god espresso, men tar så helvetes lang tid :p

Lenke til kommentar
Hehe, nei det er ikke så greit!

Rart at det ikke er flere som drikker kaffe på skoler og slikt. Nå er det riktig nok ikke alle mager som tåler kaffe, men alikevel.

Men velkommen skal du være

8794798[/snapback]

De magene som ikke tåler kaffe burde drikke enda mer kaffe, herdes tidlig.

STK1100, Sannsynlighetsregning og statistisk modellering. Begynner ikke før 14.30, så rekker en del kopper før eksamen.

8794870[/snapback]

Godt å høre.. Grunnet varmen har jeg ikke drukket mer enn 3 kopper.. skuffer meg selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...