Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 109 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      139
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      111
    • Caffé Macchiato
      18
    • Caffé mocha
      108
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      348
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber du i mathallen om dagen? Hvis du gjør det, kan du sjekke om de har filter til V60 v3? Kjøpte en i gave til mine foreldre hos Blom/Kaffemisjonen her i Bergen, men de hadde ikke store nok filter.

Vi selger ikke hario-produkter, men vil tippe de har på Java - det er jo ikke så langt unna.

Edit: ble litt usikker, 03 må jo være veldig stor?

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

Vi selger ikke hario-produkter, men vil tippe de har på Java - det er jo ikke så langt unna.

Edit: ble litt usikker, 03 må jo være veldig stor?

Husker tydeligvis feil, for jeg var sikker på at de solgte Hario produkter i mathallen. Får skylde på at jeg ikke har vært der på ett års tid. Den er stor ja, står 1-6 kopper på pakken til bryggeren. De viste ikke at de solgte den der jeg fant den heller, så den er ikke spesielt vanlig her til lands virker det som.

Lenke til kommentar

Husker tydeligvis feil, for jeg var sikker på at de solgte Hario produkter i mathallen. Får skylde på at jeg ikke har vært der på ett års tid. Den er stor ja, står 1-6 kopper på pakken til bryggeren. De viste ikke at de solgte den der jeg fant den heller, så den er ikke spesielt vanlig her til lands virker det som.

Nå svarer jeg på tynt grunnlag, men er mulig SH solgte noe hario i starten (tror dog ikke det var v60), men nå har vi ingenting. Jeg har bare jobbet her en måned, så har ikke helt oversikt over forhistorien. :)

Edit: Du kan få kjøpt i Kaffa-butikk på nettet. :)

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå svarer jeg på tynt grunnlag, men er mulig SH solgte noe hario i starten (tror dog ikke det var v60), men nå har vi ingenting. Jeg har bare jobbet her en måned, så har ikke helt oversikt over forhistorien. :)

Edit: Du kan få kjøpt i Kaffa-butikk på nettet. :)

Solberg & Hansen har aldri hatt Hario drypp i butikken, men tekanner har vi hatt noe av. Kaffa har egentlig ingen forbindelser med SH, derfor tar de heller ikke inn deres produkter. Hvis du går rundt i Oslo og ser etter Stockfleths, Tim Wendelboe, Java, Mocca og Kaffebrenneriet finner du enkelt produkter fra Hario.

Eventuelt vil jeg anbefale å sjekke ut Kaffemegleren.no

Endret av Centronic
Lenke til kommentar

Spørsmål om Wilfa CGR-1. Eg monterer alt, fyller på bønner, vrir til 10 sekundar og trykker start. Så går den kanskje i eitt sekund, eller to, eller eit halvt. Ein gang gjekk den i 10.

Nokon som veit kva som kan vere problemet?

Lenke til kommentar

Spørsmål om Wilfa CGR-1. Eg monterer alt, fyller på bønner, vrir til 10 sekundar og trykker start. Så går den kanskje i eitt sekund, eller to, eller eit halvt. Ein gang gjekk den i 10.

Jeg hadde et lignende problem med min, men trodde det var fikset på nyere modeller. Løsningen for meg var at jeg fikk en ny vare når jeg tok den med til Tim Wendelboe. Ellers har min nåværende Wilfa CGR-1 slitt med kaffe som er ekstremt lystbrent. Hvordan kaffe skulle du male opp?

Lenke til kommentar

Det er noen sensorer som må være ok for at kvernen skal kjøre. Sjekk at bønneholderen sitter korrekt og ikke 100% på fint eller grovt (muligens). Sjekk også at boksen som tar imot den malte kaffen sitter som den skal. Hvis begge er ok regner jeg med at det er en mikrobryter som er litt løs, og at det kan regnes som defekt produkt. Er kvernen helt ny?

Lenke til kommentar

Heilt ny. Eg kan ikkje sjå at det er mikrobrytarar som ikkje er aktivert. Det ser ut som den kun går som den skal når behaldaren er vridd heilt med klokka, altså på det finaste.

Prøver å kverne Zoégas Skånerost.

Videodemonstrasjon. Her har eg ikkje oppi kvernhovudet, men det har heller ikkje mikrobrytar, så det skulle ikkje bety stort.

OBS! Høg lyd!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Kaffemesteren?

Jeg la inn en bestilling hos dem for noen dager siden, og reagerte i dag på at jeg ennå ikke har fått noen bekreftelse på e-post. Jeg logget da inn på siden deres og så at jeg har valgt "hent i butikk". Heldigvis bor jeg ikke så alt for langt unna butikken deres (bare flaks), men jeg finner ingen informasjon om når varene er klar for avhenting.

Er det bare å stikke innom, eller vil jeg få en eller annen form for beskjed når det er klart?

Lenke til kommentar

Heisann

Skal modde min Hario Skerton kaffe kvern, men har den ikke får hånden og trenger og vite diameteren på låsemutteren på toppen på akslingen. Mener det er en M4 etter husken, men kan være M5 også.

Noen som kunne sett etter og gitt en lyd, så hadde jeg vært takknemlig :)

Har søkt på nettet og finner ikke noe om dette :p

Lenke til kommentar
Er det bare å stikke innom, eller vil jeg få en eller annen form for beskjed når det er klart?

Siden ingen andre svarte så svarer jeg meg selv.

Den beste fremgangsmåten er å på forhånd ringe og avtale et passende tidspunkt for henting av varer. De kan være ganske vanskelig å få ta i, men når en først har fått kontakt er de veldig behjelpelig og fleksible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...