Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 113 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      140
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      110
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      349
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

En Aeropress i glass hadde fort knust

En Aeropress i metall hadde fort fått bulker som hindrer pressing

Begge deler hadde nok gitt bitrere smak på grunn av varmetap

Begge deler hadde blitt veldig varme å holde. Kanskje nok til at den ville knust/bulket allerede ved første gangs bruk. ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil forøvrig anbefale alle å styre unna kaffemesteren.no for eventuelle innkjøp. Jeg har nå ventet over to måneder på utbetaling etter bruk av angrefrist hos de. (jeg bestilte feil produkt og skulle ha søstermodellen, samt noen andre saker).

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil forøvrig anbefale alle å styre unna kaffemesteren.no for eventuelle innkjøp. Jeg har nå ventet over to måneder på utbetaling etter bruk av angrefrist hos de. (jeg bestilte feil produkt og skulle ha søstermodellen, samt noen andre saker).

Å nei! Har de gått helt awol eller er de bare sykt treige? :/
Lenke til kommentar

Antagelig awol. Jeg har sendt et titalls mail med purringer, men det skjer ingenting. Jeg tar kontakt med forbrukerrådet på mandag.

Den rett-frem neglisjeringen jeg har opplevd hører ingen steds hjemme. Ettersom de fortsatt har pengene mine er det på kanten til tyveri.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Eg har liknande erfaring med kaffemesteren.no

Kjøpte ei kvern som ikkje fungerer på alle innstillingar. Umogleg å få tak i dei. Kjem aldri til å kjøpe noko der igjen eller anbefale dei til andre.

Lenke til kommentar

Noen andre som har kaffebox-abonnement?

Skal definitivt prøves. Takk som deler.

Skal holde meg unna. Takk som deler.

Ellers kan jeg nevne at SRW (Supreme Roastworks) har fått i gang nettbutikken igjen. Har alltid hatt gode erfaringer med de gutta der. Svarer på e-post og sender fort. Nylig-brente bønner er det som sendes. Dessverre er frakta blitt høyere med åra. Anbefales uansett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi har lært at vi skal blåse ut steamrøret for å fjerne vannet i røret fordi vi ikke ønsker å vanne ut melken. Jeg har veiet melkemuggen før og etter steaming, og resultatet er at muggen er betydelig tungere. Egentlig er dette selvsagt siden vanndampen blir til vann når den kjøles ned i melkemugen.

Om steamen er våt eller tørr tror jeg ikke er viktig, fordi det er luften som binner seg til proteinene som lager skum. Arrester meg gjerne på dette.

Jeg vet ikke hvordan steam kan bli tørr, men ideen er interessant :-)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en ordentlig kaffemaskin.

Bruker vanligvis presskanne.

Har sett litt på Isomac Maverick.

Noen som har erfaringer med den?

Har fått tips om merket Jura også, noen som har noe å si om det?

Isomac virker som en bra maskin, men du må ta i betraktning at dette er en espresso maskin, den lager ikke "traktekaffe". DVS. du kan lage amerikano, espresso tilsatt varmt vann fra maskinen. Dette blir tilnærmet "traktekaffe", og kan smake veldig godt.

Jura er en helautomatisk maskin som skal kunne lage "alt" Slike maskiner er dårlig likt i spesialkaffe miljøet. det blir litt som en lommekniv, du kan bruke kniven, sagen og saksen, men det kan ikke måle seg med en skikkelig kniv osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere til en nybegynner som ønsker seg god kaffe? Alt jeg har er en slik moccakanne.

Aeropress og kaffekvern. Wilfa har en god kvern som du får for mellom 500 og 800 avhengig av hvor du handler. Aeropress koster typisk 400 på kaffebarer. Den er lett å bruke og lager god kaffe, men det tar noen minutter per kopp. Vil du lage større mengder anbefaler jeg en presskanne eller en god trakter (Moccamaster eller Wilfa Svart).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god og billig koffein fri kaffe? Jeg drikker ca to kanner pr dag å kjenner at jeg føler meg litt uvell etter kanne nr to, blir skjelven og kvalm å får faktisk litt nerver å :p Tenkte den første kanna med kaffe kunne vært vanlig koffein kaffe, men at jeg switcher til koffein fri på kanne nummer to.

Bruker filtermalt og presskanne btw.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god og billig koffein fri kaffe? Jeg drikker ca to kanner pr dag å kjenner at jeg føler meg litt uvell etter kanne nr to, blir skjelven og kvalm å får faktisk litt nerver å :p Tenkte den første kanna med kaffe kunne vært vanlig koffein kaffe, men at jeg switcher til koffein fri på kanne nummer to.

Bruker filtermalt og presskanne btw.

Det er som regel "dårlige" kaffepartier som blir dekaffinert, da de ulike prosessene også påvirker kaffen negativt. Derfor smaker stort sett ikke dekaffinert kaffe noe godt. Kan eventuelt anbefale deg å prøve gaitania enten hos Kaffebrenneriet eller en annen Solberg & Hansen kunde. Billig er den nok ikke da...
Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere til en nybegynner som ønsker seg god kaffe? Alt jeg har er en slik moccakanne.

Aeropress og kaffekvern. Wilfa har en god kvern som du får for mellom 500 og 800 avhengig av hvor du handler. Aeropress koster typisk 400 på kaffebarer. Den er lett å bruke og lager god kaffe, men det tar noen minutter per kopp. Vil du lage større mengder anbefaler jeg en presskanne eller en god trakter (Moccamaster eller Wilfa Svart).

Takk for det! Lager Aeropress bedre kaffe enn presskanne og trakter?

Hva anbefales av bønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...