Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 102 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      106
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Siden ingen andre svarte så svarer jeg meg selv.

 

Den beste fremgangsmåten er å på forhånd ringe og avtale et passende tidspunkt for henting av varer. De kan være ganske vanskelig å få ta i, men når en først har fått kontakt er de veldig behjelpelig og fleksible.

Virket som en vanskelig og dyr butikk spør du meg. Men nei, jeg har ingen erfaring med de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg synest Wilfa CGR-1 er ganske fin, sånn bortsett frå at den eg fekk ikkje fungerte som den skulle. Ikkje vil kaffemesteren.no svare meg heller. Nesten så eg har lyst å drite i det og aldri ha noko med dei å gjere igjen.

 

Kverna tar kanskje litt større plass enn enkelte andre, men det er ganske fint å kunne kverne forskjellige grader. Den er enkel i bruk og ser ut til å vere grei å reingjere.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en kaffekvern?

Anbefaler deg og kjøpe en kaffe kvern med kvern og ikke en som kutter med kniv. Mange billige bruker kniver til og kutte bønnene og det blr ikke et konsistent kverning. Keramiske kvern er bra pga lite varmgang når en kverner. Hvilken prisklasse er du?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har noen tips til en ordinær kaffetrakter?

 

Det er kun meg i husstanden som drikker kaffe, og jeg bruker en AeroPress når jeg skal ha meg en kopp, men jeg har en samboer som liker å invitere til kaffe og kaker og da blir det litt mye styr å bruke AeroPressen.

 

Kriteriene mine er selvfølgelig at det er mulig å få en god kopp kaffe ut av trakteren, men kanskje enda viktigere er at den er liten av størrelse, spesielt grunnflaten bør være så liten som mulig.

 

...eller finnes det andre løsninger som enger seg bedre for besøk (5 - 10 kaffedrikkere)?

 

Hvor mye kan forresten Wilfa CGR-1 kverne om gangen?

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Er det noen her som har noen tips til en ordinær kaffetrakter?

 

Det er kun meg i husstanden som drikker kaffe, og jeg bruker en AeroPress når jeg skal ha meg en kopp, men jeg har en samboer som liker å invitere til kaffe og kaker og da blir det litt mye styr å bruke AeroPressen.

 

Kriteriene mine er selvfølgelig at det er mulig å få en god kopp kaffe ut av trakteren, men kanskje enda viktigere er at den er liten av størrelse, spesielt grunnflaten bør være så liten som mulig.

 

...eller finnes det andre løsninger som enger seg bedre for besøk (5 - 10 kaffedrikkere)?

 

Hvor mye kan forresten Wilfa CGR-1 kverne om gangen?

Moccamaster er vel ikke å komme utenom når en skal ha en god kaffetrakter. Med regelmessig rens og god kaffe brygger den noe av den bedre trakterkaffen.

Lenke til kommentar

Det er kanskje det. Jeg tror jeg kan telle på én hånd antall ganger jeg har laget kaffe i en kaffetrakter, så grunnlaget mitt er litt dårlig.

 

Da trenger jeg i så fall anbefalinger på presskanner. Den forrige jeg hadde (dyr designsak jeg ikke husker navnet på) syns jeg ikke hadde fint nok filter. Jeg er ikke en oljetype.

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i kaffesortene som står i kaffeguiden?

Kjøpte kløver filterkaffe til 40kr kg sist. Smaker helt greit.

 

Og hvor ofte burde en anstendig student vaske kaffetrakter? Har ikke gjort det på et halvt år og merker ikke noe til den dårlige smaken som jeg har kjent enkelte andre steder(les:jobb) fra skitten trakter. Kanskje jeg gradvis har vent meg til dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...