Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 113 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      140
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      110
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      349
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke om den er best eller dårligst, men har den selv og er meget fornøyd. God byggekvalitet og lett å bruke, med trinnløs justering for mengde og mange malingsgrader å velge mellom.

God byggekvalitet har den ikke. Det meste er limt slik at den er umulig å reparere, enkelte deler (som strømbryteren) er laget for å svikte og det er ikke mulig å verken skifte eller rengjøre kvernverket. For prisen er den bra, men i mine øyne er det litt trist med slike produkter som er designet for å kastes etter fem år.

Lenke til kommentar

Aner ikke om den er best eller dårligst, men har den selv og er meget fornøyd. God byggekvalitet og lett å bruke, med trinnløs justering for mengde og mange malingsgrader å velge mellom.

God byggekvalitet har den ikke. Det meste er limt slik at den er umulig å reparere, enkelte deler (som strømbryteren) er laget for å svikte og det er ikke mulig å verken skifte eller rengjøre kvernverket. For prisen er den bra, men i mine øyne er det litt trist med slike produkter som er designet for å kastes etter fem år.

Einig, men det er vel ikkje anna å vente når dei kostar 5-700 kroner. Er det andre i betre kvalitet som er mykje brukt, utan at dei kostar 5000+?

Lenke til kommentar

Hvilke kafeer synes dere serverer ''best'' kaffe?

Har akkurrat begynt å drikke kaffe jevnlig, men føler at alt smaker helt likt, og hvis ikke alt smaker helt likt, vet jeg ikke heller hvordan det skal smake i utgangspunktet. En god pizza vs. en dårlig en er lett, men Waynes Cortado vs. Kaffebrenneriets merker jeg ikke bare mangel på forskjell i, men også hva man skal definere som god og dårlig kaffe.

Av ren svart kaffe blir jeg forvirra over alle merker og farger på kaffeposene som selges rundt omkring. Alt virker fairtrade og økologisk ut i fra tekstene på posene, men noen er fra andre land enn andre; er det virkelig folk som smaker forskjell på slikt?

Wendelboe og Stockfleths har absolutt den beste kaffen. Nå bor ikke jeg i Oslo, så jeg er ikke veldig kjent.

Lenke til kommentar

Einig, men det er vel ikkje anna å vente når dei kostar 5-700 kroner. Er det andre i betre kvalitet som er mykje brukt, utan at dei kostar 5000+?

Nei, tror ikke det finnes noe bedre for under 1000 kroner, jeg var bare uenig i utsagnet om byggekvalitet.

Btw, etter min mening er det ting Wilfa kunne gjort for å forbedre byggekvaliteten som ikke ville fordyre produktet, som et minimum bruke skruer i stedet for å sveise fast plastdelene. Selv om et produkt ikke koster så mye bør det være mulig å reparere det.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar

Eg har brukt ei Wilfa-kvern i nokre år no. Den har ein feil som den har hatt nesten heile tida, men den fungerer til mitt bruk og butikken der eg kjøpte den er lagt ned, så eg kjem ikkje så langt. Den fungerer fint på dei finaste innstillingane, men går kun i eitt sekund i slengen på lågare. Den har eg tatt med på jobb og kjøpt den nye typen til heimebruk. 460,- på Elkjøp.

Av/På-knappen er aldri i bruk og ellers synest eg kverna er god til den prisen. Noko mesterverk ventar eg ikkje til 5-700 kroner.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Orker ikke å scrolle, er det noen som har prøvd Kopi Luwak? Er det virkelig verdt pengene? :)

Kjøpte med meg noen poser fra Bali og likte den veldig godt. Markant smak, litt søt/ lakrisaktig  :wee:

Var nok ikke mye jeg betalte for den der nede. Angrer på at jeg ikke kjøpte mer! Ser den er veldig dyr her, så tar meg ikke råd til den for å si det slik :closedeyes:

Endret av spøkelset
Lenke til kommentar

Vart litt overraska over forskjellen på kaffien folk flest drikk og den som er nybrent, gjerne tilberedt med handbryggar. Vanlegkaffi er bitter og sterk, mens "spesialkaffi" er mild og fyldig.

Forstår litt kvifor mange lagar den sterk for å få litt smak på det, men eg føretrekk absolutt den andre typen.

Lenke til kommentar

2. Gjør filterkaffen mindre bitter

Legg et eggeskall i kaffefilteret når morgenkaffen skal traktes. Det fjerner bitterheten.

Kilde. Har dere hørt om dette rådet før? Er det noe i det eller bare juks og fanteri? Evt. hva er mekanismen/kjemien bak det?
Kall meg gammeldags, men mitt beste råd for å unngå bitter kaffe er å kjøpe bedre kaffe.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...